Зробити Маріуполь туристичним центром, привабливим всі чотири сезони в році – таку мету ставить перед собою група експертів: творців «Батумського дива» на чолі з Леваном Варшаломідзе, відомим грузинським політиком, екс-головою уряду Автономної Республіки Аджарія, передає PR.UA.
Розкриття туристичного потенціалу Маріуполя – один з основних компонентів Стратегії-2030, презентація якого відбулася за участю міського голови Вадима Бойченка та Левана Варшаломідзе.
«Море – це ключовий символ Маріуполя і найголовніша наша перевага. Але потенціал міста у зв'язку з цим взагалі не розкритий ні наскільки, і я твердо впевнений, що його необхідно розкрити. З точки зору сучасних підходів в Маріуполі морської набережної просто немає. Чи можна це швидко зробити? Можна, але дуже складно. Тому що це складні інженерні рішення, що вимагають часу і колосальних фінансових ресурсів для реалізації ініціатив», - зазначив Вадим Бойченко.
За словами мера, головна складність таких амбітних проєктів – це відсутність вітчизняних інженерів, які могли б грамотно їх розробити. Тому місто приваблює експертів з боку. Зокрема, передпроєктне бачення морської набережної в межах міста сформульовано разом з французькими експертами, які проєктували Регіон Бордо і створювали нову Аквітанію на Лазурному узбережжі Франції.
Група грузинських експертів допоможе сформувати в Стратегії-2030 розділ розвитку туризму, де головним стає море.
В ході презентації Леван Варшаломідзе зазначив: «Наша місія не полягає в тому, щоб приїхати та зробити в Маріуполі копію Батумі або Монте-Карло. Наша місія полягає в тому, щоб разом з маріупольцями створити нове місто Маріуполь».
Грузинські експерти мають досвід створення «Батумського дива». У 2004 році, коли Леван Варшаломідзе прийшов до керівництва урядом Аджарії, бюджет міста Батумі з населенням в 126 тисяч людей був еквівалентний 2 млн доларів. З них на інфраструктуру виділялося 25-30 тис. доларів. У 2012 році завдяки розвитку туристичного кластера Батумі мав бюджет у 150 млн доларів.
«Ми починали у 2004 році з 80 тисяч туристів, сезон тривав з червня до середини вересня. У 2012 році стало 1,5 мільйона туристів, сезон продовжили до середини жовтня. В основі пропонованого нами концепту – зробити Маріуполь туристичним центром, привабливим всі чотири сезони в році», - розповів екс-голова уряду Аджарії.
Леван Варшаломідзе впевнений в тому, що реалізація цього концепту дасть Маріуполю фантастичні результати. Тому що кожні 50 туристів створюють одне робоче місце, і чим більше туристів – тим більше робочих місць.
Грузинські експерти працюватимуть в Маріуполі чотири місяці та в жовтні представлять пропонований план дій.
Відповідаючи на запитання PR.UA, Вадим Бойченко підкреслив: «Ми розгортаємо все місто Маріуполь до моря і, ключове, розгортаємо всю країну Україну. Партнери з Батумі можуть порівняти наші ідеї з практичними складовими. Головне – вони допоможуть нам не допустити тих помилок, через які пройшли. У них є досвід залучення фінансового портфеля».
У Маріуполі активно реалізується проєкт реконструкції Лівобережної набережної, розробляється – Піщаного пляжу, обростає ідеями Міжнародного архітектурного конкурсу Центральна набережна. Міський голова вважає великою перевагою підтримку цих ініціатив з боку Президента України та регіональної влади.