Комунальні підприємства Маріуполя готові до холодів. Всі служби оснащені технікою, інвентарем та посипальними матеріалами.
Загалом в осінньо-зимовий період працюватиме 100 одиниць техніки та 500 співробітників. Для pr.ua комунальники розповіли, які машини прибиратимуть сніг із зимових вулиць, як розподілять дороги між підприємствами, і хто розчищатиме тротуари та автобусні зупинки. Традиційно пройшли навчання – комунальники відпрацювали план дій під час ожеледиці та снігопаду.
До зими готувалися заздалегідь
Перший заступник міського голови Михайло Когут розповідає:
"Підготовка до зимового періоду розпочалася навесні за розпорядженням мера Маріуполя Вадима Бойченка. Створено штаб, який консолідуватиме роботу всіх підприємств за різних погодних умов. У нашому місті - 1252 км доріг, які обслуговуватимуть три комунальні підприємства. Основні магістралі, а це 54 дороги, завдовжки 358 км прибиратиме «Комунальник»".
У зоні відповідальності "Зеленбуду" – другорядні дороги Центрального та Приморського районів протяжністю 562 км, а також 430 км тротуару по всьому місту. Директор МКП "Зеленбуд" Сергій Кесарєв розповідає:
"Також ми обслуговуємо ті ОТГ, що приєдналися до Маріупольського району. У зимовий період задіяно 65 одиниць техніки, 380 осіб, які повністю забезпечені інструментами, посипальними матеріалами, одягом. На балансі підприємства – 11 поступальних великих машин, солевик, який використовується на спусках та підйомах, малолітражна машина для перевезення людей".
Деяку техніку комунальники використовують цілий рік. Наприклад, пилососи, які влітку прибирали вулиці, взимку "перевзувають" для посипання доріг. Інше підприємство – "Автодор" готується обслуговувати дороги Кальміуського та Лівобережного району завдовжки 562 км. Також вони відповідають за зупинки транспорту, працівники розчищатимуть павільйони та під'їзди до них. Цілодобові бригади складом у 120 осіб мають всю необхідну техніку для очищення та посипання доріг, прибирання та вивезення снігу, відкачування талої води.
У Маріупольському трамвайно-тролейбусному управлінні перевірено всі системи опалення на пасажирському транспорті, сім одиниць снігоочисників за трамвайним спрямуванням.
"Проводимо роботи з регулювання контактної мережі. Для цього у нас є мастило проти зледеніння, спеціальні щітки. Велику увагу ми приділили забезпеченню співробітників спецодягом, інвентарем, посипальними матеріалами", - говорить начальник управління Віталій Донєв.
Допомагатиме підприємствам справлятися з наслідками негоди рятувальна аварійно-водолазна служба міської ради. Рятувальники також готові забезпечити безпеку в акваторії Азовського моря, коли воно вкриється льодом.
На кожному підприємстві створено логістичні центри. У разі складних погодних умов додаткову техніку виділятиме "Маріупольтепломережа", "Міськводоканал", військові. Разом із Державною службою з надзвичайних ситуацій комунальники відпрацювали ситуації щодо аварійних відключень електроенергії, закупили резервні генератори. З 15 листопада на підприємствах розпочинаються цілодобові чергування співробітників.
Міський голова Вадим Бойченко наголошує:
"За всім цим стоїть колосальна робота трудових колективів. Щороку ми наперед готуємось до зими, підвищуємо технічну міць наших підприємств. Сьогодні вони на 100% забезпечені технікою, чітко розподілено зони відповідальності. Також хочу наголосити, що майже 100 % працівників комунальних підприємств вакциновано. А це означає, що дороги обслуговуватимуться, транспорт ходитиме, всі служби працюватимуть у звичайному режимі".
Зменшили кількість аварій та втрати води
Також журналістам розповіли про роботу "Міськводоканалу". Довгий час він був збитковим – 250 млн. грн. виділялося на роботу підприємства з міського бюджету щороку.
"До 2016 року робота "Міськводоканалу" більше нагадувала роботу аварійної служби, яка займалася лише усуненням розрить. Бригади розташовувалися в різних районах, співробітники не мали нормальних побутових приміщень", - розповідає Михайло Когут.
Після того, як місто почало змінювати до 50 км труб щороку, кількість аварій на добу зменшилася до п'яти-семи. Втрати води вдалося знизити з 58 до 34%. Це дає хорошу економію. Також за розпорядженням міського голови було створено гарні побутові умови для співробітників.
"Підприємство надійно працює, маючи всі необхідні інструменти, ефективно організовано склад, люди мають якісні робочі місця. Підбиваючи підсумки за п'ять років, можна сказати, що в підприємство інвестовано понад 500 млн. грн. За рахунок цього ми вдесятеро скоротили рівень аварій, а також обсяг води, що закуповується. Ми економимо близько 150 млн. на рік. Ці гроші йдуть на розвиток міста", - говорить мер Маріуполя Вадим Бойченко.
Директор "Міськводоканалу" Володимир Антоненко показав нову техніку. Це автомобіль, за допомогою якого можна усувати аварії, пов'язані з поривами кабелів на насосних станціях. Зі старим обладнанням ремонт займав близько двох тижнів, а тепер його можна виконати протягом дня. Також представили склад з необхідними матеріалами, ремонтні та побутові приміщення.
"Ми маємо екскаватори, мотопомпи для відкачування води, фрези, щоб розрізати асфальт, зварювальні генератори. Ми можемо надавати якісну послугу з водопостачання та водовідведення", - говорить Володимир Антоненко.