Законом передбачається захист прав споживачів-боржників та обмеження доступу до ринку потенційно недобросовісних колекторів.
Зокрема, колекторська компанія повинна бути включена до Реєстру колекторських компаній, який вестиме Національний банк України. Законом встановлено вимоги до етичної поведінки та правил взаємодії з боржником. Також встановлюється, що банк повинен інформувати боржника про залучення колекторської компанії до врегулювання простроченої заборгованості і укладати договори лише з юридичними особами, включеними до Реєстру колекторських компаній.
Під час першої взаємодії зі споживачем колекторська компанія має повідомити своє найменування, ПІБ або індекс особи-представника, правову підставу взаємодії та розмір простроченої заборгованості, а на вимогу споживача - надати підтвердні документи протягом 7 робочих днів.
Щодо етичної поведінки нагадаємо, як вже повідомляв PR.UA, кредитодавцю, новому кредитору, колекторській компанії при врегулюванні простроченої заборгованості забороняється здійснювати обробку персональних даних третіх осіб, у тому числі близьких осіб споживача, які не надали згоду на обробку їхніх даних.
Навіть тоді, коли така згода надана, забороняється обробка деяких даних про споживача, його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя, третіх осіб, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит. Заборона стосується графіка їх роботи; місця та часу відпочинку; поїздок у межах та за межі України; місця та часу зустрічі з рідними, друзями та іншими особами; інформації, розміщеної в соціальних мережах; стану здоров’я; фото та відеоматеріалів із їх зображенням та іншої інформації.
Кредитодавцю, новому кредитору, колекторській компанії, фізичним та юридичним особам, залученим на договірних засадах до безпосередньої взаємодії із споживачем, його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем, третіми особами, при врегулюванні простроченої заборгованості забороняється:
1) здійснювати дії, що зазіхають на особисту гідність, права, свободи, власність, які ставлять під загрозу життя, здоров’я, ділову репутацію зазначених осіб, а також використовувати погрози, шантаж, вчиняти інші незаконні дії стосовно них;
2) вводити цих осіб в оману щодо:
-розміру, характеру та підстав виникнення простроченої заборгованості, а також наслідків, що настануть у разі невиконання умов договору про споживчий кредит;
-передачі питання про погашення простроченої заборгованості на розгляд суду, можливості застосування до боржника заходів адміністративного і кримінального переслідування;
-своєї належності до органів державної влади та органів місцевого самоврядування;
3)за власної ініціативи взаємодіяти із споживачем, його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем, або третіми особами, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію, та/або з їхніми близькими особами у період з 20:00 до 9:00 години, а також у вихідні, святкові і неробочі дні;
4) взаємодіяти із цими особами більше двох разів на добу, крім випадків додаткової взаємодії за їхньою власною ініціативою;
5) приховувати інформацію про номер контактного телефону, поштову адресу або адресу електронної пошти, з якої надсилається повідомлення, про відправника поштового або електронного повідомлення;
6) використовувати сервіс автоматичного дозвону протягом більше 30 хвилин на добу;
7) використовувати на конвертах або повідомленнях зображення, що можуть бути сприйняті як такі, що містять погрозу, використовувати написи «виконавчий документ», «рішення про стягнення», «повідомлення про виселення» тощо, а також найменування органів державної влади, у тому числі осіб, які здійснюють повноваження у сфері примусового виконання рішень;
8) будь-яким чином повідомляти третіх осіб про заборгованість споживача або здійснювати взаємодію з цими особами таким чином, щоб їм стала відома або могла стати відомою інформація про заборгованість споживача, крім випадків взаємодії з особою, яка вказана в договорі, або стосовно якої споживач надав згоду на передачу їй інформації про наявність простроченої заборгованості, а також інших випадків, передбачених законом;
9) вимагати від близьких осіб споживача, представника, спадкоємця, поручителя, а також його роботодавця та/або інших осіб прийняти на себе зобов’язання щодо простроченої заборгованості, якщо інше не передбачено договором про споживчий кредит або законом;
10) вчиняти дії, що завдають шкоду репутації, у тому числі діловій репутації, споживача, його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя, або погрожувати вчиненням таких дій;
11) вимагати погашення заборгованості в інший спосіб, ніж передбачено договором про споживчий кредит або законом;
12) за власною ініціативою будь-яким чином взаємодіяти із споживачем або його близькими особами, якщо споживач письмово, шляхом надання всіх належним чином оформлених підтвердних документів, повідомив, що його інтереси при врегулюванні простроченої заборгованості представляє його представник;
13) проводити особисті зустрічі із споживачем, його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем, майновим поручителем, третіми особами, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію, без попереднього погодження таких зустрічей відповідною особою;
14) будь-яким чином взаємодіяти з приводу укладеного споживачем договору про споживчий кредит з особами (крім споживача, його представника, спадкоємця, поручителя), які не надали згоду на таку взаємодію.
25 березня 2022
24 березня 2022
Цей сайт використовує cookies, як власні, так і від третіх осіб. Використовуючи цей сайт, ви даєте згоду на використання cookies
Я згоден (на)