Маріуполь, комфортний для кожного – основна мета програми "Місто без околиць", яка розрахована до 2030 року та охоплює понад 222 тисячі мешканців.
Зовсім не важливо, де ти живеш - кожен маріуполець має право на якісні послуги, передає pr.ua.
Сім головних напрямків
Сьогодні, 23 лютого, на сесії Маріупольської міської ради прийнято програму "Місто без околиць".
Перші паростки маріупольці вже помітили та оцінили. Капітальна реконструкція школи №47 у селищі Україна та дитячого садка "Юний моряк" у мікрорайоні Черемушки, будівництво амбулаторії №10 у мікрорайоні Курчатова та парку "Родина" у мікрорайоні Східний, запуск нових комунальних маршрутів, мобільного центру надання адміністративних послуг – ці та інші проєкти дозволяють говорити про те, що околицям Маріуполя увага приділяється. Але поки що недостатня, і це лише початок.
Минулого року районні адміністрації міста провели соціологічне опитування мешканців околиць, у якому взяли участь близько 14 тисяч людей. Як розповів директор департаменту з питань управління підприємствами з благоустрою Ігор Бабек, у результаті опитування було визначено сім напрямків, які особливо хвилюють мешканців та впливають на рівень комфорту їхнього життя. У рейтингу переваг маріупольців ці напрямки розподілилися так:
- асфальтування доріг та ремонт тротуарів - 23,5%;
- освітлення вулиць – 16,8%;
- доступна медицина – 14%;
- місця відпочинку у кроковій доступності – 13,6%;
- комфортна освіта – 12,4%;
- газифікація - 10,7%;
- централізована каналізація - 9%.
Саме ці сім напрямків стали основою програми "Місто без околиць", адаптованої до Стратегії розвитку Маріуполя до 2030 року.
Програма охоплює 37 віддалених селищ та мікрорайонів міста з населенням понад 222 тисячі мешканців. Її фінансування за рахунок міського бюджету та залучених коштів становить 2,272 млрд гривень, з яких 164,5 млн гривень передбачено вже цього року.
Амбітні завдання та очікувані результати
"Місто без околиць" має дійти кожного віддаленого куточка Маріупольської міської територіальної громади. Масштаби більш ніж вражають. Що планується зробити?
За словами Ігоря Бабека, до 2030 року будуть повністю, на сто відсотків, вирішені питання асфальтування 505 км доріг на 745 вулицях і ремонту тротуарів протяжністю 86,6 км на 192 вулицях.
Планується обладнати зовнішнім освітленням весь приватний сектор – 289 вулиць, 4848 світлоточок.
Передбачається відкриття 11 сучасних амбулаторій, 11 комунальних аптек, чотирьох стоматологічних кабінетів та придбання трьох пересувних медичних комплексів.
На території селищ будуть упорядковані 32 парки та сквери, з'являться дитячі та спортивні майданчики.
Комфортна освіта включає ремонт 41 школи та дитячого садка.
Крім цього, буде розроблено проєктно-кошторисну документацію для газифікації 77 вулиць та централізованої каналізації на 284 вулицях.
Щороку проводитиметься чергове соціологічне опитування мешканців для визначення результатів виконання програми та за необхідності – її коригування.
Виконати ремонт 505 км доріг дозволить новий асфальтний завод
Коментуючи розроблену програму, міський голова Вадим Бойченко наголосив:
"Пріоритети визначили самі мешканці. В окремо взятому селищі або мікрорайоні вони можуть виглядати по-іншому, тому що ключове рішення приймають жителі й визначають, що для них первинне, зробити дорогу, наприклад, або реалізувати інший проєкт".
Мер зазначив, що запланований програмою ремонт 505 км доріг – це близько 60% усіх доріг Маріуполя та колосальні інвестиції у 912 млн гривень:
"Виконати ремонт такої довжини доріг без нового асфальтобетонного заводу неможливо. Але ми ухвалили необхідні рішення, і я впевнений, що 1 квітня проведемо монтаж, а 1 липня випустимо першу тонну асфальту. Якісного, сучасної технології, якої навчать наших спеціалістів сучасні технологи, вони приїдуть до нашого міста. В результаті 505 кілометрів ми трансформуємо на якісні, сучасні дороги".
50 тролейбусів з автономним ходом поповнять віддалені маршрути
Разом із дорогами для мешканців деяких селищ та сіл продовжує залишатися актуальною проблема забезпечення комунальним транспортом. Наприклад, жителі села Агробаза, яке рік тому увійшло до складу Маріуполя, платять приватнику 19 грн в один кінець, майже вдвічі більше, ніж у комунальних автобусах та тролейбусах.
Відповідаючи на запитання депутатів, Вадим Бойченко нагадав, що у партнерстві з Європейським банком реконструкції та розвитку Маріуполь набуває 50 тролейбусів з автономним ходом. Перший інвестиційний комітет відбувся у листопаді минулого року і підтвердив фінансову ініціативу Маріуполя. 15 березня відбудеться другий, на якому місто розраховує отримати остаточне підтвердження.
Мер запевнив:
"Ці 50 тролейбусів заповнять ті маршрути, на які чекають жителі віддалених мікрорайонів та селищ. Ми працюємо над цим і є всі підстави вважати, що цей проєкт буде успішним".
Вулиці приватного сектора, де ніколи не було освітлення, його отримають
Передбачені програмою 4848 нових світлоточок для приватного сектора насправді мають на увазі, що вулиці, які ніколи (!) не мали освітлення, його отримають. А за рахунок чого?
Вадим Бойченко нагадав, що в місті спільно з Європейським інвестиційним банком реалізується проєкт модернізації вуличного освітлення, який дозволить утричі скоротити витрати міського бюджету. Вивільнені таким чином кошти будуть спрямовані на виконання поставленого програмою завдання.
До реалізації програми муніципалітет готовий повністю
Програму було детально представлено на Дні депутата напередодні сесії міськради. Вона вже працює. Як розповів заступник міського голови Михайло Івченко, буквально наступного тижня до мешканців шести селищ – Волонтерівка, Україна, Мирне, Виноградне, Приазовське, Моряків – виїжджає мобільний центр надання адміністративних послуг.
Вадим Бойченко додав, що до літа з'явиться мобільна амбулаторія, яка за таким же принципом приїжджатиме до селищ та надаватиме якісні медичні послуги.
Міський голова зазначив, що програма "Місто без околиць" дозволяє вирішити проблеми, які накопичилися не за один десяток років. Це напружена робота, яка належить муніципалітету, районним адміністраціям, старостам округів та комунальним підприємствам міста.
Вадим Бойченко впевнений:
"Муніципалітет готовий повністю до реалізації програми. Чому? Тому що цей запит ми отримали від мешканців. Якщо мешканці цього хочуть, то разом ми досягнемо поставленої мети та зробимо віддалені селища та мікрорайони міста комфортними для проживання маріупольців та гідними розвитку Маріуполя".