Остання газета "Приазовський робочий" від 23 лютого 2022

05гру'25

п'ятниця

logo
  • Новини
  • Газета
  • Спецпроекти
  • Фоторепортажі
  • Інформацiя для акцiонерiв та стейкхолдерiв
    • Регулярна інформація
    • Особлива інформація
    • Інша інформація
    • Інформація для акціонерів до 01.01.2024р.
    • Офіційно
  1. Головна
  2. Новини
  3. Маріуполь
  4. Перший крок до відновлення аеропорту зробили одночасно Президент України, мер Маріуполя і депутати міськради
  • Маріуполь
    5960
  • Донбас
    1031
  • Україна
    864
  • Світ
    97

Перший крок до відновлення аеропорту зробили одночасно Президент України, мер Маріуполя і депутати міськради

Людмила Кудріна
26лют'21 12:36

В один і той же день, 25 лютого, в Києві Президент України Володимир Зеленський запевнив мера Маріуполя Вадима Бойченка: «У будь-якому випадку ми оновимо аеропорт, все зробимо».

А в нашому місті депутати підтримали необхідність розробки проєктно-кошторисної документації для відновлення інфраструктури аеропорту та отримання фінансування на цей масштабний проєкт від держави, передає PR.UA.

Хто хоче-шукає можливості. Хто не хоче - шукає причини

У Маріуполі поки не знають, в яку суму обійдеться капітальна реконструкція аеропорту. Щоб знати і отримати сотні мільйонів гривень державного фінансування, необхідно для початку розробити ПКД. Вартість питання - 4 млн гривень з міського бюджету.

Звучали думки й проти виділення коштів на засіданні координаційної ради з аргументацією, що навіть якщо Україна захоче, то ІКАО ніколи не відкриє повітряний простір для аеропорту, який знаходиться ближче, ніж 50 кілометрів від зони бойових дій.

ІКАО - це міжнародна організація цивільної авіації (від англ. International Civil Aviation Organization), яка встановлює міжнародні норми, координує розвиток з метою підвищення безпеки та ефективності.

Зараз, як зазначив заступник міського голови Сергій Орлов, питання дозволу з боку ІКАО для Маріуполя не стоїть, оскільки мова не йде про міжнародні авіарейси: «Головне – отримати дозвіл в Україні на польоти всередині країни: Маріуполь – Київ, Маріуполь – Львів та інші. А також – бути готовими до відкриття повітряного простору».

Заступника мера підтримав голова постійної комісії з питань транспорту Борис Прохоренко: «На сьогодні зрушення в дозволі відкриття аеропорту мінімальні, але вони є. Принаймні, в Раді національної безпеки і оборони готові вислуховувати те, що пропонується. Якщо буде знята заборона РНБО, то відкриття аеропорту можливе, але без міжнародних рейсів».

Останні півроку міським головою Вадимом Бойченком ведуться активні переговори з профільними міністрами, щоб зняти заборону на відкриття аеропорту.

«З Міністерством оборони України досягнута домовленість про поетапне скорочення закритого з метою безпеки повітряного простору. Якщо зараз воно становить 160 кілометрів від лінії розмежування, то на першому етапі – скоротити до 100 кілометрів і до 40 кілометрів – на другому етапі. У цю зону потрапляє наш аеропорт», - розповів заступник міського голови Сергій Захаров.

Він також додав, що буквально минулого тижня Вадим Бойченко був у Міністерстві фінансів України, де його запевнили в тому, що готові виділити гроші для відновлення інфраструктури аеропорту.

«Головне питання: скільки потрібно грошей? Ми не знаємо. А для того, щоб знати, нам необхідно розробити ПКД», - зазначив Сергій Захаров.

Врахувати багато факторів, щоб прийняти правильне рішення закликав депутатів Сергій Орлов. 

«Констатую факт: офіційно створена робоча група на рівні профільних міністерств з розгляду можливості запуску аеропорту. Її очолює віце-прем'єр-міністр Олексій Резніков, і є доручення деяким відомствам знайти варіанти відкриття. Ми повинні розуміти: в кращому випадку може піти від півтора до двох років, щоб реалізувати цей проєкт. Тобто ми говоримо про потенційне відкриття аеропорту в 2023 році», - зазначив Сергій Орлов.

Він також розповів, що зараз через партнерів з USAID і Української академії лідерства муніципалітет має намір залучити міжнародну експертизу. Зокрема, експертів з Ізраїлю.

«В Ізраїлі аеропорт знаходиться в шести кілометрах від лінії розмежування. Ми хочемо такий же досвід застосувати в Маріуполі», - розповів Сергій Орлов.

Заступник мера також додав: «В уряді нам чітко говорять: буде проєкт – ви зможете претендувати на субвенцію в повному обсязі. У нашому розумінні, 4 мільйони гривень – це той мінімальний внесок, який місто має зробити, щоб підтвердити наші наміри відкрити аеропорт».

Перший заступник міського голови Михайло Когут нагадав депутатам 2016 рік, коли Маріуполю запропонували субвенцію з держбюджету, але зажадали під неї проєкти, яких у міста на той момент ще не було, і їх довелося розробляти в терміновому порядку.

«Зрозумійте одне: розробити проєкт і надалі при необхідності його відкоригувати – це абсолютно різні речі. Чим якісніший проєкт, тим простіше його відкоригувати, щоб отримати гроші», - зазначив Михайло Когут.

Голова постійної комісії з питань освіти Микола Трофименко закликав колег підтримати фінансування проєктно-кошторисної документації: «Питання відкриття аеропорту – стратегічно важливе для Маріуполя. Ми повинні бути готовими, щоб не вийшло так, що РНБО відкриє повітряний простір, а нам доведеться ще рік тягнути з розробкою ПКД. Нам необхідно проявити державну позицію і керуватися інтересами маріупольської громади».

В результаті дискусії більшість членів Координаційної ради проголосували за виділення фінансування.

Володимир Зеленський: «Літаки з Маріуполя літатимуть - це важливо»

Поки в Маріуполі дискутували, Вадим Бойченко перебував у Києві, де мав можливість безпосередньо поставити питання аеропорту главі держави на засіданні Ради розвитку громад і територій в рамках Національного форуму «Україна 2030». Міський голова у своєму виступі не тільки презентував Стратегію розвитку Маріуполя, але також звернувся за сприянням до Президента України у розв'язанні актуальних питань, у тому числі відкриття повітряного простору.

«Говорити про інвестиції та розвиток, не маючи класної сучасної логістики, досить важко, і ви це розумієте. У Маріуполі до кінця року буде розроблена проєктно-кошторисна документація. Ми могли б рухатися паралельно, вирішуючи питання безпеки, вивчаючи можливості разом з Міністерством оборони України і застосовуючи досвід Ізраїлю. Я б просив вас, Володимире Олександровичу, не виключати відкриття аеропорту Маріуполь в майбутньому», - звернувся мер Маріуполя до Президента України.
Перший крок до відновлення аеропорту зробили одночасно Президент України, мер Маріуполя і депутати міськради

Фото прес-служби офіса Президента з  засідання Ради розвитку громад та територій у межах Всеукраїнського форуму «Україна 30» .

Читайте також:

  • 40 бомжів Маріуполя, підтримуючи слабких, евакуювалися зі свого центру по провулку Банний
  • Чи відбудеться в цьому році MRPL City Festival?
  • Побив та пограбував: в Маріуполі зловмисник напав на жінку біля під'їзду будинку
  • COVID-19 на Донеччині: хворобу виявили ще у 136 осіб
Останні новини
    14липня2022
  • 09:56
    Заява Ріната Ахметова щодо активів Медіа Група Україна
  • 25березня2022
  • 19:26
    Голоси Маріуполя: створено канал важливих оголошень
  • 18:32
    SAVE MARIUPOL: у Нью-Йорку пройшов флешмоб на підтримку Маріуполя (ВІДЕО)
  • 17:34
    У Маріуполі полк "Азов" знищує ворожу техніку та окупантів
  • 17:00
    Метінвест шукає водіїв з транспортом та без
  • 16:25
    На Лівобережжі Маріуполя обстріляно Михайлівський собор (ФОТОФАКТ)
  • 15:50
    У боях за Маріуполь загинув боєць збірної України з ММА
  • 14:57
    Представники Групи Метінвест допомогли розмістити у Запоріжжі понад 3000 маріупольців
  • 14:14
    Сім'я з Маріуполя потрапила у смертельну ДТП
  • 13:20
    З Маріуполя під обстрілами вивезли коней (ФОТО)
  • 11:37
    Внаслідок бомбардування драматичного театру в Маріуполі загинуло близько 300 людей
  • 11:28
    Російські окупанти блокують гуманітарну операцію з порятунку мешканців Маріуполя
Сторінки
  • Головна
  • Новини
  • Газета
  • Спецпроекти
  • Архів Приазовський робочий
  • Фоторепортажі
  • Інформацiя для акцiонерiв та стейкхолдерiв
Powered By Blade.MSP ® from BrainTEC ™