Необхідність відродження авіасполучення Маріуполя, в першу чергу, з іншими містами України не викликає питань. Місцева влада докладає всіх зусиль для відкриття аеропорту «Маріуполь».
Про це в прес-клубі PR.UA розповів заступник міського голови Сергій Захаров.
«Ми з 2016 року постійно говоримо про те, що аеропорт потрібно відкривати. Під контролем військових ми змогли б забезпечити повітряні перевезення суднами цивільної авіації», - сказав він.
Що стосується забезпечення безпеки польотів, створення чогось подібного унікальному ізраїльському залізному куполу, то Сергій Захаров зазначив: «Під залізним куполом ми розуміємо створення системи технічних засобів - і це не обов'язково повинен бути прототип залізного купола аеропорту Бен Гуріон в Ізраїлі. Це може бути будь-яке інше рішення військових, яке забезпечить безпеку аеропорту. Але на прикладі залізного купола ми готові говорити з будь-якими виробниками технічних засобів. Необхідна будь-яка система захисту, яка отримає добро від військових. Але поки що відповіді від Міноборони ми не почули».
За його словами, це може обійтися від 1 до 2 мільярдів гривень. Така сума непосильна місцевому бюджету.
«На жаль, у нас немає сьогодні відповіді від військових про те, що ми можемо хоча б розглядати один з варіантів, але ми сподіваємося на діалог, - продовжив заступник міського голови. - У цьому проблема. Військові нам кажуть - неможливо відкрити аеропорт в Маріуполі, бо повітряний простір закрито на 70 кілометрів від лінії розмежування. Ми відповідаємо - добре, ми побудуємо аеропорт за 70 кілометрів. Нам відповідають - почекайте. І знову немає діалогу».
Місто шукає будь-яке технічне рішення по відкриттю повітряного сполучення. Сьогодні існують варіанти - відкриття наявного аеропорту під контролем військових зі створенням системи захисту або будівництво нового аеропорту на кордоні з Запорізькою областю - в районі дороги на Бердянськ. А саме - за 30 кілометрів від Маріуполя і за 70 кілометрів від лінії розмежування, а від Бердянська це місце знаходиться в 35 кілометрах.
«Якщо в Міністерстві оборони нам скажуть «так», то через 7 місяців буде готовий проєкт нового аеропорту», - сказав Сергій Захаров.
Старий аеропорт, за словами заступника мера, за ці роки багато втратив. Обладнання немає ніякого, в тому числі навігаційного, також відсутні прилади в оглядовій вежі. Залишилися двоповерхова будівля і злітна смуга, робочий стан якої підтримується містом. Правда, вона також потребує капітального ремонту, але літаки приймати може.
«Витрати на реконструкцію наявного аеропорту будуть приблизно порівнянні з витратами на будівництво нового», - зазначив Сергій Захаров.
Зараз на торги в Прозорро виставлено проєктування з реконструкції старого аеропорту, ціна питання - 8 мільйонів гривень.
«В Офісі Президента України підтвердили - проєктуйте, ми дамо вам гроші, - підкреслив заступник міського голови. - Цього року нам готові були дати 100 мільйонів гривень для початку реконструкції, а всього буде потрібно понад мільярд гривень. Нас включили в групу реконструкції 11 аеропортів під егідою Президента України».
Що стосується напрямків польотів, то поки розглядається повітряне сполучення з Києвом - три рази в тиждень і чартерні рейси. Таким чином, для відновлення авіасполучення з Маріуполя необхідно тільки рішення Міністерства оборони України.
Про реконструкцію аеропорту, а також про інші амбітні, але цілком здійсненних проєктів PR.UA розповідав і раніше.
Світлина з відкритих джерел