Профільний комітет Верховної Ради України рекомендував включити до порядку денного два законопроєкти, якими посилюється кримінальна та адміністративна відповідальність за порушення правил використання землі.
Необхідність їх ухвалення обґрунтовується тим, що розміри штрафів, передбачені Кримінальним кодексом України та Кодексом України про адміністративні правопорушення, залишаються незмінними з 2007 року, тоді як соціальні та економічні умови в країні за цей період значно змінилися.
Ініціатори законопроєкту вважають: чинні штрафні санкції не відповідають сьогоднішнім реаліям і значною мірою не сприяють запобіганню порушенням. Це призводить до зростання кількості самовільних захоплень землі та заподіяння значної шкоди її законним власникам.
Законопроєктом про внесення змін до Кримінального кодексу України пропонується посилити кримінальну відповідальність за самовільне зайняття земельної ділянки, якій завдано значної шкоди її законному власнику. Розмір штрафу, як і зараз, прив'язується до неоподатковуваного мінімуму доходів громадян (НМДГ), що становить 17 грн.
Штрафні санкції у чинному законодавстві: від 200 до 300 НМДГ або від 3400 до 5100 гривень.
Пропоновані зміни: від 900 до 2000 НМДГ або від 15 300 до 34 000 гривень.
Щодо використання землі не за цільовим призначенням, то нагадаємо, що відповідно до Земельного кодексу України це є підставою для примусового припинення прав на земельну ділянку у судовому порядку.
Новий законопроєкт пропонує внести зміни до статті 53 «Порушення правил використання земель» Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Штрафні санкції у чинному законодавстві:
Пропоновані зміни:
Крім цього, пропонується внести зміни до статті 53-1 «Самовільне зайняття земельної ділянки».
Штрафні санкції у чинному законодавстві:
Пропоновані зміни:
В експертній спільноті по-різному оцінюють запропоновані зміни. Одні висловлюють думку про те, що збільшення штрафів призведе лише до зростання корупції у сфері земельних відносин: чим більший штраф, тим активніша спокуса чиновника підвищити винагороду за те, щоб «не помітити» порушення.
Інші експерти погоджуються з ініціаторами законопроєктів в тому, що через збільшення розмірів штрафів можна зменшити кількість потенційних порушень земельного законодавства.
Як правило, найбільш об'єктивну оцінку та розгорнутий критичний аналіз будь-якому новому законопроєкту дає Головне науково-експертне управління Верховної Ради. Але поки що його висновки не представлені на парламентському сайті. Законопроєкти лише рекомендовані профільним комітетом до включення до порядку денного.
Світлина з відкритих джерел
25 березня 2022
24 березня 2022
Цей сайт використовує cookies, як власні, так і від третіх осіб. Використовуючи цей сайт, ви даєте згоду на використання cookies
Я згоден (на)