Студенти Української академії лідерства в Маріуполі заснували бренд «тоВоля» з продажу речей з автентичною українською вишивкою. Вони видобувають унікальні орнаменти в експедиціях регіонами та вже представили першу колекцію.
Українська національна вишивка сьогодні – це модно. Її носять на футболках, худі та рюкзаках, світові дизайнери черпають натхнення в українському національному одязі, а влітку 2016 року The New York Times назвав вишиванку трендом сезону.
У Маріуполі теж з'явився свій бренд одягу, який використовує автентичну українську вишивку. Ідею бренду розробили чотири студенти маріупольського осередку Української академії лідерства кілька місяців тому, а сьогодні «тоВоля» вже виставила на продаж першу партію сумок.
PR.UA розповідає, чому кожній колекції обов'язково передує експедиція Україною, як його засновники планують розвивати бізнес і робити його соціально відповідальним, а також у що вони хочуть одягнути Джастіна Трюдо.
Сумки розповідають свою історію
Над створенням бренду працювали четверо студентів УАЛ – Платон Лукасевич, Анастасія Ягущина, Олег Богун та Яна Жила. Всі вони з різних регіонів – Львова, Києва, Рівненської області.
«Українська вишивка – унікальна і різноманітна, ми хочемо її популяризувати та ввести в повсякденність. Для цього ми проводимо експедиції різними містами та селами України, збираємо автентичні візерунки й вишиваємо їх на нашій продукції», – розповів Платон Лукасевич.
Першу експедицію провели в Північному Поділлі, в місті Гайворон. Там в краєзнавчому музеї знайшли три візерунки, які пізніше нанесли на першу партію сумок. Для вишивки цього регіону характерні геометричні візерунки та відсутність рослинних мотивів.
На одній з них чорний орнамент, взятий з весільної сукні кріпачки. Двісті років тому кріпакам заборонялося носити яскраві візерунки, тому орнамент на сукні – чорний з невеликими вкрапленнями червоного і жовтого кольорів.
«Усередині кожної сумки є невелика вставка, яка розповідає історію конкретно цього візерунка, в яких випадках він використовувався. У цьому елемент просвітництва нашого бренду», – ділиться Яна Жила.
Як поставлена справа
У першій колекції «Східне Поділля» три моделі сумок з трьома різними орнаментами. З кожної наступної експедиції команда «тоВоля» також планує привозити по три-чотири орнаменти, взятих не тільки з музеїв, а й в окремих майстрів.
Щоб запустити свою справу, підприємцям знадобилося 4 тисячі гривень – на ці гроші вони замовили першу партію з дев'яти сумок. Зовнішня підкладка сумок виготовлена з 100% саржі, внутрішня з поліестеру. Тканина наноситься машинною вишивкою, аби здешевити процес виробництва. На вторговані з продажу гроші планують розширити виробництво та їздити в експедиції іншими регіонами.
«За порадою одного досвідченого підприємця ми вирішили якомога більше процесів віддати на аутсорс – в першу чергу, виробництво сумок та їх продаж. Самі ж зосередимося на розробці маршрутів експедицій і розвитку бренду», – пояснив Олег Богун.
У найближчих планах бренду «тоВоля» виробляти не тільки сумки, але і футболки, худі, рюкзаки та шкарпетки. Також стати соціально відповідальним бізнесом – привозити з кожної експедиції по одному предмету з ручною вишивкою майстра, виставляти його на аукціон, а грошима з продажу підтримувати локальних майстрів.
Зараз сумки продають тільки онлайн, через Instagram обліковий запис Tovolya.shop. Ціна кожної з них – 723 грн.
«Одна з головних цілей нашого бренду – відкрити магазини одягу з українською вишивкою в Україні та Канаді. А ще невелика мрія: хочемо, щоб коли-небудь наші шкарпетки з орнаментами одягнув Джастін Трюдо», – поділилася Анастасія Ягущина.