Остання газета "Приазовський робочий" від 23 лютого 2022

05гру'25

п'ятниця

logo
  • Новини
  • Газета
  • Спецпроекти
  • Фоторепортажі
  • Інформацiя для акцiонерiв та стейкхолдерiв
    • Регулярна інформація
    • Особлива інформація
    • Інша інформація
    • Інформація для акціонерів до 01.01.2024р.
    • Офіційно
  1. Головна
  2. Новини
  3. Маріуполь
  4. У Маріуполі обговорили зміну тарифів на проїзд в транспорті
  • Маріуполь
    5960
  • Донбас
    1031
  • Україна
    864
  • Світ
    97

У Маріуполі обговорили зміну тарифів на проїзд в транспорті

Олександр Панков
15лип'21 15:42

У Маріуполі відбулися громадські слухання з приводу зміни вартості проїзду в громадському транспорті. У ньому взяли участь керівники різних підрозділів і служб міської ради.

Перший заступник міського голови Михайло Когут розповів, що за результатами громадських слухань буде складено протокол, до якого увійдуть всі питання і пропозиції.

Як уже розповідав PR.UA, у багатьох містах України - Львові, Краматорську, Києві, Вінниці та інших ціну на квиток для проїзду підняли ще місяць тому. Ця міра вимушена, але вона допоможе зберегти те, що було досягнуто в Маріуполі за 5 років в сфері громадського транспорту. Багато з нас вже звикли їздити в салонах великих автобусів і тролейбусів з кондиціонерами, забуваючи про дику тисняву в запорошених маршрутках. Більш того, в місті мають намір і далі розвивати транспортну інфраструктуру. 

Від розваленого ТТУ до нових автобусів і тролейбусів

Про результати реалізації стратегії розвитку транспорту та подальші плани розповів директор департаменту транспорту і зв'язку міськради Василь Клат.

Він нагадав про те, що в 2016 році влада прийняла трамвайно-тролейбусне управління з повністю зношеним рухомим складом - з дверима, що відвалюються в трамваях, старими тролейбусами без кондиціонерів, з протікаючими під час дощів дахами. У тролейбусному парку було всього 6 машин в більш-менш нормальному стані. Автобусів практично не було, крім 8-ми подарованих місту Групою Метінвест.

«В результаті розробки довгострокової стратегії розвитку міста і трансформації транспортної моделі нам вдалося суттєво змінити ситуацію з громадським транспортом, - розповів Василь Клат. - Сьогодні ми маємо оновлений автобусний парк - 100 сучасних автобусів, 89 нових тролейбусів і 60 оновлених трамваїв».

Досягти цього вдалося завдяки системному підходу до реалізації стратегії розвитку транспорту. Протягом 2016-2018 років було зроблено перше транспортне заміщення, що дозволило оновити трамвайний парк і за гроші міського і обласного бюджетів придбати 29 сучасних автобусів. Також завдяки підтримці європейських партнерів були придбані нові тролейбуси.

Далі були впроваджені два інвестиційні проекти з оновлення автобусного і тролейбусного парків на суму 30 мільйонів євро. Були придбані сучасні 64 автобуса і 72 тролейбуси.

Згідно наміченої і реалізованої стратегії в Маріуполі частка комунального транспорту склала 80%, на приватний транспорт припадає 20%. В даний час 85% комунального транспорту пристосовано для перевезення людей з інвалідністю.

Крім того, була проведена робота по діджілізаціі - створено сучасний диспетчерський пункт, кожна одиниця транспорту обладнана системою GPS-навігації, встановлені і продовжують встановлюватися електронні табло на зупинках у всіх районах міста. Впровадження електронного обладнання дозволило чітко планувати розклад руху транспорту. Розроблена сучасна транспортна модель, оптимізована маршрутна мережа, створені нові схеми руху автобусів і тролейбусів.

Реконструкції депо і маршруту № 10, збільшення кількості транспорту на 30%
«Подальший розвиток транспорту неможливий без розробки нових стратегічних планів, - зазначив Василь Клат. - Над цим ми зараз працюємо спільно з депутатами, жителями міста, з усіма департаментами міськради. Одне з основних стратегічних рішень - продовження реконструкції депо ТТУ, що дозволить поліпшити обслуговування населення, якісно експлуатувати тролейбуси і автобуси».

Якщо раніше, як він зауважив, в депо працювали 1,2 - 1,3 тисячі чоловік, то зараз створені близько 2 тисяч робочих місць. Співробітники захищені соцпакетом, забезпечені стабільною зарплатою.

За словами керівника департаменту транспорту і зв'язку, сьогодні нового транспорту для Маріуполя все ще недостатньо. Крім того, згідно з прийнятою міською програмою «Місто без околиць» всі віддалені міські території повинні бути забезпечені новим транспортом.

«Тому вже зараз, на першому етапі реалізації Стратегії розвитку Маріуполя-2030 ми розуміємо, що необхідно, як мінімум, передбачити збільшення кількості транспорту на 30%, - підкреслив Василь Клат. - Зараз спільно з усіма департаментами проводиться розрахунок фінансових і технічних можливостей міста».

Він розповів, що експлуатувати електротранспорт неможливо без якісної інфраструктури. Зробленого за 5 років в цьому напрямку поки недостатньо. Тому потрібна велика робота з капітального ремонту контактної мережі, а це більше 78 кілометрів, близько 30 кілометрів трамвайного полотна і майже 20 кілометрів кабельних ліній. Необхідно замінити близько 500 опор контактної мережі. Також на балансі ТТУ 20 тягових підстанцій, які побудовані ще в 70-80 роки минулого століття. Їх необхідно міняти.

Одним з основних заходів щодо розвитку трамвайного транспорту повинна стати реконструкція самого популярного в місті маршруту № 10. Зараз ведеться робота з підготовки проектно-кошторисної документації на його реконструкцію. У проект закладається повна заміна трамвайного полотна, контактної мережі і її опор. Оптимізація роботи і реконструкція дозволять збільшити частку трамваїв і тролейбусів в системі транспортного руху - в сумі на них зараз доводиться 50%, решта 50% припадає на автобуси.

Удар завдав коронавірус

Василь Клат зазначив, що в лютому 2020 року, до введення обмежувальних заходів через пандемію коронавіруса, перевезення пасажирів виконувалася на 100%. З введенням карантинних обмежень в транспорті вони впали до 30%.

Багато співробітників підприємств і установ перейшли на віддалений режим роботи, а учні - на дистанційне навчання. В результаті ТТУ і автоперевізники залишилися без доходів. Міській владі довелося застосовувати нестандартні рішення, щоб оптимізувати фінансові витрати. І тільки цього літа вдалося збільшити перевезення пасажирів до 84%.

І період карантину буде продовжений ще на півтора року. Крім того, система віддаленого режиму роботи може залишитися на частини підприємств і установ та після скасування обмежень. А це - втрати в пасажиропотоку.

Що допоможе ТТУ вижити і навіть посилити роботу

Про складну ситуацію в ТТУ розповів його керівник Віталій Донєв.

Для того, щоб далі розвивати підприємство необхідний кваліфікований персонал. Це передбачає гідну зарплату. Фонд оплати праці у витратах ТТУ, за його словами, становить 62%.

«Сьогодні ми відчуваємо дефіцит в робочих кадрах - не вистачає водіїв і кондукторів. На підприємстві проводяться курси для навчання водіїв тролейбусів і трамваїв, а шоферів автобусів набирають на конкурсній основі. В даний час, незважаючи на те, що в ТТУ працює багато кваліфікованих фахівців, для скорочення інтервалів в графіку і посилення роботи транспорту в цьому році потрібно прийняти на роботу ще 86 осіб», - розповів він.

Як визнав Віталій Донєв, сьогодні немає фінансової можливості оплачувати працю персоналу на належному рівні. Однак зарплату необхідно збільшувати.

Що стосується витрат підприємства, то з січня зросла вартість палива на 44%, значно підвищилися ціни на шини - в 2019 році «перевзути» автобус можна було за 25 тисяч гривень, в цьому - за 49 тисяч. А для забезпечення роботи транспорту підприємству необхідно щорічно купувати тисячі шин. Також зросли витрати на енергоносії, запчастини.

«Ми провели всі розрахунки по економічно обґрунтованому тарифу, - продовжив Віталій Донев. - Ці розрахунки проводилися на підставі затверджених міністерством інфраструктури України законодавчих документів».

В розрахований тариф увійшли витрати на енергоносії, ремонти інфраструктури та рухомого складу, зарплати.

«За результатами ми бачимо, що поточний тариф, враховуючи нинішні витрати підприємства, по електротранспорту складає 21 гривню, по автотранспорту - 12,74 гривні. Ми пропонуємо підвищити вартість проїзду в трамваях до 9 гривень, в тролейбусах і автобусах до 10 гривень. Різницю між розрахунковими і пропонованими тарифами компенсує місто», - зазначив керівник ТТУ.

Знизити маріупольцям витрати на транспорт дозволить проїзний квиток. У Маріуполі він є найдешевшим по Україні. ТТУ пропонує проїзний квиток на всі види транспорту за ціною 450 гривень, а для студентів і школярів - 225 гривень. В інших містах проїзні коштують від 500 до 650 гривень, в столиці - більше тисячі гривень.

Тарифи на маршрутні таксі

Директор департаменту транспорту і зв'язку міськради Василь Клат зазначив, що ситуація у приватних автоперевізників аналогічна. Значно зросли ціни на паливо, запчастини, капітальні ремонти. Разом з тим, як він зауважив, сьогодні маршрутки інтегровані в транспортну систему міста, їх частка становить 20%.

Приватні підприємці не мають можливості, як місто, вкладати значні кошти у власний розвиток. За наданими приватними перевізниками розрахунками економічно обгрунтований тариф на проїзд в маршрутках сьогодні становить 10,69 гривні. Однак в них закладена мінімальна зарплата. 

Реальний тариф може скласти, за словами Василя Клата, близько 12 гривень. Маршрутні таксі, як і комунальний транспорт, зобов'язуються перевозити безкоштовно пасажирів пільгових категорій. Для цього зараз розробляється система компенсації витрат автоперевізникам з розрахунку - 4 пасажири пільгової категорії, але фактично перевозити безкоштовно будуть всіх.

У Маріуполі обговорили зміну тарифів на проїзд в транспорті

Світлина Аліни Комарової

  1. МАРІУПОЛЬ
  2. УКРАЇНА
  3. ТРАНСПОРТ
  4. МОДЕРНІЗАЦІЯ
  5. ДЕПУТАТИ
  6. МАРІУПОЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА
  7. КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО
  8. БЮДЖЕТ

Читайте також:

  • Невтішний прогноз: в Україні гряде чергове підвищення комуналки
  • В містах України подорожчав проїзд в громадському транспорті
  • На аварійній вулиці Маріуполя ввели односторонній рух
  • У Маріуполі діти, ризикуючи життям, гуляють по поверхах чотирнадцятиповерхівки, що падає (ВІДЕО)
Останні новини
    14липня2022
  • 09:56
    Заява Ріната Ахметова щодо активів Медіа Група Україна
  • 25березня2022
  • 19:26
    Голоси Маріуполя: створено канал важливих оголошень
  • 18:32
    SAVE MARIUPOL: у Нью-Йорку пройшов флешмоб на підтримку Маріуполя (ВІДЕО)
  • 17:34
    У Маріуполі полк "Азов" знищує ворожу техніку та окупантів
  • 17:00
    Метінвест шукає водіїв з транспортом та без
  • 16:25
    На Лівобережжі Маріуполя обстріляно Михайлівський собор (ФОТОФАКТ)
  • 15:50
    У боях за Маріуполь загинув боєць збірної України з ММА
  • 14:57
    Представники Групи Метінвест допомогли розмістити у Запоріжжі понад 3000 маріупольців
  • 14:14
    Сім'я з Маріуполя потрапила у смертельну ДТП
  • 13:20
    З Маріуполя під обстрілами вивезли коней (ФОТО)
  • 11:37
    Внаслідок бомбардування драматичного театру в Маріуполі загинуло близько 300 людей
  • 11:28
    Російські окупанти блокують гуманітарну операцію з порятунку мешканців Маріуполя
Сторінки
  • Головна
  • Новини
  • Газета
  • Спецпроекти
  • Архів Приазовський робочий
  • Фоторепортажі
  • Інформацiя для акцiонерiв та стейкхолдерiв
Powered By Blade.MSP ® from BrainTEC ™