Мінцифра України анонсувало нові онлайн-послуги для користувачів програми та веб-порталу «Дія». До переліку вже існуючих послуг додадуться електронний підпис, петиції, автоматична реєстрація ФОП.
Сьогодні Міністерство цифрової трансформації та Президент України в рамках форуму «Україна 30» і Diia Summit Spring 2021 анонсували нові функції для користувачів веб-порталу та мобільного застосунку «Дія».
Прописка через смартфон за добу
Найбільш довгоочікуваним нововведенням стала можливість змінити місце реєстрації онлайн. До експериментального проєкту приєднається кілька міст, серед них – Маріуполь, передає PR.UA з посиланням на міністра цифрової трансформації Михайла Федорова.
«Завдяки цифровізації змінюємо застарілу систему інституту прописки. Відтепер українці зможуть змінити зареєстроване місце проживання за 15 хвилин – без зайвих довідок, ходіння державними установами і спілкування з чиновниками. – написав міністр. – Уже зараз реалізовуємо експериментальний проєкт, до якого приєднаються Київ, Харків, Вінниця, Луцьк, Рівне, Кривий Ріг та Маріуполь. А впродовж року послуга буде доступна всій країні».
Зміна прописки поки можлива тільки для користувачів «Дії», у яких оформлена ID-карта. Але у Верховній Раді вже зареєстрований законопроєкт, який зробить послугу доступною і для власників паперових паспортів.
На заповнення заявки для зміни місця реєстрації, за словами міністра, піде до 15 хвилин. Якщо користувач проживає в орендованому будинку, то власник житлоплощі підтвердить запит. При цьому послуга буде надана протягом доби.
Які ще послуги додалися в «Дії»
Всього на саміті було представлено понад 10 онлайн-послуг. Все це, разом з уже запущеними та сервісами і послугами, що працюють, стає частиною процесу діджиталізаціі України. К 24 серпня 2021 року Україна увійде в режим paperless – жоден орган влади не зможе вимагати від громадянина паперові документи або довідки для надання державних послуг.
- Взаємодія – електронні петиції. Мінцифра пропонує звести всі петиції в додаток, де їх можна буде переглядати, підтримувати або створювати свої. Для цього громада повинна бути підключена до «Дії», список підключених громад – на сайті http://vzaemo.diia.gov.ua/. Також петиціями можна поділитися через посилання або роздрукований QR-код.
- Дія.Підпіс – в мобільному додатку стане доступним електронний підпис, яким можна скористатися при отриманні держпослуг, підписи документів або онлайн-платежі в банках.
- Сплата податків і надання декларацій. Тепер в «Дії» можна задекларувати доходи, сплатити єдиний податок та ЄСВ, подивитися декларації та розрахунки за минулі періоди.
- Автоматична реєстрація ФОП – в «Дії» реєстрація бізнесу буде займати до 10 хвилин для подачі заявки і кілька секунд на рішення.
- Оплата адміністративного збору – запускається як пілотний проєкт в Рівному, Хмельницькому та Одесі, згодом буде масштабований на всю Україну.
- Реєстрація прав на нерухоме майно – послуга реалізується в пілотному режимі в Харкові, після чого буде розгорнута на всю країну.
- Послуга «єМалятко» стала доступною для жителів тимчасово окупованих територій. А через «Укрпошту» батьки зможуть отримати оригінал паперового свідоцтва про народження дитини після його замовлення онлайн.
- Онлайн-послуги в сфері будівництва – в «Дії» будуть доступні декларація про готовність об'єкта до експлуатації; дозвіл на виконання будівельних робіт; сертифікат про прийняття об'єкта в експлуатацію; видача будівельного паспорта забудови земельної ділянки.
«Раніше, щоб отримати низку дозволів, треба було платити хабарі. Зараз треба лише платити за інтернет. Раніше це десять кабінетів. Зараз – один сайт. Раніше – 50 довідок у чергах. Зараз – три-чотири кліки у смартфоні. Раніше – тижні й місяці. Зараз 10 чи 20 хвилин, щоб відкрити ФОП і ТОВ у режимі онлайн», – зауважив Президент України Володимир Зеленський.
Раніше PR.UA повідомляв про те, що в Маріуполі через «Дію» можна записатися на щеплення від COVID-19.
Фото: Facebook Михайло Федоров