У Маріуполі приступають до проєкту реконструкції трамвайного полотна по маршруту №10, щоб після цього запустити швидкісний трамвай.
Як стало відомо PR.UA, виконком міськради надав дозвіл комунальному підприємству «Управління капітального будівництва» стати замовником проєктних і будівельних робіт.
Як розповів заступник міського голови Сергій Захаров, мета проєкту - підвищення привабливості трамвайного руху та збільшення пасажиропотоку.
«На сьогодні трамвайна лінія №10 є найбільш потрібною. Наша кінцева мета - збільшити швидкість руху трамвая і підвищити комфорт для пасажирів. Для цього необхідно замінити діючі трамваї на сучасні, з низькою підлогою, тихі, обладнані кондиціонерами. Але перш ніж це робити, потрібно замінити трамвайне полотно, контактну мережу - тобто створити умови, щоб сучасний трамвай рухався по сучасних лініях. Це дуже великий проєкт, розрахований на придбання 10 трамваїв, що дозволить поліпшити сполучення між двома найбільшими населеними точками міста - 23-м мікрорайоном і Кальміуським районом - через «Порт Сіті», центр міста, площу Кірова, металургійний комбінат імені Ілліча», - розповів Сергій Захаров.
Це пілотний проєкт, який міський голова Вадим Бойченко умовно називає «наземним метро».
«В той час, як в Європі розвиваються наземні види електротранспорту, трамваї отримують нові обличчя, швидкість і комфорт, в деяких українських містах змушені відмовлятися від цього екологічно чистого виду транспорту і зрізати трамвайне полотно. Маріуполь планує розвивати. Цей проєкт ми пропонуємо до фінансування в рамках надзвичайної кредитної лінії Європейського інвестиційного банку. Це безповоротні інвестиції, які місто може отримати, і ми над цим працюємо», - підкреслив Вадим Бойченко.
Попередня вартість проєкту в цілому складає близько 2 млрд гривень. Тобто реалізувати його коштами міського бюджету неможливо. З цього питання мер зустрічався з міністром фінансів України Сергієм Марченком та отримав підтримку. Чому місто має право розраховувати на фінансування?
«Маріуполь спільно з американськими партнерами з IFC та Європейським банком реконструкції та розвитку дуже багато зробив для оновлення транспорту і впровадження в місті транспортної моделі управління. Вона пов'язана з єдиною диспетчерською, мобільним додатком, інформаційними табло. Це імпонує уряду України, Маріуполь ставлять в приклад іншим містам і пропонують продовжити розвиток, включивши в нього і трамвайний рух», - зазначив Вадим Бойченко.
Після реалізації «пілота» планується таким же чином модернізувати маршрут №5 та інші.
«Тільки за підтримки з боку держави ми зможемо реалізувати такі масштабні проєкти та бути прикладом для інших міст України», - міський голова розглядає цей проєкт як виклик для муніципалітету, і Маріуполь готовий його прийняти.
Раніше повідомлялося, що в Маріуполі готують до запуску новий асфальтобетонний завод.