Маріуполь прагне дивувати і надихати. Маяк з інтерактивним підсвічуванням, що відображає настрої городян, що висвітлює лазерним променем зоряне небо над морем. Сьогодні це здається фантастикою, але і така пам'ятка, або, як зараз кажуть архітектори, лендмарка, унікальна для України, може з'явитися в Маріуполі в числі ряду інших об'єктів. Незважаючи ні на які труднощі, місто продовжить в 2021 році взятий курс на розвиток. Тому що тільки в розвитку можна знайти нові точки зростання економіки і якості життя маріупольців. Про це і не тільки йшлося на двогодинній зустрічі міського голови Вадима Бойченка з маріупольськими журналістами.
В три рази збільшили можливості міста
Маріуполь розвивається, цього року прийнято рекордний бюджет розвитку міста – понад 3 млрд грн, в якому власні доходи скарбниці становлять лише третю частину – 1,2 млрд грн, а все інше – це залучені кошти.
Мер підкреслює: "У фінансуванні капітального будівництва та реконструкції знакових об'єктів, які місто самостійно просто не змогло б освоїти, місцевий бюджет бере участь лише на 30% і менше, а ключову роль відіграє залучення додаткових джерел. Завдання моє і моєї команди – працювати над тим, щоб залучати фінансування. А головні чинники, які цьому супроводжують, – наявність стратегії, ефективність управління бюджетом і реалізації проектів, відкритість і прозорість в діях влади".
Керуючись принципом "стукайте, і відчинять вам", муніципалітет активно генерує ідеї, бере участь в українських і міжнародних конкурсах, перемагає зі своїми проектами і отримує під них безоплатні гроші. Вадим Бойченко наводить численні приклади, в тому числі місто витратило всього лише 20 млн грн і отримав унікальну площу Свободи загальною вартістю в 170 млн грн. Будується класний спортивний об'єкт-ДЮСШ №2 за 96 млн грн, Де 66 млн грн дає держава, а решту додає місто. Парк імені Гурова, Лівобережна Набережна, плавбассейн "Нептун" і всі інші дуже дорогі об'єкти фінансуються за таким же принципом.
Так було не завжди. Вадим Бойченко констатує, що Державний фонд регіонального розвитку (ДФРР) існує десятки років, але Маріуполь став активно використовувати ці кошти лише п'ять років тому, з приходом до керівництва його команди.
Мер підкреслює: "Ми навчилися максимально використовувати всі можливості для розвитку Маріуполя. Раніше цього не було. А зараз ми знаємо, як з 1,2 мільярда гривень зробити 3 мільярди гривень, отримати їх на безповоротній основі і домогтися того, щоб Маріуполь не зменшував темпів розвитку".
Маріупольський потяг поставити в пріоритет
Це питання було піднято Вадимом Бойченком в ході зустрічей з міністром інфраструктури України Владиславом Криклієм. Мер вважає: немає логіки в тому, що поїзд "Київ – Маріуполь" долає 650 км до Запоріжжя за 7 годин, а 200 км із Запоріжжя до Маріуполя – за сім з половиною годин.
«За першою освітою я інженер транспорту, і тому, коли мені стали розповідати, що неможливо скоротити час руху, я заперечив, що можливо. Наш поїзд просто не пріоритет, він пропускає всіх і тільки потім їде. Я запропонував, щоб Маріупольський поїзд виділили в пріоритет. Є ще один нюанс: він з електричної тяги переходить на дизельну, це теж займає певний час, але і його можна скоротити. Ми наполягаємо на тому, щоб поїзд знаходився в дорозі не більше 12 годин. Щоб це був комфортний час відправлення і прибуття, наприклад відправлення з Маріуполя о 8 годині вечора, а о 8 ранку ми вже в Києві, так само і в зворотному напрямку».
Міський голова домовився з профільним міністром про те, що буде створена комплексна робоча група за участю співробітників муніципалітету. Вона зробить пробні поїздки і запропонує конкретно, як скоротити час.
На фото Аліни Комарової: Рекордний бюджет розвитку. Із 3 млрд грн тільки третина - гроші міста, все інше - це держава, область, спонсори та партнери.
Відновлення Маріупольського аеропорту включити в мінський процес
Президент України, і не один, обіцяв вирішити важливу для міста і бізнесу логістичну проблему – відновлення роботи Маріупольського аеропорту. Цю тему Вадим Бойченко підняв на зустрічах з віце-прем'єр-міністром – Міністром з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України Олексієм Рєзніковим та міністром інфраструктури Владиславом Криклієм. В Уряді створена робоча група, але проблема, на якій педалюють, залишається тією ж - безпека польотів.
Вадим Бойченко зазначає: "Є приклад того ж Ізраїлю, де з авіаперельотами все нормально. Маріуполь знаходиться в 20 кілометрах від лінії розмежування, плюс 15 кілометрів території міста, плюс 5 кілометрів до аеропорту – це 40 кілометрів. Я наполягаю на тому, щоб робоча група дала цьому оцінку, хтось повинен прийняти рішення, а військові-дати гарантії".
Міський голова запропонував наступний план: включити відкриття Маріупольського аеропорту в Мінський переговорний процес. Отримати від сторін конфлікту гарантії безпеки польотів. Відкрити аеропорт спочатку для авіарейсів всередині країни - до Києва, Львова, Одеси, а потім і для міжнародних польотів.
За словами міського голови, вдалося "умовити Міністрів". Чи підуть за цим конкретні рішення, покаже час.
Будівництво об'їзної дороги дозволить створити близько тисячі робочих місць
Для "морських воріт Донбасу" це вкрай важливе питання. Через обмеження залізницею підприємства-експортери змушені були "пересісти" на автомобільний транспорт, а тут є свої маркери: в денний час доби проїзд великовантажів по міських дорогах заборонений. В результаті перевалка вантажів в Маріупольському морському торговому порту ведеться не так активно, як це може бути, втрачає економіка, а значить, і бюджет.
Щоб вирішити проблему, Вадим Бойченко пропонує побудувати об'їзну дорогу: "Відновлення об'їзного коридору дозволить порту наростити перевалку вантажів на 1 мільйон тонн на рік, стабілізувати п'ятиденний робочий тиждень і створити близько 400 робочих місць. У будівництві ми могли б використовувати і переробляти шлаки, задіяти близько 600 робочих місць. В результаті валовий регіональний продукт зросте на 20%, надходження ПДФО тільки на місцевому рівні збільшаться на 50 мільйонів гривень як мінімум. Це інвестиційний проект, який буде поданий для держави. Зараз ми проходимо державну оцінку цієї ініціативи".
Попередню підтримку міський голова отримав в ході зустрічей, проведених з профільними міністрами.
Лендмарки міста Марії
На прес-конференції, відповідаючи на питання про туристичний розвиток Маріуполя, Вадим Бойченко дістає робочий блокнот і з задоволенням демонструє журналістам записи від руки з "пташками" навпроти побудованих, реалізованих і запланованих об'єктів. Але спочатку мер детально зупиняється на основних проектах 2021 року. Так, з очищення води і заміни критичної інфраструктури "Міськводоканалу" в цьому році буде виконана повна розробка проекту з економічним обґрунтуванням, в наступному – почнеться будівництво заводу, який планується запустити в 2024 році.
Починається реалізація проекту по заміні вуличного освітлення, який окупиться за три роки і дозволить підприємству "Міськсвітло" вдвічі заощадити витрати.
Підписано в Лондоні договір з Європейським банком реконструкції та розвитку про інвестиції на безповоротній основі в обсязі 5 млн євро, а в травні-червні буде укладено контракт на будівництво сортувальної лінії та полігону для утилізації твердих побутових відходів з можливістю їх дегазації та вироблення електроенергії.
Уряд Швеції виділив гроші, і спільно з корпорацією "НЕФКО "реалізується інноваційний проект трансформації викидної пари, що утворюється при металургійному виробництві, в теплову енергію для котелень "Маріупольтепломережі".
Що стосується розвитку туристичних магнітів, то їх 25, і спочатку вони з'явилися в робочому блокноті мера, а потім знайшли відображення в поліграфічному виданні "Дива міста Марії". Прекрасний парк "Веселка", Театральний сквер, "Вежа", площа Свободи – це те, без чого ми вже не можемо собі уявити сучасний Маріуполь.
Цього року завершиться перший етап реконструкції найбільшого парку імені Гурова з облаштуванням бульварної зони; групи фонтанів – плоского, каскадного, з використанням 3D-шоу; зони барбекю, яка в травні вже буде готова; сцени, де по суботах виступатиме чудовий Маріупольський "Ренесанс" та інші творчі колективи. Готується дендропарк з різнобарв'ям дерев і чагарників, мотузковий парк для дітей на схилі з проспекту Металургів та інші родзинки.
Буде завершена реконструкція морської набережної в Лівобережному районі. Центральний спуск реконструюють цього року, а спуск біля "Орленка" – наступного. Сам Морський бульвар очікує капітальний ремонт в 2024 році.
Продовжиться реконструкція плавального басейну "Нептун", одного з п'яти найбільших в Україні, а його запуск відбудеться навесні 2022 року. Змінюється все, в тому числі технології очищення повітря і води, вже придбані і монтуються дві величезні сучасні установки.
До кінця 2021 року буде повністю розроблений проект реконструкції пляжу піщаного. Мер запевняє, що будівництво канатної дороги жодним чином не зачіпає будинки жителів селища, її стійки не проходять по приватному сектору.
За безповоротні кошти Європейського інвестиційного банку розпочато відновлення зруйнованої будівлі виконкому, яка буде завершена в першій половині 2022 року. Цей проект має особливе значення для Маріуполя, який пройшов нелегкий шлях до миру. Не випадково на першому поверсі буде розташований музей ікони Георгія Побідоносця.
«З цією іконою греки прийшли в Маріуполь з Криму. У радянський період вона була передана і зараз знаходиться в Київському художньому музеї. Ми наполягаємо на тому, щоб ікону повернули Маріуполю. Георгій Побідоносець, зразок мужності і стійкості, відновлює справедливість, вбиває дракона – для нас це символ перемоги над злом в 2014-2015 роках – і виходить в бронзовому лику на Грецькій площі. Це символ відновлення миру в Маріуполі", - зазначив Вадим Бойченко.
І ще одна яскрава лендмарка прикрасить місто. Її концепт розробив керівник компанії Expolight Микола Каблука, добре відомий у Києві, Дніпрі та інших містах, а маріупольцям – за реалізованим проектом площі Свободи. На алеї якір в Приморському парку з'явиться маяк з інтерактивним підсвічуванням, яка буде відображати цифровий настрій міста, засноване на аналізі постів городян в соціальних мережах.
"Поки це здається фантастикою: як можна трансформувати в світло настрій? Але сьогодні є такі технології, і передові архітектори-урбаністи, з якими я спілкуюся, роблять для Маріуполя те, чого ще не роблять ніде в Україні», – зазначив міський голова.
Вадим Бойченко відзначає головну мету, яка переслідується при розробці цих і багатьох інших проектів – знайти нові точки зростання економіки Маріуполя і якості життя городян, забезпечити сталий розвиток міста і громади.
На комп'ютерній візуалізації: Ейфель в Маріуполі. Так буде виглядати Телевежа в Приморському парку.
Цей сайт використовує cookies, як власні, так і від третіх осіб. Використовуючи цей сайт, ви даєте згоду на використання cookies
Я згоден (на)