Черга величезна: в Маріуполі близько 30 тисяч домогосподарств отримують субсидію, а за новими правилами для її призначення з 1 травня всім без винятку необхідно було подати заяви та декларації. Правда, 19 травня уряд вніс нові зміни в нові правила. На сьогодні ажіотаж є, але не такий значний, без натовпу та тисняви, як це могло бути і бувало раніше. «Приазовський робочий» побачив на власні очі, як йде прийом документів.
«Я до вас приходжу ось уже п'ятий раз, все ніяк не можу записатися в чергу й отримати талон», - каже літня жінка оператору «Мультицентру» на Лівобережжі.
Час на годиннику - близько 9:00. Дівчина чемно відповідає, що талони на сьогодні вже видано, черга закрита на тиждень вперед і відкриється тільки на наступний ранок. Вона радить жінці почекати, поки спаде ажіотаж, щоб спокійно оформити документи. А час для цього є: вони приймаються до 30 вересня. Старенька розводить руками і дякує за консультацію.
Ми побували в «Мультицентрі» в минулу середу і застали зовсім спокійну робочу атмосферу. Ніякого натовпу з лютими криками обурення, як це бувало ще кілька років тому, коли підрозділ департаменту соціального захисту населення міськради розташовувався в убогих кімнатках на першому поверсі будівлі Лівобережної райадміністрації, а відвідувачі годинами перебували в задушливому коридорі.
У шикарній обстановці «Мультицентру», кращого в Україні Центру надання адміністративних послуг, побудованого на місці зруйнованого кінотеатру «Союз», відвідувачі і відчувають, і ведуть себе інакше.
Хоча привід для ажіотажу був, і дуже серйозний. Незважаючи на те що нові правила призначення субсидій діють з 1 травня, бланки документів були розроблені урядом і з'явилися на офіційному сайті Мінсоцполітики лише 14 травня. А з минулого понеділка, 17 травня, територіальні відділи департаменту соціального захисту населення Маріупольської міської ради почали приймати документи від субсидіантів. Зрозуміло, що найбільш дисципліновані кинулися подавати їх відразу ж. Далеко не кожен може чекати, поки субсидію призначать «заднім» числом, і весь цей час платити повну вартість житлово-комунальних послуг.
Проте в Маріуполі черга за субсидією просувається відносно спокійно. Розташований у «Мультицентрі» територіальний відділ по роботі з громадянами Лівобережного району приймає документи близько 50 субсидіантів на день.
У коментарі для «ПР» головна спеціалістка територіального відділу Тетяна Мар’янова розповіла: «Незначний ажіотаж спостерігається. Тому що переважна кількість одержувачів субсидії - це люди похилого віку, які звикли дуже дисципліновано виконувати законодавчі норми».
Кожен ранок у відділі з 8:00 починається з роз'яснення для відвідувачів порядку подання документів. Надаються бланки заяв і декларацій для бажаючих заповнити їх вдома і відправити поштою, видаються зразки для заповнення і, звичайно, ведеться прийом документів.
Для того щоб записатися на прийом, необов'язково приходити до «Мультицентру». Це можна зробити за допомогою сіті-бота Назара та електронної черги на сайті Центру надання адміністративних послуг. А також за багатоканальним телефоном «Мультицентру» 068-484-82-89; телефоном департаменту соцзахисту 098-418-80-01.
З дня на день очікується, що буде нарешті доопрацьований сервіс на офіційному сайті Мінсоцполітики, за допомогою якого можна буде подати заяви та декларації, що називається, не встаючи з дивана.
Як розповіла Тетяна Мар’янова, багатьом літнім людям допомагають скористатися електронними послугами їхні діти та онуки, що істотно зменшує «живі» черги та знімає напругу.
Прийом документів від одного субсидіанта може тривати від півгодини до півтори години, оскільки з їх заповненням, незважаючи ні на які роз'яснення, виникають складнощі.
«Заява та декларація передбачають внесення інформації про заявника, його паспортні дані, особові рахунки житлово-комунальних організацій, банківський рахунок. У більшій частині люди приходять непідготовленими і не мають інформації про наявність банківського рахунку, на який слід перераховувати гроші, або особових рахунків комунальних підприємств. Буває, що відсутня інформація про членів сім'ї, які зареєстровані за цією адресою, із зазначенням серії та номера паспорта, ідентифікаційного номера, наявності доходів, транспортних засобів, депозитів, житла і таке інше. Якщо якийсь із розділів буде не заповнений, це розглядається як подача неповної інформації, і на цій підставі субсидія не може бути призначена», - розповіла Тетяна Мар’янова.
Точність заповнення дуже важлива, тому що інформація перевіряється. Головна спеціалістка нагадала, що Міністерством фінансів України проводиться верифікація субсидій з використанням даних податкової служби, Пенсійного фонду та інших. За результатами верифікації може бути прийнято рішення про переплату субсидії та необхідність повернення грошових к оштів.
За її словами, навіть за наявності інформації людині буває складно заповнити всі розділи документів, і це їй допомагають зробити фахівці відділу. Зараз допрацьовується програмний комплекс «Соціальна громада», який допоможе вести прийом документів і скоротити час прийому громадян. Інформація буде вноситися фахівцями в комп'ютер, а субсидіант отримає на руки вже роздруковані заяву та декларацію, щоб звірити дані.
З огляду на специфіку сьогоднішнього моменту, головна спеціалістка радить: «Не потрібно поспішати та панікувати. Є ще чотири місяці для подачі документів – до 30 вересня. Все одно всім, кому призначена субсидія, вона буде рахуватися з 1 травня».
За неповний місяць травень уряд примудрився двічі поміняти правила гри. На засіданні 19 травня Кабінет міністрів України прийняв рішення про уточнення змін в умовах призначення субсидій, йдеться на офіційному сайті Мінсоцполітики. У тому числі: автоматичне перепризначення субсидій залишається для тих домогосподарств, де відсутні критерії, за якими житлова субсидія не призначається.
Рішення про призначення субсидій таким домогосподарствам в автоматичному режимі буде прийматися органами соцзахисту населення на підставі інформації Мінфіну за результатами проведеної верифікації.
Призначення житлової субсидії на наступний період домогосподарствам, які її отримували в опалювальному сезоні 2020-2021 років, буде проводитися без звернення громадян.
Винятки становлять домогосподарства, яким субсидія надавалась у безготівковій формі; була призначена за фактичним місцем проживання (орендарі житла та внутрішньо переміщені особи); була призначена з урахуванням осіб зареєстрованих, але таких, що не проживають у житловому приміщенні. Тобто таким субсидіантам потрібно буде подати заяву та декларацію.
На світлині Аліни Комарової: У турборежимі. Уряд повертає автоматичне перепризначення субсидій, але не для всіх.
На світлині Аліни Комарової: Допомогти кожній. Тетяна Мар’янова і всі фахівці територіального відділу постійно консультують субсидіантів, як правильно заповнити заяви та декларації.
Цей сайт використовує cookies, як власні, так і від третіх осіб. Використовуючи цей сайт, ви даєте згоду на використання cookies
Я згоден (на)