Асоціація індустрії гостинності України за підтримки Українського культурного фонду провела масштабне дослідження курортів Приазов'я та визначила індекс розвитку культурного туризму кожного з них.
Маріуполь опинився в лідерах з оцінкою 3,9 бала, залишивши позаду Бердянськ та Мелітополь з 2,6, Генічеськ та Арабатську Стрілку – з 2,4 та Кирилівку – з 1,6 бала. Про те, як місту, яке тривалий час асоціювалося лише з війною та промисловістю, вдалося завоювати увагу не лише українських туристів, що можна подивитися в Маріуполі та які перспективи у гастрономічного туризму, pr.ua розповіла Ганна Романова, експертка розвитку туристичної індустрії, виконавчий директор Асоціації індустрії гостинності України.
"Вивчаючи Приазов'я, експерти індустрії гостинності України розуміли, що цей регіон недооцінений у туристичному плані. Усі асоціюють Приазов'я з морем, куди можна приїхати влітку – полежати на пляжі, купатися в морі, відпочити, тобто – з пляжним туризмом. Але насправді Приазов'я багате на культурні ресурси. У регіоні з цікавою самобутньою історією є багато музеїв, колоритна національна кухня. Рідко який регіон має подібний культурний потенціал", - розповіла Ганна Романова.
Тому в експертів виникла ідея проаналізувати потенціал п'яти міст та селища, а потім скласти рекомендації для кожного курорту. За останні двадцять років подібних досліджень культурного та туристичного потенціалу Приазов'я ніхто не проводив.
Індекс розвитку культурного туризму було визначено за допомогою складної методології, що включає аналіз багатьох джерел, у тому числі інтернет-джерел - Google-запитів, моніторингу TripAdvisor та Booking.com, інтерв'ю з експертами та опитування потенційних туристів.
Довгий час формувався імідж промислового регіону, що придатний максимум для сезонного туризму. Але, на думку експертів, місто за останні кілька років перетворилося і почало розвиватися в гуманітарному напрямку.
Експерти побачили посилення брендингу міста, позитивні зміни у зовнішньому вигляді міста, архітектурі, інфраструктурі. Місто поступово перестає асоціюватися з війною та промисловістю, про нього почали дізнаватися далеко за межами Донецької області та України.
"Тепер про Маріуполь знають як про місто, де народився художник-пейзажист Архип Куїнджі, живі традиції греків, які переселилися сюди у 18 столітті, проводять колоритні, яскраві фестивалі всеукраїнського масштабу: Гогольфест, MRPL.CITY, Mariupol Classic. До того ж у місті стали яскраво та масштабно проводити свята, наприклад, новорічні. І це приваблює не лише туристів, а й імпонує місцевим жителям, які активніше починають цікавитись історією рідного міста", - розповіла вона.
Привертають увагу туристів архітектура німецького майстра Віктора Нільсена, мозаїки українського модерну, музеї, цікаві пам'ятники, невеликі скульптури, екскурсії, організовані креативним простором Vezha. Такий напрямок у розвитку міста дозволив жителям країни по-новому поглянути на одне з міст на сході.
"Дуже гарною ідеєю було провести цього року вже широко відомий Гогольфест саме в Маріуполі. Щоб не пропустити цей фестиваль, деякі вперше приїхали до цього міста. Те, що місто відкрите для проведення заходів подібного масштабу, формує позитивний імідж Маріуполя".
Довгий час Приазов'я було місцевим курортом, куди приїжджали відпочивальники з найближчих областей – Запорізької, Луганської. Мало хто із Києва чи західної України приїжджав у Приазов'я на море.
Але ремонт доріг, відкриття аеропорту в Запоріжжі дало поштовх тому, що сюди стали приїжджати відпочивальники з різних регіонів України.
На думку Ганни Романової, одним із місць, яке могло б залучити туристів – природний національний парк "Меотида".
Зараз у тренді незвичайне, нестандартне святкування весіль. Якби у парку організовували грецькі весілля у національних костюмах та зі стравами традиційної кухні, то сюди б приїжджали молодята з усієї країни. До того ж на тлі чудового ландшафту можна організувати незабутню фотосесію. Це було б вигідно і парку, допомогло б залучити додаткове фінансування.
"До того ж у "Меотиді" живе багато птахів. Тут можна організувати тур для тих, хто любить спостерігати за птахами - "бердвотчерів". "Бердвотчінг" досить популярний у світі напрямок туризму. Але для цього необхідно розширювати інфраструктуру парку, адже частина вишок для спостереження за птахами залишилися на тимчасово окупованій території, - розповіла Ганна Романова.
На думку експертів, необхідно розвивати гастрономічний туризм, а саме бренд приазовської кухні, не лише грецької, а й інших національностей. Популяризувати в соціальних мережах і на телебаченні, запрошувати популярних тревел-блогерів у гастрономічні тури Приазов'ям.
"Можна проводити щорічний фестиваль національної Приазовської кухні. Фестиваль вина та сиру чи вуличної їжі можна провести в будь-якому місті, а оригінальної національної кухні тільки тут. Було б непогано, щоб було більше кафе чи ресторанів, де не лише готують страви національної кухні, а й можна послухати грецькі пісні або подивитися на традиційні танці. Це дуже приваблює туристів", - розповіла Ганна Романова.
На думку Ганни Романової, у свідомості не лише мешканців Донецької області, а й України загалом склалася думка про Приазов'я, як про регіон, де є тільки тепле море та пляжі, що тут крім пляжного туризму нічого робити. Такий усталений стереотип сприяє тому, що сюди приїжджають лише влітку, щоб скупатися в морі та засмагнути на пляжі. Але в Приазов'ї є все, щоб розвивати туризм цілий рік.
"Туристичні маршрути не повинні залежати від погоди. Турбізнес звик заробляти лише три місяці на рік. А в решту часу чекати сезону, тобто з моря погоди. Необхідно створювати нові туристичні продукти, на яких можна заробляти у жовтні, листопаді. Це може бути той же конференц-туризм, коли проводять масові заходи з великою кількістю учасників, які приїхали не лише працювати, а й відвідати цікаві місця, подивитися місто, піти на екскурсію”, – каже Ганна Романова.
Через орієнтацію на розвиток сезонного, пляжного туризму порушено клієнтоорієнтованість туристичного бізнесу. У турбізнесі персонал працює кілька місяців на рік. Через це власники не готові навчати та мотивувати персонал, а також контролювати якість наданих ними послуг. Якщо туристична промисловість працюватиме цілий рік, то підходи до навчання персоналу зміняться, а рівень сервісу підвищиться.
Необхідна реклама, яка позиціювала б Приазов'я не тільки як промисловий, а й туристичний регіон. Популяризувати історію та культуру регіону.
Наші туристи звикли купувати пакет послуг, до якого входили б одразу проїзд, проживання, харчування. Туроператорам потрібно складати такі пакети.
Світлини Аліни Комарової
Раніше pr.ua розповідав про цікаві місця в Приазов'ї, про які мало хто знає.
14 липня 2022
25 березня 2022
Цей сайт використовує cookies, як власні, так і від третіх осіб. Використовуючи цей сайт, ви даєте згоду на використання cookies
Я згоден (на)