Якою би багатою не була історія, якою би не була колоритною архітектура міста, в першу чергу звертаєш увагу на чистоту його вулиць і дворів. Сьогодні Маріуполь значно змінився на краще, планомірне й ефективне прибирання вулиць і дворів - це не тільки частина міської стратегії, а й наполеглива щоденна праця працівників підприємства «Комунальник». Чотири роки тому його повністю оновили, закупили нову техніку і значно поліпшили умови роботи співробітників.
Про будні маріупольських комунальників дізнавався на особистому досвіді журналіст «ПР».
До завдань працівників комунального підприємства «Комунальник» входить збір твердих побутових відходів (ТПВ), їх вивезення та складування на полігонах.
Робочий день тут починається о шостій годині ранку. Перед відправкою на маршрут вантажники і водії проходять медичний огляд, отримують путівку на зміну, розписуються в журналі. Технічний огляд проходить і кожна машина, як і регулярне техобслуговування.
Усього на базі підприємства 41 сміттєвоз, 29 з них із заднім завантаженням, 12 - з бічним. Всі вони обслуговуються безпосередньо тут. Перед тим як почати збір побутових відходів, водії заправляються на найближчій автозаправній станції.
16 квітня о 6:15 ми зустрічаємося з вантажником Віталієм Шевченком і водієм навантажувача Петром Крикницьким, які і покажуть нам весь механізм вивезення відходів з міста.
Незважаючи на ранню годину, виглядають Віталій і Петро активними та бадьорими. І водії, і вантажники працюють за досить гнучким графіком - два робочих, два вихідних дня, і до цього розпорядку вони вже пристосувалися.
Як розповідають комунальники, спати вони зазвичай лягають близько десятої години вечора, прокидаються о четвертій ранку.
Віталій Шевченко працює вантажником сміттєвоза на підприємстві «Комунальник» чотири роки, каже, що вже звик до такого ритму життя: «І рідні мої теж звикли. Завдяки зручному графіку я встигаю виспатись і провести час з сім'єю у вихідні».
На ділянки, прописані в маршрутному листі, вирушаємо на чистому сучасному автомобілі марки Iveco о 6:20.
«Сьогодні п'ятниця, а це означає, що крім основних баків ми будемо вивозити сміття зі шкіл, дитячих садків, ліцеїв та університетів. Також у цей день ми виконуємо і приватні замовлення на вивезення відходів з торгових і бізнес-центрів, магазинів і підприємств», - каже Віталій Шевченко, тримаючи в руках путівку.
Кожен район ділиться на ділянки, на які виділяють по три-чотири вантажівки. Машина нашої бригади закріплена за однією з ділянок Центрального району.
Перший пункт - сміттєвий контейнер на зупинці меткомбінату «Азовсталь». Вантажник розповідає: найчастіше цей бак напівпорожній, а навколо нього чисто.
Наступна зупинка - вулиця Торгова, сміттєвий контейнер у вузькому провулку. Буквально через годину після вивантаження відходів поруч зі спустошеним баком з'являються десятки порожніх картонних коробок і пляшок.
«Дуже часто люди залишають пакети біля контейнера, навіть якщо він не заповнений. Не знаємо, з чим це пов'язано. Можливо, не хочуть чіпати кришку бака, щоб не бруднити руки - ми це розуміємо і намагаємося завжди залишати його відкритим, але сміття поруч все одно продовжують ставити», - розповідають комунальники.
Це значно гальмує роботу бригади, тому що до контейнерів потрібно повертатися кілька разів за зміну, щоб зібрати сміття навколо них.
Ще один проблемний момент - у прохідних людних місцях сміттєві баки наповнюються доверху, а все, що не влізло, залишається під ними й довкола. «Пакети з харчовими відходами, які маріупольці залишають близько баків, рвуть бездомні собаки, через це дрібне сміття поширюється двором. Ми, звичайно, намагаємося його ретельно прибирати», - ділиться Віталій Шевченко.
На наше запитання, в яких дворах таке відбувається найчастіше, робочі називають дві адреси.
«Перший двір, в якому весь час брудно, скільки б не прибирали, розташований за адресою: проспект Металургів, 35-37. Незважаючи на щоденне вивезення сміття, прибирання співробітників «Комунальника» і двірників, територія залишається захаращеною. Швидше за все, це пов'язано з високою прохідністю», - розповідає вантажник.
І правда, двором розкидано багато дрібних відходів - недопалки, папірці, одноразовий посуд і поліетиленові пакети. Співробітники «Комунальника» намагалися прибрати все по-максимуму, не залишаючи жодної смітинки під ногами, при цьому вони повторювали: «Завтра вранці тут знову буде брудно».
Другим місцем, що перебуває у найбільш занедбаному стані, комунальники назвали двір за адресою: пр. Миру, 67, через дорогу від першого. «Дуже шкода, що в самому центрі міста, поруч з головними визначними пам'ятками Маріуполя, такі брудні двори. Їхні жителі, можливо, і намагаються зберігати чистоту і затишок у себе під вікнами, але їм не завжди це вдається», - нарікає Віталій Шевченко.
Одна з найголовніших проблем «Комунальника» - будівельне та великогабаритне сміття, яке люди загортають у пакети і викидають у баки. «Разом з побутовими відходами жителі можуть покласти в мішок залишки будматеріалів або вугільний шлак. Це гальмує нашу роботу та псує сміттєвоз, тому що таке сміття може застрявати в ньому й блокувати роботу преса, трамбуючого відходи», - розповідає Петро Крикницький.
Директор «Комунальника» Олександр Царьок розповів «Приазовському робочому», що після того, як співробітники виявляють будівельне сміття на ділянці, вони передають інформацію диспетчеру підприємства.
«Після надходження даних диспетчеру формується маршрут заявленими адресами, і до роботи приступає окрема бригада зі збору великогабаритного та будівельного сміття на автомобілі з верхнім завантаженням. При необхідності на лінію виходить вантажна техніка», - розповів Олександр Царьок.
За його словами, з приходом весни і початком сезону ремонтів такі ситуації трапляються досить часто.
Ще одна вельми поширена проблема, коли водії інших транспортних засобів перекривають проїзд своїми автомобілями.
«Дуже часто нам доводиться самостійно обходити деякі точки і котити сміттєві баки до сміттєвозу через неправильно припарковані чужі машини», - говорить Петро Крикницький.
Через 4 години сміттєвоз практично заповнений, і ми вирушаємо на полігон для вивантаження відходів. За робочий день комунальники встигають зробити два-три рейси на полігон.
«Перше, що ми робимо, коли приїжджаємо сюди, проходимо через ваги, які зважують тонни привезеного сміття. Нам ставлять печатку, і тільки потім ми розвантажуємо сміття», - пояснює Віталій Шевченко.
Перед контролем на вагах з машини виходять всі, окрім водія, і чекають у маленькій альтанці біля воріт. Вивантаживши сміття, водій Петро виїжджає і проходить обробку та знезараження коліс автомобіля в спеціальній контрольно-дезінфікуючій зоні із залізобетонною ванною - це обов'язковий пункт після кожного скидання відходів на полігоні. В цілому всі процедури з урахуванням невеликої пробки на в'їзді займають 20-25 хвилин.
Після першої поїздки на полігон водій і вантажник можуть зробити невелику перерву.
«У нас немає певного часу для обіду. Ми можемо поїсти, покурити і попити чай, коли захочемо. Найчастіше дивимося, скільки виконали роботи», - розповідає Віталій Шевченко.
Робочий день у всіх бригад закінчується о 19:00, в цей час машина робить останню ходку на полігон, після цього вона повинна пройти змінний контроль і бути чистою.
«У кінці робочого дня ми заїжджаємо на одну з двох виділених для нас мийок самообслуговування, щоб привести сміттєвоз у належний стан. Інакше машину навіть не пустять на територію підприємства», - розповідає водій.
З 2015 року в «Комунальнику» поступово змінювалося не тільки його внутрішнє наповнення, а й культура поведінки працівників. У 2017 році повністю оновлено техніку, завдяки якій можливостей надання якісних послуг стало набагато більше. Тут створені нові робочі місця з гідним рівнем заробітної плати і комфортними умовами праці.
Олександр Царьок, який нещодавно приступив до виконання обов'язків директора «Комунальника», розповів, що менш ніж за два місяці роботи на новій посаді він відчув, що зміни в компанії позитивно впливають на її результати: «Сьогодні вже не можна порівнювати це сучасне підприємство, яке обслуговує зараз місто, з тим, що було раніше. «Комунальник» пережив масштабні зміни - починаючи від укомплектування спеціальною технікою й закінчуючи ставленням городян до працівників».
Дійсно, сьогодні жителі Маріуполя дякують комунальникам, хвалять їхню роботу і відносяться з повагою.
«На підприємстві вантажники й водії можуть переодягнутися, сходити в душ, поїсти і відпочити - для цього є все необхідне обладнання. Завдяки таким комфортним умовам праці наші робочі виглядають свіжо й охайно, не дивлячись на їхній нелегкий щоденний труд», - розповідає директор.
Обсяг роботи у комунальників дійсно досить великий. «Протягом робочого дня необхідно вивезти від 330 до 440 тонн сміття, при необхідності помити або відремонтувати контейнери, прибрати майданчики», - зазначає керівник.
Щодня на лінії виходить до 30 самоскидів заднього завантаження, чотири машини з верхнім завантаженням і при необхідності два самоскиди на базі Ford, одні з найбільших на підприємстві.
Крім того, працівники «Комунальника» здійснюють вивезення побутових відходів з планово-регулярної системи і з найближчих до Маріуполя сіл. «Територіально підприємство обслуговує всю територію Маріуполя, включаючи селища Старий Крим, Сартана, Талаківка, Виноградне, Калинівка, Сопине, Лебединське, Покровське, Рибальське, Червоне та Широка Балка», - перераховує Олександр Царьок.
За його словами, структуру підприємства планують розширювати, так як обсяг роботи значно збільшився з початком обслуговування приєднаних селищ і громад.
Один із перспективних напрямів «Комунальника» - організація роздільного збору сміття. «Щоб люди не тільки збирали відходи в єдиний пакет і потім відправляли в бак, а слідували продуманій технології сортування за класами для подальшої переробки сміття, - ділиться Олександр Царьок. - Однак ця ідея зараз на проєктній стадії, так як процедура досить складна, адже під кожен вид сміття повинні бути виділені відповідні контейнери і сміттєвози, але такі перспективи ми розглядаємо, для цього потрібно знайти правильний підхід до розпорядження технікою».
На світлині автора: Виїзд з полігону. Перед тим як покинути його, кожен автомобіль проходить знезаражування - колеса промиваються в залізобетонній ванні з дезрозчином.
Цей сайт використовує cookies, як власні, так і від третіх осіб. Використовуючи цей сайт, ви даєте згоду на використання cookies
Я згоден (на)