У Маріуполі з початку поточного року з вулиць прибрали близько 100 рекламних конструкцій.
Роботи ведуться відповідно до рішення міської ради щодо очищення вулиць міста від конструкцій, які спотворюють зовнішній вигляд міста та сприяють створенню аварійних ситуацій на дорогах.
Про це розповів заступник міського голови Сергій Захаров на пресконференції, присвяченій демонтажу білбордів.
Сьогодні, 19 листопада, було розпочато демонтаж білбордів на клумбі, розташованій на кільцевому перехресті бульвару Шевченка та вулиці Купріна поблизу торгово-розважального центру "ПортCity".
За словами Сергія Захарова, питання щодо боротьби з конструкціями, які спотворюють зовнішній вигляд міста, вперше гостро постало у 2016 році. На той час у Маріуполі нараховувалося 730 величезних білбордів, кожен з яких займав площу 18 квадратних метрів. При цьому конструкції розташовувалися на всій території міста, а в Центральних районах їх концентрація іноді досягала 20 одиниць на одне перехрестя.
Але що стало причиною такої величезної кількості білбордів, які щодня з'являлися в різних районах міста, немов гриби після дощу?
За словами Сергія Захарова, відповідь на це питання досить проста - з 15 жовтня 2014 року в Україні діє Закон від 02.09.2014 № 1669-VII, згідно з яким суб'єкти господарювання, які провадять діяльність у зоні АТО, звільняються від плати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності. Пізніше відповідні зміни були внесені й до Податкового кодексу України.
Заступник міського голови наголосив, що близько 95% маріупольських підприємців скористалися своїм правом та відмовилися від сплати земельного податку. Іншими словами, за розміщення білбордів, які завдяки рекламі сприяють отриманню бізнесменами певних прибутків, міський бюджет майже нічого не отримує.
"Під час прийняття рішення щодо демонтажу білбордів міською владою враховувалися три основних фактори. По-перше, це небезпечно для дорожнього руху – це розуміють всі. По-друге, білборди порушують архітектурну гармонію та естетичний вигляд міста, і це теж неправильно. А по-третє, останнім часом підприємці, які є власниками рекламних щитів, просто перестали за ними доглядати, тому деякі з цих конструкцій стали небезпечними для пішоходів", - відзначив заступник міського голови.
Як повідомив Сергій Захаров, прибираючи з вулиць конструкції, які спотворюють його зовнішній вигляд та відвертають увагу водіїв від управління транспортними засобами, міська влада йде назустріч побажанням мешканців. Так, під час демонтажу білбордів у центрі Маріуполя на проспекті Миру міська рада провела опитування мешканців, за результатами якого більшість містян висловилися за те, щоб прибрати рекламні щити.
На питання про те, що з'явиться на місці демонтованих конструкцій, Сергій Захаров відповів:
"Спочатку ми повинні навести порядок на цій клумбі. А про те, що буде на місці демонтованих конструкцій, ми обов’язково порадимося з маріупольцями. Можливо, це буде якийсь пам’ятник, а, можливо, інший архітектурний об’єкт, який підкреслюватиме індивідуальність нашого міста".
За словами заступника міського голови, під час проведення робіт дотримуються всі необхідні процедури. Кожен власник білбордів попереджений про те, що вони будуть демонтовані. Таким чином, у підприємців є два варіанти – або демонтувати конструкції за свої кошти відразу, або рекламні щити будуть демонтовані коштом міського бюджету, а власники зможуть їх отримати після сплати витрачених на демонтаж коштів. На теперішній час вартість демонтажу одного білборда становить приблизно 7 тисяч гривень.
Відповідаючи на питання про те, де місцевим підприємцям розміщувати свою рекламу, Сергій Захаров повідомив, що в Маріуполі залишаться близько 200 білбордів, розташованих на виїзді з міста.
"На теперішній час на вулицях міста є 58 сіті-лайтів, які не спотворюють зовнішній вигляд міста та мають відповідні дозволи муніципалітету. Підприємці мають можливість рекламувати свій бізнес на фасадах будівель та на зупинних павільйонах. Крім того, міською радою вже розпочато заходи щодо реалізації нової програми зовнішньої реклами, яка передбачає зменшення площі поверхні рекламних щитів з 18 до 6 квадратних метрів", - відзначив Сергій Захаров.
Кампанія щодо демонтажу білбордів розпочалася ще у 2016 році. Відтоді щорічно з міських вулиць прибирають близько 100-150 конструкцій. До кінця цього року в Маріуполі також буде демонтовано ще 29 рекламних щитів.