В один і той же день, 25 лютого, в Києві Президент України Володимир Зеленський запевнив мера Маріуполя Вадима Бойченка: «У будь-якому випадку ми оновимо аеропорт, все зробимо».
А в нашому місті депутати підтримали необхідність розробки проєктно-кошторисної документації для відновлення інфраструктури аеропорту та отримання фінансування на цей масштабний проєкт від держави, передає PR.UA.
Хто хоче-шукає можливості. Хто не хоче - шукає причини
У Маріуполі поки не знають, в яку суму обійдеться капітальна реконструкція аеропорту. Щоб знати і отримати сотні мільйонів гривень державного фінансування, необхідно для початку розробити ПКД. Вартість питання - 4 млн гривень з міського бюджету.
Звучали думки й проти виділення коштів на засіданні координаційної ради з аргументацією, що навіть якщо Україна захоче, то ІКАО ніколи не відкриє повітряний простір для аеропорту, який знаходиться ближче, ніж 50 кілометрів від зони бойових дій.
ІКАО - це міжнародна організація цивільної авіації (від англ. International Civil Aviation Organization), яка встановлює міжнародні норми, координує розвиток з метою підвищення безпеки та ефективності.
Зараз, як зазначив заступник міського голови Сергій Орлов, питання дозволу з боку ІКАО для Маріуполя не стоїть, оскільки мова не йде про міжнародні авіарейси: «Головне – отримати дозвіл в Україні на польоти всередині країни: Маріуполь – Київ, Маріуполь – Львів та інші. А також – бути готовими до відкриття повітряного простору».
Заступника мера підтримав голова постійної комісії з питань транспорту Борис Прохоренко: «На сьогодні зрушення в дозволі відкриття аеропорту мінімальні, але вони є. Принаймні, в Раді національної безпеки і оборони готові вислуховувати те, що пропонується. Якщо буде знята заборона РНБО, то відкриття аеропорту можливе, але без міжнародних рейсів».
Останні півроку міським головою Вадимом Бойченком ведуться активні переговори з профільними міністрами, щоб зняти заборону на відкриття аеропорту.
«З Міністерством оборони України досягнута домовленість про поетапне скорочення закритого з метою безпеки повітряного простору. Якщо зараз воно становить 160 кілометрів від лінії розмежування, то на першому етапі – скоротити до 100 кілометрів і до 40 кілометрів – на другому етапі. У цю зону потрапляє наш аеропорт», - розповів заступник міського голови Сергій Захаров.
Він також додав, що буквально минулого тижня Вадим Бойченко був у Міністерстві фінансів України, де його запевнили в тому, що готові виділити гроші для відновлення інфраструктури аеропорту.
«Головне питання: скільки потрібно грошей? Ми не знаємо. А для того, щоб знати, нам необхідно розробити ПКД», - зазначив Сергій Захаров.
Врахувати багато факторів, щоб прийняти правильне рішення закликав депутатів Сергій Орлов.
«Констатую факт: офіційно створена робоча група на рівні профільних міністерств з розгляду можливості запуску аеропорту. Її очолює віце-прем'єр-міністр Олексій Резніков, і є доручення деяким відомствам знайти варіанти відкриття. Ми повинні розуміти: в кращому випадку може піти від півтора до двох років, щоб реалізувати цей проєкт. Тобто ми говоримо про потенційне відкриття аеропорту в 2023 році», - зазначив Сергій Орлов.
Він також розповів, що зараз через партнерів з USAID і Української академії лідерства муніципалітет має намір залучити міжнародну експертизу. Зокрема, експертів з Ізраїлю.
«В Ізраїлі аеропорт знаходиться в шести кілометрах від лінії розмежування. Ми хочемо такий же досвід застосувати в Маріуполі», - розповів Сергій Орлов.
Заступник мера також додав: «В уряді нам чітко говорять: буде проєкт – ви зможете претендувати на субвенцію в повному обсязі. У нашому розумінні, 4 мільйони гривень – це той мінімальний внесок, який місто має зробити, щоб підтвердити наші наміри відкрити аеропорт».
Перший заступник міського голови Михайло Когут нагадав депутатам 2016 рік, коли Маріуполю запропонували субвенцію з держбюджету, але зажадали під неї проєкти, яких у міста на той момент ще не було, і їх довелося розробляти в терміновому порядку.
«Зрозумійте одне: розробити проєкт і надалі при необхідності його відкоригувати – це абсолютно різні речі. Чим якісніший проєкт, тим простіше його відкоригувати, щоб отримати гроші», - зазначив Михайло Когут.
Голова постійної комісії з питань освіти Микола Трофименко закликав колег підтримати фінансування проєктно-кошторисної документації: «Питання відкриття аеропорту – стратегічно важливе для Маріуполя. Ми повинні бути готовими, щоб не вийшло так, що РНБО відкриє повітряний простір, а нам доведеться ще рік тягнути з розробкою ПКД. Нам необхідно проявити державну позицію і керуватися інтересами маріупольської громади».
В результаті дискусії більшість членів Координаційної ради проголосували за виділення фінансування.
Володимир Зеленський: «Літаки з Маріуполя літатимуть - це важливо»
Поки в Маріуполі дискутували, Вадим Бойченко перебував у Києві, де мав можливість безпосередньо поставити питання аеропорту главі держави на засіданні Ради розвитку громад і територій в рамках Національного форуму «Україна 2030». Міський голова у своєму виступі не тільки презентував Стратегію розвитку Маріуполя, але також звернувся за сприянням до Президента України у розв'язанні актуальних питань, у тому числі відкриття повітряного простору.
«Говорити про інвестиції та розвиток, не маючи класної сучасної логістики, досить важко, і ви це розумієте. У Маріуполі до кінця року буде розроблена проєктно-кошторисна документація. Ми могли б рухатися паралельно, вирішуючи питання безпеки, вивчаючи можливості разом з Міністерством оборони України і застосовуючи досвід Ізраїлю. Я б просив вас, Володимире Олександровичу, не виключати відкриття аеропорту Маріуполь в майбутньому», - звернувся мер Маріуполя до Президента України.
Фото прес-служби офіса Президента з засідання Ради розвитку громад та територій у межах Всеукраїнського форуму «Україна 30» .