В Україні минулого тижня уряд схвалив законопроєкт, згідно з яким органи місцевого самоврядування можуть самостійно вирішувати питання монетизації пільг за проїзд та їх надання.
Як повідомляє прес-служба міської ради, Маріуполь підіймає це питання з 2016 року, виступаючи за розумну монетизацію.
За словами заступника міського голови Сергія Захарова, мер Маріуполя Вадим Бойченко неодноразово підіймав це питання на різних рівнях.
«Монетизація пільг за проїзд – це, безумовно, правильне рішення. Це дасть розвиток як муніципальному, так і приватному транспорту. Ми бачимо, що відбувається з тролейбусами, автобусами та трамваями, якщо не стежити за їх технічним станом і не оновлювати. Для цього потрібні кошти. Монетизація допоможе зробити підприємства прибутковими й створити пасажирам рівні можливості для користування послугами перевезення, а не ділити їх», - зазначив Сергій Захаров.
Заступник міського голови додав, що монетизація пільг – автоматичний спосіб компенсувати пільговикам витрати на проїзд.
«Вони отримуватимуть певну суму грошей з розрахунку на встановлену кількість поїздок на місяць. Це дасть можливість ретельніше планувати свій маршрут пересування, а решту грошей – використовувати на свій розсуд. Зрівнювання пасажирів у правах дозволить повністю піти від конфліктних ситуацій та підняти сервіс до європейського рівня», - акцентує він.
Сергій Захаров також зазначає, що монетизація повинна бути розумною. Це можливо тільки за фінансової підтримки держави.
«У Маріуполі живе близько 200 тисяч пільговиків. У рік це до півмільярда витрат з міського бюджету. Монетизація - це хороша ідея, але, крім цього, потрібно дати містам інструмент для її реалізації. Повне перекладання додаткових витрат на місцеві бюджети - перекреслить позитивний ефект від реформи децентралізації. Якщо держава не готова розділити фінансову відповідальність з містами, є інший варіант. Необхідно надати можливість громадам регулювати час пільгового проїзду, наприклад, для пенсіонерів. Таким чином, ми зможемо розвантажити транспорт у години пік та залучити більше платоспроможних пасажирів», - підкреслив заступник міського голови.
На сьогодні, у зв'язку з введенням грошової компенсації замість пільг з оплати проїзду необхідно внести зміни в інші закони України. Серед них - «Про транспорт» та «Про автомобільний транспорт».
Нагадаємо, PR.UA писав про те, що в Маріуполі вартість проїзду планують підвищити в усіх видах комунального транспорту.