Національна комісія, яка здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), проведе позапланові перевірки "Маріупольгазу" та ще 28 операторів газорозподільних мереж.
Перевірятимуться компанії в Києві, Вінниці, Житомирі, Дніпрі та інших містах.
Це рішення було ухвалено 1 лютого на засіданні НКРЕКП щодо звернень споживачів.
Зокрема, споживачі скаржаться на те, що оператори газорозподільних мереж не звертають уваги на вчасно передані показання приладів обліку витрат газу – лічильників. А облгази виставляють споживачам рахунки за підвищеними показаннями. Оператори мотивують це тим, що споживачі не надали інформацію вчасно – з першого дня місяця до 5 числа.
У ситуації розбирався pr.ua.
У "Маріупольгазі" збільшили кількість операторів
Генеральний директор "Маріупольгазу" Сергій Олефір із цього приводу розповів журналісту pr.ua:
"У нас у січні вже була позапланова перевірка з іншого питання, вона не стосувалася того, що ми не приймаємо свідчення від споживачів. На підприємстві всі свідчення від людей приймаються. І попередня позапланова перевірка таких порушень не виявила. Також ми не мали скарг від населення".
За його словами, по Маріуполю дуже великий відсоток прийняття показань. Для цього запущені боти у соціальних мережах – Viber та Telegram. У контакт-центрі з прийому телефонних дзвінків збільшено кількість операторів із п'яти до шістнадцяти.
"Сьогодні на ринку багато постачальників, тому споживачам важливо вчасно передавати показання для запобігання спірних ситуацій. Ми максимально намагаємося прийняти всі показання", - додав генеральний директор.
Що потрібно знати про схему передачі показань та виставлення рахунку
Усі споживачі газу незалежно від того, хто у них постачальник, повідомляють свідчення лічильників до "Маріупольгазу". Далі підприємство ці дані вносить до загальної всеукраїнської електронної платформи. Звідти постачальники вибирають інформацію про обсяг використання газу своїми споживачами та виставляють їм рахунок.
Показання передаються з 1 по 5 число. У наступні дні вони не приймаються.
"Якщо людина не передала свідчення з 1 по 5 число, то їй виставляється розрахункове значення, - пояснив генеральний директор "Маріупольгазу". - Воно береться за певною методикою, затвердженою НКРЕКУ".
А саме – розраховується певний коефіцієнт від річного споживання обсягів газу минулого року. Наприклад, маріуполець минулого року за дванадцять місяців використав три тисячі кубометрів газу. Для січня є свій коефіцієнт, скажімо 10%, для лютого – 11%, для березня – 5%.
Отже: у січні – 10%. Від використаного всього обсягу газу торік у три тисячі кубів за розрахунком із застосуванням коефіцієнта виходить 300 кубометрів. І рахунок виставляється за 300 кубометрів.
Якщо потім споживач - наступного місяця - передає показання або їх знімає контролер, то коригування цього значення відбувається у поточному місяці зняття та передачі цих показань.
Коли дзвонити та що робити у разі виникнення запитань
Як зазначив Сергій Олефір, у Маріуполі є інша проблема. Так, показання лічильників приймаються з 1 по 5 число кожного місяця. І багато маріупольців намагаються зателефонувати операторам 1 числа з ранку. Тоді й виникає навантаження ліній зв'язку. Для тих, хто користується особистим кабінетом у соцмережах, цієї проблеми немає.
Так що дзвонити відразу в перший день місяця - зовсім не обов'язково, але і пізніше п'ятого числа також не рекомендується.
Якщо ж у маріупольців виникли проблеми, то вони можуть звернутися до "Маріупольгазу" письмово або прийти на прийом.
"Якщо людина припустилася помилки, то ми намагаємося знайти рішення, - пояснив Сергій Олефір. - Наприклад, наступного місяця він коригує свої показання".