Українець, що випередив засновників «театру абсурду» - Новости - Приазовский Рабочий, Мариуполь

Українець, що випередив засновників «театру абсурду»

14 травня виповнилося 100 років зі дня народження Ігоря Костецького (справжнє ім'я – Ігор Мерзляков) – українського письменника, драматурга, режисера.

Він був автором абсурдних п'єс ще до того, як вони проявилися на Заході в творчості Ежена Йонеско та Семюеля Бекета. При цьому його п'єси ніколи не були поставленими.

Письменник належав до засновників і теоретиків мистецького українського руху в еміграції та найяскравіших українських письменників-модерністів свого покоління. Його літературну спадщину складають оповідання, повісті, романи, п'єси, вірші, подорожня проза, кіносценарії, українські переклади.

Ігор Мерзляков народився 1913 року в Києві, його батько був оперним співаком, педагогом вокалу. У дитинстві жив у
Вінниці, у садибі діда, яка згодом стала символом його видавництва «На горі». Захоплення театром та літературою прийшло рано: вже в підлітковому віці написав з десяток оповідань і навіть повістей.

Він одержав практичну театральну освіту режисера. З 1933 р. навчався в Ленінграді у творчій студії при Великому драматичному театрі, з 1935 р. – у Москві у Російському інституті театрального мистецтва (ҐІТІС).

На початку 1940-х повернувся до окупованої німцями Вінниці та жив там до 1942 року, коли його вивезли на примусові роботи (у шахті) до Німеччини. У 1945-1949 роках дебютував як прозаїк, опублікувавши дві невеликі книжки оповідань «Оповідання про переможців» і «Там, де початок чуда».

Брав участь у діяльності міжнародних організацій – як член Міжнародного ПЕН-клубу, товариства Теяра де Шардена, Німецького Шекспірівського товариства.

Письменник помер 1983 року в місті Швайкгайм (Німеччина).

Ігор Костецький почав творчу діяльність з написання оглядів театру російською мовою, активно намагався впровадити в українську літературу прийоми західних модерністів, часто не знаходячи розуміння серед своїх сучасників.

Він був новатором у сфері стилю, що не був засвоєний українською літературою. Йдеться, перш за все, про «потік свідомості» та «театр абсурду». Він прагнув відтворити їх у своїх п’єсах, вдаючись до філософської символіки: розпад єдиної картини світу, релятивізм, розчарування в прогресі і гуманізмі, втрата логічних зв’язків між предметами.

Термін «театр абсурду» був введений відомим англійським літературознавцем Мартіном Ессліном у праці «Театр абсурду» (1961 р.) та об’єднав драматургів різних країн та генерацій: французів Ежена Йонеско, Семюеля Беккета, Артюра Адамова, Фернандо Аррабаля, Жана Жене; англійця Нормана Фредеріка Сімпсона; американця Едварда Олбі; італійців Діно Буццаті, Еціо Д’Ерріко та ін.

Костецький написав свої абсурдистські п’єси ще до того, як виник термін «театр абсурду». Упродовж 1945-1948 рр. він створив три п’єси, які б мали вивести українську драматургію на якісно інший художній рівень: «Спокуси несвятого Антона», «Близнята ще зустрінуться», «Дійство про велику людину». Однак новаторство Костецького не зрозуміли і не прийняли його ж колеги-«мурівці». Ці п’єси з’явилися за кілька років до виникнення у Західній Європі «буму» знаменитого «театру абсурду».

В них рвуться логічні зв’язки між предметами, явищами мистецького і реального плану. Абсурдність буття, позбавленого логіки, зв’язку, сенсу. Парадоксальні думки Костецького, що здаються алогічними, ірраціональними, все ж не позбавлені глибокого змісту. Для передачі своїх парадоксальних ідей автор застосовує чималий арсенал художніх засобів та театральних прийомів: потік свідомості, маскарад, абстракціонізм, експресіонізм. Складні п’єси Костецького і композиційно. І справа тут не стільки навіть у порушенні логіки і послідовності в побудові, відсутності хронологічного і просторового визначення, скільки у способі творення художньої реальності. Автор використовує прийом «п’єси в п’єсі».

Те, що вдалося зробити письменнику у його п’єсах, свідчить про спробу створити насправді новаторський, значною мірою український феномен в європейському театрі 1940-1950-х років.У своїй творчості Костецький вливався в загальноєвропейський літературний процес.

23.05.2018 | За матеріалами Інтернету


Другие новости ПР № 55 от 23.05.2018

  • Почтили память трагически погибших моряков Азовья 23.05.2018 В городе металлургов и моряков чтут память безвременно ушедших из жизни вдали от родных берегов людей морской профессии. Вчера на площади Воинов-освободителей у памятного знака «Якорь» состоялся традиционный траурный митинг памяти трагически поги...
  • СУБСИДИЯ ПО-НОВОМУ 23.05.2018 Кому в мае необходимо повторно подать документы на переоформление субсидии? С 01.05.2018 года в соответствии с Постановлением Кабинета министров Украины от 27 апреля 2018 г. № 329 «О внесении изменений в некоторые постановления Кабинета министр...
  • Украина и Мариуполь в апреле и за четыре месяца 2018-го 23.05.2018 ЭКОНОМИКА ВВП. Реальный внутренний валовой продукт в первом квартале нынешнего года увеличился по сравнению с предыдущим кварталом (с учетом сезонного фактора) на 0,9%. А в отношении к первому кварталу 2017-го экономика нашей страны прибавила 3,...
  • Колонка новостей 23.05.2018 В Украине В Украину прибыла президент Эстонии Президент Эстонской Республики Керсти Кальюлайд начала официальный визит в Украину, сообщается на странице Администрации Президента Украины в Facebook. «В Украине с официальным визитом находится пре...
  • Мирный отдых для детей Донбасса 23.05.2018   Стартовал прием заявок на летний отдых, который организовывает Гуманитарный штаб Рината Ахметова для детей Донбасса, живущих по обе стороны линии соприкосновения. 500 донецких школьников, переживших ужасы войны, отдохнут по программе Штаба «Мирно...
  • СМИ о судьбе украинских заробитчан: «Рабочие специальности в особой катег... 23.05.2018   Защитить права людей, которые работали за рубежом нелегально, фактически невозможно. Юристы и эксперты по трудовому праву считают работу за рубежом часто слишком рискованной, а вызовы, стоящие перед нелегальными украинскими работниками в Польше и...
  • Трибуна депутата 23.05.2018   Сегодня – среда, и «Приазовский рабочий» вновь публикует в своей постоянной рубрике мнение депутата Мариупольского горсовета, частного предпринимателя Татьяны Кныш. К юбилею Мариуполя нужно привести в порядок и центр города, и его окраинные...
  • Полезные уроки «Книжной толоки» 23.05.2018 Как сообщал «Приазовский рабочий», 14-15 апреля в нашем городе состоялся первый международный фестиваль «Маріупольська книжкова толока». Он прошел в рамках проекта «Укрепление общественного доверия», финансируемого Агентством США по международному ра...
  • Выставка мариупольских художников – на земле Эллады 23.05.2018   В греческой столице состоялась выставка мариупольских художников со знаковым названием Impresion – «Впечатление». В здании муниципального культурного центра Вилла Зографу, расположенного в районе Афин Зографу, экспонировались работы наших зе...
  • Весна идет, весне дорогу! 23.05.2018 Квітуча Україна Україно, тебе я вітаю, Найвродливіша земле моя. Цю пісню тобі я співаю, Квітучим твоїм краям. Квітни, люба моя Україно, Розквітай, як сади навесні. Вірність твою лебедину Відчуваю на нашій землі. Від Карпат до Азовського моря...
Все новости 55 номера...
Подписка на газету online Вы можете выбрать издания, на которые хотите подписаться. ВНИМАНИЕ!
Подписка оформляется только для жителей Мариуполя и Донецкой области.

Архив газеты

Декабрь 2018
ПнВтСрЧтПтСбВс
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

 

Обзор женской зимней одежды сезона 2017/2018

Как выбрать гидроаккумулятор

Сертификация продукции

Где купить запчасти на ВАЗ

Советы по выбору спортивных штанов