Незважаючи на те, що зима ще не закінчилася, працівники комунального підприємства «Маріупольавтодор», коли дозволяють погодні умови, ремонтують найбільш розбиті ділянки вулиць і проспектів. Що стосується доріг другого рівня - в міських селищах, то для їх відновлення в районних адміністраціях готують проектно-кошторисну документацію і починають пошук підрядних організацій. Ремонтувати планують «картами», тобто великими ділянками. На ці цілі за програмою «Місто без околиць» райони отримали в середньому по 10-11 млн грн, що майже вдвічі більше, ніж у минулому році.
У 2020-му коронавірус кілька сплутав плани по міських проектах, і намічений капітальний ремонт вулиці Набережній довелося відкласти. За планами на проїжджій частині для посилення безпеки тут повинні були встановити розділову огорожу, укласти фемамі пішохідні тротуари. Всього на капітальний ремонт необхідно 160 млн грн.
«У цьому році ми розглядаємо питання залучення зовнішніх інвестицій на капітальний ремонт вулиці Набережній», - розповів журналісту «Приазовського робочого» директор комунального підприємства «Маріупольавтодор» Дмитро Чучмай.
За словами Дмитра Чучмая, міський голова Вадим Бойченко веде переговори з керівником Донецької області Павлом Кириленком.
На фото Аліни Комарової: Ремонт дороги на проспекті Нікопольському. Сучасні технології дозволяють укладати асфальт при температурі повітря до мінус 5 градусів
Роботи вистачає і взимку, і влітку
У нашому регіоні погода в зимовий час нестабільна - температура повітря може коливатися від мінус 20 до плюс 10 градусів (різниця майже в 30 градусів). Дощ, сніг, ожеледиця і знову дощ - не скрізь дорожнє покриття витримує такі погодні скачки. Тому у шляховиків в будь-який час року роботи вистачає.
Аварійним ремонтом ми займаємося цілодобово, зазначив Дмитро Чучмай. Ямкові ремонти проводяться зараз по вулицях, прилеглих до проспектів Миру (дорога в районі приміської автостанції - по Купріна) і Перемоги.
За словами Дмитра Чучмая, найважчою ділянкою вважається проспект Нікопольський - від проспекту Металургів до вулиці Заозерної. На Нікопольському ямковий ремонт проводиться за допомогою рециклера, на інших дорогах укладається холодний асфальт. Рециклер - це установка, в яку завантажується асфальтна крихта і бітум, де вони нагріваються, і виходить гарячий асфальтобетон. По суті, такий апарат - це міні-асфальтний завод, але з низькою продуктивністю, в день з його допомогою можна заасфальтувати 20-25 квадратних метрів. Холодний асфальтобетон зберігається в вакуумних мішках. Його прямо з упаковки висипають в заздалегідь підготовлену яму та ущільнюють катком. І тим, і іншим способом проводиться якісне асфальтування навіть при низькій температурі - до мінус 5 градусів.
Зараз тривають ремонтні роботи на шляхопроводі перед Пост-мостом через Кальміус. Ця інженерна споруда складається, грубо кажучи, з трьох частин - самого моста над річкою і двох шляхопроводів (мостова споруда над іншою дорогою, в нашому випадку один шляхопровід прокладений над залізницею). «На шляхопроводі з боку вулиці Торгової через рясні опади вимило укіс, що не несе ніякої загрози. Там зараз силами нашого підприємства його відновлюємо. Роботи плануємо завершити протягом 2-3 днів», - розповів директор «Маріупольавтодора».
Всього ж на балансі підприємства 32 мостових споруди, і всі вони знаходяться в задовільному стані, крім одного - міст по вулиці Тополиної через річку Кальчик. На його капітальний ремонт виділено фінансування в розмірі 23 млн грн і оголошено тендер з пошуку підрядника.
У цьому році на інвестиційну та операційну діяльність «Маріупольавтодора» виділено близько 400 млн грн - майже стільки ж, скільки в минулому році.
На підприємстві не планують проводити капітальних ремонтів. А остаточні плани по ремонту доріг у всіх чотирьох районах міста будуть узгоджені у лютому. Серед наміченого - установка нових сучасних світлофорів і модернізація існуючих, продовження робіт з нанесення дорожньої розмітки холодним пластиком. Також будуть будуватися европавільони на зупинках - всього 21. «З них навпроти «ПортCity» в рамках реалізації програми USAID буде встановлена смарт-зупинка з сонячною батареєю. Крім того, за цією програмою планується встановити ще 16 павільйонів з МАФами, які передадуть в оренду приватному бізнесу для реалізації безалкогольних напоїв і снеків. А ще чотири павільйони ми встановимо за бюджетні гроші», - додав Дмитро Чучмай.
У 2021 році в «Маріупольавтодорі» збираються закупити нову техніку - три самоскиди для перевезення асфальтобетону, автогудронатор (спецавтомобіль, який проливає бітум на ремонтовану дорогу після фрезерування), а також екскаватор-навантажувач. Розглядається питання про реалізацію давньої мрії – купівлю власного асфальтобетонного заводу.
«Гадаю, ми зможемо його придбати в цьому році - до кінця сезону», - зазначив Дмитро Чучмай.
У райадміністраціях міста плани з благоустрою доріг складають за зверненнями маріупольців, депутатів міськради та комітетів самоорганізації населення. Особлива увага - селищам і приватному сектору. В даний час готується проектно-кошторисна документація, починається пошук підрядних організацій через систему ProZorro.
Так, голова Центральної райадміністрації Володимир Петров розповів нам, що з майже 10 млн грн для ремонту доріг дві третини будуть використані для асфальтування дорожнього покриття в приватному секторі. Планується заасфальтувати дороги та укласти фемамі пішохідні тротуари на 38 відрізках вулиць в Новоселівці, на Правому березі, селищі Парковому, районі вулиці Італійської. «Ми не робимо ямковий ремонт - їм зараз займається «Маріупольавтодор», наше завдання - проводити повноцінний ремонт на вулицях – великими «картами» або ділянками в усіх селищах», - сказав глава району.
У Кальміуському районі, як повідомив глава Кальміуської райадміністрації Олександр Царьок, практично всі виділені з міського бюджету кошти, а це теж близько 10 млн грн, підуть на благоустрій селищ і приватного сектора. І тільки 800 тис. грн з них - на ремонт доріг у багатоквартирних будинків.
«В рамках програми «Місто без околиць» з 11 мільйонів гривень бюджетних коштів на ремонти доріг 6 мільйонів підуть на приватний сектор, решта - на латочний ремонт і ремонт внутрішніх квартальних доріг, - розповів заступник голови - начальник відділу комунального господарства і договірної роботи Лівобережної райадміністрації Олександр Комісар. - А всього у нас 11 селищ разом з населеними пунктами Виноградненської ради та приватним сектором житлового масиву Східного».
У Приморському районі, за словами головного спеціаліста відділу комунального господарства і договірної роботи Приморської райадміністрації Дмитра Д’яченка, за рахунок всіх виділених на ремонт доріг грошей (трохи більше 10 млн грн) будуть облаштовуватися вулиці в селищах Моряків, Західному, Піщаному, Південному, в житловому масиві Черемушки. З 25,5 тис. кв. м, які планують відремонтувати, 7,8 тис. кв. м засиплють шлаком.
Цей сайт використовує cookies, як власні, так і від третіх осіб. Використовуючи цей сайт, ви даєте згоду на використання cookies
Я згоден (на)