Сміття, яке залишили після пікніка маріупольці, зібрали та проаналізували в рамках Аудиту відходів та брендів WABA2021 нарівні з іншими містами України.
Скло, пластик, обгортки… Все це залишають після себе городяни, які відпочивають у зонах відпочинку.
Про це pr.ua розповіла голова Зеленої ради під час виконкому Маріупольської міської ради Валентина Абалмасова.
"Бренд-аудит ми проводили в пікніковій зоні з безліччю дерев і сосен на "Східному" Лівобережного району. Знайшли величезну кількість сміття та відходів, яких там не повинно бути. Це ще раз показало, що у людей низька культура поводження з відходами, вони викидають їх, відпочиваючи в цій же зоні. Їм подобається це місце в якості пікніку, при цьому прибрати за собою сміття, можливо, вже не в змозі, а може це стало звичкою. Часто важко знайти чисті від сміття ділянки в зонах відпочинку. Ми регулярно розповідаємо городянам, що відходам не місце у парках, зонах відпочинку та де-небудь. У Маріуполі їхнє місце на полігоні. Зібрані нами ресурсоцінні відходи відправлено на перероблення, решта поїхала на полігон", – поділилася Валентина Абалмасова.
Так, у Маріуполі, згідно зі звітом Аудиту відходів та брендів WABA2021, у пікніковій зоні відпочивальники палять в багаттях одноразовий посуд, залишають безліч ПЕТ та скляних пляшок від виробників, яких вже не існує, утворилися багаторічні поклади сміття. Певну частину становить немаркована та небрендована тара, безліч нестандартного пластику з минулого – від старих іграшок, електроніки до меблів. На жаль, у зонах відпочинку чимало мікропластику після одноразового посуду.
За словами Валентини Абалмасової, подібний аудит корисний не лише отриманням інформації про походження відходів, а й подальшими рекомендаціями щодо вирішення проблеми. Крім участі муніципалітету потрібно також використання системного збору та компостування органіки, моніторинг збору даних про відходи, заборона сміттєспалювання та використання системи заставної тари.
2022 рік буде другим роком, коли за всеукраїнським проєктом "Чисті пляжі разом" екологи проаналізують пляжі – цього разу вибрано узбережжя Лівобережного району. Також волонтери приберуть сміття з території та інших пляжів Маріуполя, знову проведуть бренд-аудит відходів.
"При бренд-аудиті у випадку, якщо знаходяться обгортки від продукції місцевих виробників, їм надсилають листи з рекомендацією, як можна уникнути забруднення навколишнього середовища. Відходи після маріупольських підприємств, що випускають харчові продукти, у цьому випадку не виявлені. Але часто ті, що є лідерами із засмічення, стали лідерами щодо екозмін та інвестицій в екологічні проєкти", – додала Валентина Абалмасова.
Вона підкреслила, що відповідальність за забруднення вулиць та парків все ж таки двостороння, оскільки не виробники харчових продуктів залишають у парках тару свого товару.