Попри те, що Маріуполь другий рік переживає посилення карантинних заходів у зв'язку з пандемією коронавірусу, жителі міста вирушають за покупками до магазинів у "чорну п'ятницю".
День знижок користується у маріупольців дедалі більшою популярністю. До того ж інтерес підігрівають торгові мережі, обіцяючи часом нечувані знижки.
Марафон покупок – з Дня холостяка через "чорну п'ятницю" в "чорний понеділок"
Цього року "чорна п'ятниця" прийде до нас 26 листопада. А її історія почалася з кризи в США, коли в п'ятницю 24 вересня 1869 відбулося падіння цін на золото та обвалився ринок.
Йшли десятиліття, і значення словосполучення змінювалося. Одна з версій – так цей день назвали поліціянти в Америці, коли у середині 20 століття після Дня подяки утворювалися автомобільні пробки – американці поспішали купити подарунки на Різдво. У результаті на дорогах утворювалися затори, у магазинах – тисняви.
Пізніше цієї п'ятниці підприємці оголошували про знижки в магазинах і торгових мережах, тим самим прагнучи збільшити товарообіг. "Чорна п'ятниця" набирала популярності у світі. І на початку 2000-х років прийшла до України.
Тоді ж свої корективи вніс китайський Aliexpress, який День холостяка 11 листопада оголосив Всесвітнім днем шопінгу. А потім з'явився ще й "чорний понеділок". Він настає після "п'ятниці", - люди купують уже в мережевих інтернет-магазинах, де їм також обіцяють великі знижки.
Що купують у Маріуполі і як не піддатися на маркетингові хитрощі
Привабливі пропозиції на телефони та навіть поштою городянам від торгових мереж починають надходити напередодні розпродажів зі знижками.
Як розповіла pr.ua начальник відділу торгівлі Маріупольської міськради Тетяна Топалова, маріупольцям пропонують придбати зі знижками побутову техніку, промислові товари, парфумерію.
"У супермаркетах, торгових мережах і великих магазинах, що реалізують харчові продукти, немає таких розпродажів у "чорну п'ятницю", оскільки вони залучають покупців іншим способом. Проводять різні акції, вводять дні, коли певні товари продаються зі знижками, розробляють різні програми для клієнтів", - розповіла вона.
Якщо раніше деякі недобросовісні продавці намагалися заманити городян за допомогою обману – оголошували знижки до 90%, перекреслювали стару ціну (в деяких випадках вона виявлялася вищою за ту, за якою товар продавався у звичайні дні), то тепер ситуація змінилася.
"Покупець може легко перевірити реальну ціну товару, зайшовши в інтернеті на сайтах інших продавців, - пояснила Тетяна Топалова. - Та й наші покупці перестали вірити інформації про суперзнижки".
І зараз багато підприємців вважають за краще реально знижувати ціни в цей день. Хтось на п'ять відсотків, хтось на десять чи більше.
"Це дає можливість розпродати їм товари та закупити у виробників нові, тим самим збільшуючи оборот. Гроші приносять гроші", - додала керівник відділу торгівлі.
Проте маріупольцям варто заздалегідь готуватися до розпродажу зі знижками. Дізнатись, скільки коштує та чи інша річ за пару тижнів до дня Х, а потім скласти список того, що справді не заважало б купити.
Список необхідний для того, щоб не піддатися купівельній лихоманці, коли ти бачиш знижки та людей, які стають у чергу.
З власного досвіду
Журналісту pr.ua довелося попрацювати в торгівлі та дізнатися, як продати товар, повз який проходять байдуже. Перше – це щиро вірити, що, наприклад, телевізор такої марки найкраще, що створено людством. Щирість ми відчуваємо інтуїтивно і тому віримо продавцю, який ще може, посміхаючись, здивувати компліментом.
Ще один прийом - підприємець починає перекладати свій товар, упакований у барвисті коробки або заносити (завозити на візку) нову партію коробок, які він до цього виніс (вивіз) за межі прилавка. Ми всі допитливі, тому підходимо ближче, щоб дізнатися – а що це цікаве привезли? Дві-три людини, які зупинилися, привертають увагу інших відвідувачів.
Продавець повинен знати всі характеристики того ж телевізора та консультувати покупців, наводячи порівняння та коментарі. У торговому залі завжди має бути рух товарів, продавців, обладнання, навіть якщо в ньому знаходиться лише один покупець. Він повинен відчувати, що світ крутиться навколо нього.
Це не обман – це нормальна психологія. Ось тому треба точно знати, що саме необхідно придбати, не піддаючись на пропоновані знижки та ажіотаж.
Трохи статистики
За статистикою, яку наводять різні видання, близько 20% усієї роздрібної торгівлі в США відбувається в період між "чорною п'ятницею" та Різдвом.
У середньому в усьому світі зростання продажів у цей день проти звичайного зростає більш ніж на 600%. При цьому знижки в середньому зростають до 55%.
Звичайно, запровадження жорстких заходів карантину у зв'язку з пандемією коронавірусу позначається на роздрібній торгівлі, але товари продають і через торгові інтернет-платформи.
Раніше pr.ua розповідав про те, як маріупольські підприємці виживають у карантин.
Світлина з відкритих джерел