Маріуполь не перестає дивувати різноманітністю продукції, створеної за авторськими технологіями.
На гастрономічних фестивалях та ярмарках завжди можна побачити велику кількість їжі, яку так і хочеться спробувати. Ще один маріупольський підприємець Євген Арнаутов пропонує продегустувати незвичайні соуси, які перетворюють звичні страви на кулінарний шедевр.
Для pr.ua він розповів, що надихнуло його на створення власного бренду та як перетворити свою кухню на азіатський ресторан.
Ідея родом із Індонезії
Експериментувати з приготуванням соусів Євген та його дружина Ірина розпочали у 2017 році. Близько двох років сімейна пара намагалася відтворити смак тих соусів, які вони колись спробували в Азії.
"Моя дружина родом із Маріуполя, але так вийшло, що кілька років вона жила в Індонезії. І коли я приїхав до неї, то зрозумів, наскільки сильно азіати розбираються в їжі та її приготуванні. Особливо мене вразили їхні соуси, які мали особливий смак, який неможливо описати словами. Так, повернувшись в Україну, ми не змогли знайти щось схоже у магазинах, але забути смак тих соусів було неможливо, і ми вирішили приготувати їх вдома", - поділився Євген Арнаутов.
Методом спроб і помилок маріупольцям вдалося створити авторський соус тієї самої консистенції, з якою вони познайомилися в Індонезії.
"Ми довели наш рецепт до ідеалу, і відрізнити його від оригінального азіатського соусу дуже складно. У цьому нам допомогли знайомі з Азії, з якими ми підтримували зв'язок - вони підказували нам, якими місцевими продуктами можна замінити їхні інгредієнти, і зрештою у нас вийшло", - розповів підприємець.
Єдині в місті та регіоні
Стартувати Євгену Арнаутову допоміг засновник маріупольської сироварні Олександр Шкатула. Він зазначив, що вперше зустрів виробництво крафтових азіатських соусів у домашніх умовах, ще й настільки високої якості.
"Олександр - мій добрий знайомий, і він один із перших, як експерт, оцінив мої соуси. Вони йому сподобалися, і він запропонував їх продавати - ця думка не покидала мене, поки ми не наважилися спробувати", - наголосив Євген Арнаутов.
Невелику партію соусів маріупольця розмістили на вітрині сироварні, і згодом на них почали звертати увагу не лише покупці, а й власники інших закладів.
Сьогодні соуси littleasia.food використовуються на кухнях знаменитих у нашому місті кафе, ресторанів та піцерій, а також продаються як самостійний продукт.
"У закладах громадського харчування мої соуси закуповували дрібним оптом. Також кілька років тому ми почали брати участь у фестивалях їжі як у Маріуполі, так і в Бердянську, - розповідає Євген. - Кожна участь у ярмарку була успішною, і за перший день ми продавали 80% товару, який був у нас у наявності. Були навіть такі люди, які приходили до нас цього ж дня і купували ще кілька баночок про запас, бо боялися нас більше не знайти”.
Продажем соусів в інтернеті Євген та Ірина Арнаутови почали займатися лише наприкінці минулого року – сьогодні придбати соуси можна на сторінках littleasia.food у Instagram та Facebook.
"Наші сторінки в соціальних мережах були створені давно, але ми їх не розвивали – вистачало роботи офлайн. Крім того, крім соусів у нас є основна робота: я працюю в рекламній агенції, а моя дружина – тренер з йоги", – розповів Євген Арнаутов.
Корисні та незабутні
На сьогоднішній день в асортименті – чотири види соусів, три з яких є завжди, а один готується на замовлення. Кожен із них має унікальний неповторний смак.
Євген зазначає, що головне в лінійці – натуральність. Він упевнений, що людям подобається продукція через те, що з нею можна по-новому відкрити смак звичних страв.
"Натуральна продукція – те, чого ми так прагнемо в сучасному світі, виявляється зовсім поруч, з приємним асортиментом, зручними умовами замовлення та доставки", - зазначив підприємець.
Також Євген наголосив, що виробництво соусів відбувається з дотриманням усіх санітарних норм без використання заборонених компонентів. Так, один із найпопулярніших соусів – індонезійський солодкий соєвий. Він має густий солодкувато-пряний смак і містить шматочки часнику та перцю чилі. Такий соус гарантовано надасть неповторного смаку будь-якій страві.
"Ідеально поєднується з м'ясом, рибою, сиром, картоплею та пастою. Відмінно підійде як заправка для салату. Просто незамінний при приготуванні бургерів та шаурми. Може зберігатися в холоді цілий рік", - розповів Євген.
Другий соус – тайський кисло-солодкий. Він легко замінить нав'язливий кетчуп та звичну аджику, а також шикарно доповнить смак улюблених продуктів.
"М'ясо або страви з фаршу заграють новими фарбами, сендвіч або бургер раптово стануть набагато оригінальнішими, а звичайну яєчню вже ніколи не захочеться готувати без цього соусу", - наголосив підприємець.
Не менш популярним в асортименті є соус "Шрірача". Як зазначив маріуполець, цей соус найгостріший із усіх, адже зроблений на основі перцю чилі:
"Шрірача - азіатська "класика", що має оригінальний смак і розумну гостроту. Однозначно порадує любителів гострого, при цьому не забиваючи смак самої страви".
Галузь застосування цього соусу дуже широка - від додавання до перших страв до прикраси легкою гостринкою м'ясних та рибних шедеврів кулінарії.
Останній соус – горіховий. Він вважається дивовижним "подарунком" азіатської кухні на основі арахісу. Абсолютно незвичайний для звичної кухні, але вражаюче ніжний горіховий смак дозволить по-іншому поглянути на звичні продукти.
"Горіховий соус просто не може жити без м'яса. Спробуйте додати його до вашої улюбленої курочки, і ви зрозумієте, що такого ви точно ніколи не пробували, і тепер точно захочете міцно закріпити цей смак у своєму раціоні. А ваша улюблена рибка підкаже, що це той самий рідкісний соус, який додасть неповторних ноток, не відволікаючи від смаку самої риби. Додавання соусу в салат дозволить поглянути на світ кулінарії абсолютно по-новому", - розповів Євген Арнаутов.
У майбутньому асортимент ittleasia.food розширюватиметься: вже сьогодні сімейна пара Арнаутових працює над рецептами нових товарів, назву яких тримають у секреті.
"Ми поки не розкриватимемо всіх карт, але це буде точно не соус. Крім того, в асортименті з'явиться не один, а цілих два нові пункти, які дуже відрізнятимуться між собою. Такий вид продукції ми вже презентували на фермерському фестивалі в Маріуполі минулого року і побачили відгук жителів, а це означає, що настав час розвиватися", - підсумував автор крафтових азіатських соусів.