З 13 грудня стартує перший поїзд за маршрутом "Маріуполь-Рахів". Це найдовший рейс у країні, який триває майже 29 годин і курсує через 12 областей.
Вперше маріупольці можуть дістатися гірськолижних курортів без пересадок, а до Львова – за 21 годину. Наразі квитки на нього розкуповують, як гарячі пиріжки. Як розповіли для pr.ua у прес-службі "Укрзалізниці", на дати з 12 по 29 грудня на потяг "Маріуполь-Рахів" продано вже 7,1 тисячі проїзних документів. А зі станції Маріуполь до станції Рахів – 3,7 тисяч.
Також журналісти дізналися, скільки коштують квитки в купе та плацкарт, чому злетіли ціни, і якими будуть умови у вагонах.
Через Дніпро, Львів, Яремче
Нагадаємо, що перший рейс нового поїзда відправиться з Маріуполя 13 грудня о 08:08 і прибуде до кінцевої точки 14 грудня об 11:42. Він прямуватиме через Волноваху, Запоріжжя, Дніпро, Білу Церкву, Львів, Івано-Франківськ, Яремче, Ворохту та інші населені пункти.
Ще один важливий плюс, що до Львова новий поїзд доїжджатиме за 21 годину, тоді як прямий долає ту саму відстань за 28,5. Щоправда, і ціна на нього вища: прокататися у рахівському потязі до Львова коштуватиме приблизно 350 грн (плацкарт) та 900 – 1300 грн (купе). Тоді як на старому поїзді ви заплатите близько 250 грн (плацкарт) та 435 грн (купе).
До самого Рахова поїздка коштуватиме також у районі 1000 грн (купе) та 350 (плацкарт). У різні дні ціна квитка може трохи відрізнятись.
За комфорт потрібно платити?
Чим викликана така різниця у цінах? Ймовірно, вся річ у тому, що у складі поїзда на Західну Україну курсуватимуть нові купейні вагони виробництва "Крюківського вагонобудівного заводу". Виходить, що як тільки "Укрзалізниця" оновлює склади потягів, ціни на квитки одразу ж злітають вгору. За комфорт, як то кажуть, треба платити.
В яких умовах подорожуватимуть пасажири? Як з'ясували наші журналісти в "Укрзалізниці", на маршруті "Маріуполь-Рахів" курсуватиме два потяги. У кожному з них буде по п'ять вагонів купе, по три плацкартних, по одному люксу та одному штабному (вагон, в якому їде начальник поїзда).
"Всі купейні вагони – нові, отримані у 2021 році. Але й інші оновлювалися нещодавно: люкс виготовлений у 2019 році, штабний – у 2020", - кажуть у прес-службі "Укрзалізниці".
Щоправда, якого року плацкарт нам дізнатися у співробітників не вдалося. Вагони купе придбано цього року за державні кошти. Їх оснастили кондиціонерами, розетками з USB-портами, кнопками виклику провідника у всіх купе та санвузлах. Також передбачені кулери з гарячою та холодною водою, вакуумні туалети та столики для сповивання. На столах є утримувачі для склянок. Що важливо – купе обладнане системою сигналізації, на ніч двері фіксуються кнопкою блокування, і під час її відкриття відповідний сигнал надходить у купе провідника.
"Обшивка полиць виготовлена із зносостійких матеріалів, які витримають посилені навантаження. У купе є кватирки, які можна відкривати на провітрювання", - додають у прес-службі "Укрзалізниці".
Ті ж вагони – тільки до Харкова
Цікаво, що нові вагони приписані до вагонної ділянки "Київ-Пасажирський", а обслуговуватимуть їх у харківському депо. Тому новина про те, що нові вагони з'являться ще й у складі харківського поїзда – правда, але не зовсім. Це ті ж вагони, які везтимуть нас до Рахова, просто іноді їх із Харкова направлятимуть назад до Маріуполя. Заздалегідь дізнатися, коли з першої столиці України можна з комфортом дістатися Приазов'я, неможливо. Залишається сподіватися на удачу. А ось час прямування поїзда Маріуполь-Харків дійсно скоротили, тепер він становить 11 годин 40 хвилин.