Фіксуйте дзвінки та повідомлення колекторів, та пам'ятайте, що примусово стягнути заборгованість можуть лише виконавчі служби.
Тиск, часті телефонні дзвінки, шантаж, а іноді й погрози - часто такими методами користуються колекторські компанії, аби вибити з боржників фінансових установ виплати за кредитом. Що робити у цих випадках та, як діяти, коли від вас вимагають виплатити банку вигаданий борг? На ці питання шукав відповідь pr.ua з посиланням на Тelegram–канал Головного управління Національної поліції в Донецькій області.
Що робити, коли колектори погрожують?
Номер телефону людини та її домашня адреса — це конфіденційні дані. Фінансова компанія та колектор не мають права на їх поширення без згоди власника. Погрози, цілодобові дзвінки боржнику та членам сім'ї, використання лайливих слів у повідомленнях, поширення образливих фотоколажів - це порушення статей 3, 21, 22 та 32 Конституції України, статей 3, 291, 301, 302, 308 Цивільного кодексу України та статті 182 Кримінального кодексу України.
У випадках погроз і тиску, необхідно звернутися до правоохоронних органів. Фіксуйте дзвінки та номери телефонів, з яких телефонують. Зберігайте всю наявну у вас інформацію щодо вимог фінансової компанії, наприклад, смс-повідомлення. Вони можуть стати доказом погроз і будь-яких інших незаконних дій.
Коли колектор погрожує примусово стягнути борг, він обманює
Колекторські компанії можуть тільки інформувати боржника або поручителя про наявність боргу.
Лише органи державної виконавчої служби та приватні виконавці мають законодавчі підстави, дотримуючись офіційних процедур, примусово стягувати заборгованість.
Що робити, якщо вам телефонують або пишуть по кредиту, який ви не брали та не виступали по ньому поручителем?
У цьому випадку порушується Закон України "Про захист персональних даних". Щоб зупинити це, необхідно звернутися з письмовою скаргою до керівництва колекторської компанії, заповнити онлайн-форму на офіційному сайті Національного банку України - НБУ bank.gov.ua або відправити звернення на електронну пошту nbu@bank.gov.ua. Також з цього приводу можна телефонувати за номером телефону контакт-центру НБУ: 0-800-505-240.
Світлина з відкритих джерел.
Нагадаємо, раніше pr.ua розповідав, як маріупольцям не потрапити на гачок телефонних шахраїв.