Так, всього за неповний 2021 рік невідомими було зафіксовано кілька випадків пошкодження міських автобусів, бійок в салоні трамвая.
Крім того, пасажири відмовляються надягати маски, влаштовують скандали. Деякі - примудряються не платити за проїзд.
Як розповів для PR.UA начальник відділу безпеки та організації руху Маріупольського трамвайно-тролейбусного управління Василь Малярчук незважаючи на те, що міська влада оновлює транспорт у місті, далеко не всі маріупольці цінують те, що робиться для них.
«Люди стріляють по автобусах з пневматичної зброї, кидають каміння в скло. У 2020 році у нас було три таких випадки, загальна сума збитку – 27 000 грн», - зазначив він.
За його словами, частину вдалося компенсувати - поліція притягнула винних до відповідальності, і вони заплатили штрафи.
«20 000 відшкодовано, по збитку ще на 7 000 грн ведеться розслідування. Одна людина отримала умовний термін», - кажуть на підприємстві.
Крім того, цього року вандали теж встигли залишити свій «слід» в історії. Було зафіксовано два випадки - зловмисники розбили камінням Бокове скло, сума збитку - на 16 000 грн.
Василь Малярчук наводить приклад: «Одна з таких ситуацій сталася 3 лютого – автобус рухався за маршрутом № 25, і в районі Кальміуського ринку в нього вистрілили з пневматичної зброї, розбили скло. Заяву у цій справі направлено в поліцію, зараз ведеться слідство».
Часто винуватцями виявляються неповнолітні - в результаті за дії підлітків розплачуються батьки.
Крім того, нерідко пасажири хамлять, влаштовують бійки в салоні, поки б'ються - вибивають вікна. Співробітники транспорту відразу ж викликають поліцію, а машини відновлюють.
Так, зовсім недавно, 6 квітня, бійка сталася в трамваї № 10. Він рухався в бік Кальміуського ринку, але до кінцевої зупинки не доїхав - пасажири влаштували бійку і видавили бічне скло. Порушників вже знайшли, у справі ведеться слідство.
За словами кондуктора Аніти Савкіної, буває, що люди не хочуть платити, в режимі карантину відмовляються надягати маски. Деякі навіть загрожують.
««Ось подивимося, ти тут працювати не будеш». З досвідом я навчилася сприймати такі слова спокійно і вирішувати конфлікти мирним шляхом», - зазначила вона.
У МТТУ відзначають, що з введенням карантину, конфліктів в транспорті стало тільки більше кондуктори просять пасажирів надягати маски, стежать за тим, щоб салон не був переповнений. Хтось ставиться до вимог часу з розумінням, а деякі - влаштовує скандали.
«Ми виконуємо всі карантинні норми - в салон може заходити 50% від пасажиромісткості транспортного засобу. Багато хто запитує, чому відкриті тільки одні двері - це потрібно для того, щоб кондуктор міг контролювати кількість пасажирів і дотримання масочного режиму», - пояснюють в МТТУ.
На кінцевих зупинках кондуктори проводять санітарну обробку рухомого складу - обробляють поручні і сидіння. Водії в цей час провітрюють салон.
Василь Малярчук також зазначає, що в транспорті є окрема категорія людей – ті, хто відмовляється платити і готовий заради цього піти на будь-які виверти. Щоб проїхати «зайцем», пасажири підробляють проїзні документи або намагаються пред'явити прострочені.
«Ми пропонуємо маріупольцям проїзні квитки тривалого використання терміном на 30 днів, їх вартість – 330 грн, для школярів і студентів – 165 грн. Це хороший спосіб економити, особливо для тих, хто часто пересувається по місту», - говорить начальник відділу безпеки та організації руху.
Але така економія не всім до душі, багатьом хочеться їздити безкоштовно. Люди стали робити ксерокопії проїзних, а в них виправляти термін дії, намагаючись обдурити кондукторів. Та ж проблема і з документами, які дають право на пільговий проїзд – люди намагаються використовувати підроблені і прострочені.
«Всі вони вилучаються, якщо людина відмовляється, ми викликаємо поліцію. Такі махінації можуть дорого коштувати -жителям загрожує кримінальна відповідальність і штраф у 850 грн», - додає Василь Малярчук.
Також багато жителів пропонують кондуктору забрати квиток назад або відмовляються від нього. Його можна продати двічі, а гроші провести повз касу.
«Це сильно б'є по МТТУ, оскільки основне наше джерело доходу - виручка. Він дозволяє своєчасно нараховувати співробітникам зарплату, оплачувати комуналку», - говорить Василь Малярчук.
В автобусах і тролейбусах регулярно проходять рейди. Кондуктори, які порушують фінансову дисципліну, відразу ж звільняються.
Він зазначив, що на сьогодні МТТУ зазнає збитків – витрати значно перевищують доходи. Дотацію підприємству виплачує місто.
«Завдяки цьому ціна проїзду значно менша за реальну. За нашими підрахунками без допомоги міста вона б становила 25 грн в електротранспорті і 14 грн автобусі», - говорить начальник відділу безпеки та організації руху.
Світлина Аліни Комарової
14 липня 2022
25 березня 2022
Цей сайт використовує cookies, як власні, так і від третіх осіб. Використовуючи цей сайт, ви даєте згоду на використання cookies
Я згоден (на)