З першого листопада в Україні набрали чинності нові правила дорожнього руху.
Перш за все нововведення пов’язані із запровадженням нових стандартів - ДСТУ 4100:2021 та ДСТУ 2587:2021, розроблених з урахуванням вимог Міжнародної Віденської конвенції про дорожні знаки та сигнали.
Про це pr.ua повідомили в пресслужбі патрульної поліції.
На теперішній час суттєвих змін в організації дорожнього руху в Маріуполі поки що не відбулося. Нововведення будуть запроваджуватися поступово, якщо виникатиме така потреба. Але багатьох вже сьогодні цікавить питання: до яких змін треба бути готовими маріупольським учасникам дорожнього руху?
Як повідомив начальник технічного відділу ККП «Маріупольавтодор» Олексій Процев, нові правила здебільшого стосуються руху велосипедистів. Оскільки в нашому місті велосипедний рух стрімко розвивається, ці зміни частково запроваджуватимуться і в Маріуполі.
«Передбачено, що під час проведення ремонтних робіт на проспекті Металургів на дільниці від Приморського бульвару до перетину з проспектом Миру будуть облаштовані місця, призначені для руху велосипедистів. Якщо ширина проїжджої частини дозволить, то це буде велосипедна смуга, а якщо дозволить ширина тротуару – буде облаштовано велосипедну доріжку. На теперішній час вже розробляється проєктна документація, а роботи виконуватиме одна з підрядних організацій», - повідомив Олексій Процев.
На думку фахівця, організувати дорожній рух відповідно до нововведень у Маріуполі не так просто. Зокрема, організація велосипедного руху за новими правилами потребуватиме багато часу та фінансових витрат, адже ширина дорожнього покриття більшості доріг не відповідає новим стандартам, тому ці зміни будуть запроваджуватися поступово.
У нових правилах передбачені й зміни, які стосуються пішоходів. Зокрема, це запровадження діагональних пішохідних переходів. На думку Олексія Процева, таке нововведення також є неприйнятним в умовах організації дорожнього руху в Маріуполі.
«Єдине місце, де можна було б втілити в життя це нововведення – перетин проспектів Миру та Будівельників у районі «1000 дрібниць». Але якщо запровадити на цьому перехресті діагональний пішохідний перехід, то знадобиться введення окремої фази для пішоходів, яке потребуватиме збільшення циклу горіння сигналів світлофора. Там вже зараз транспорт очікує на зелене світло понад хвилину, а якщо зробити діагональний пішохідний перехід, цей час буде ще збільшено», - відзначив очільник технічного відділу ККП «Маріупольавтодор».
За словами головного інженера «Маріупольавтодора» Григорія Привізенцева, зміни в схемах дорожнього руху в нашому місті відбуваються за узгодженням з представниками патрульної поліції.
«На теперішній час у зв’язку з введенням в дію нових правил дорожнього руху в Маріуполі поки що не планується вносити зміни у схеми руху або встановлювати нові дорожні знаки. Як відомо, підставою для внесення змін до чинних правил стали нові державні стандарти. Єдине, що на теперішній час відповідає вимогам нових ДСТУ, це пішохідні переходи на Приморському бульварі та на вулиці Набережній, а також на бульварі Шевченка, які розташовані вище, аніж дорожнє покриття. Під час розробки нових схем руху транспорту ми будемо керуватися новими правилами дорожнього руху», - відзначив головний інженер «Маріупольавтодора».
За словами Григорія Привізенцева, приблизно за місяць до внесення змін у схему дорожнього руху або перед встановленням нових дорожніх знаків розміщуються попереджувальні інформаційні таблички про те, що такі зміни невдовзі відбудуться. Але введення в дію нових правил зовсім не означає, що всі дорожні знаки будуть негайно замінюватися. Нові дорожні знаки будуть встановлюватися лише у разі необхідності або в тому випадку, якщо старі потребуватимуть заміни.
Нагадуємо, що адміністративна відповідальність за порушення правил дорожнього руху залишається незмінною. Як і раніше, вона регламентується статтею 127 Кодексу України про адміністративні правопорушення «Порушення правил дорожнього руху пішоходами, велосипедистами та особами, які керують гужовим транспортом, і погоничами тварин».
Раніше pr.ua повідомляв, що в Маріуполі на перехресті п'яти доріг організують круговий рух.