Кому з маріупольських підприємців вдається зберегти свою приватну справу в умовах карантинних обмежень, кому довелося освоювати нові підходи, у кого і наскільки знизилися доходи, розповіли pr.ua представники малого бізнесу.
Більше півтора року через пандемію коронавірусу ми живемо в умовах карантинних обмежень, які тим чи іншим чином впливають на наше життя. Що змінилося для підприємців Маріуполя за цей час?
Почали більше продавати онлайн
Власник ковбасної майстерні "Stefani" Олег Кушнерук розповів, що із початком пандемії довелося вивести бізнес в онлайн. За його словами, під час торішнього локдауну у березні – травні, коли не працювали ринки, прийшло усвідомлення того, що потрібно освоювати інтернет-продаж. Саме тоді майстерня почала активно продавати свою продукцію через Viber, Facebook, Instagram. У соціальних мережах розміщували інформацію про продукцію, з чого і як її виробляють.
"У нас замовляють ковбасні вироби саме через соціальні мережі. Там ми викладаємо відео як коптимо продукцію, як готуємо барбекю, тобто робимо відкритими усі виробничі процеси. Людям цікавіше подивитися, як роблять ковбасу, ніж просто побачити продукцію, що лежить на прилавку", - розповів він.
Доставка у підприємства була і до карантину і дуже виручила під час введення карантинних обмежень.
"У нас безкоштовна доставка при замовленні на суму від 250 грн. Ціну на неї ми не піднімали, щоб не вдарити по гаманцю покупців", - розповів він.
Незважаючи на те, що обсяг продукції, що реалізується, трохи знизився, триматися на плаву допомагають замовлення через соціальні мережі.
Онлайн продажі не сильно допомагають
За словами Романа Круглякова, ФОП "Кругляков", який виробляє фруктові та овочеві чіпси, пастилу, апельсин у шоколаді – торгова марка Mix Frips, практично в половину зменшилися замовлення продукції по торгових мережах.
За його словами, підприємцям, які виробляють продукцію в невеликих обсягах, торгові мережі виставляють велику націнку і хочуть працювати з великими обсягами. Тоді невеликим виробникам доводиться самостійно розвивати свою дистриб'юторську мережу, що займає багато часу.
"Виходить, що мені доводиться витрачати багато часу не на вирішення питань виробництва, а на реалізацію. Ми освоїли доставку ще до пандемії. При замовленні від 200 грн. – продукцію доставляємо безкоштовно", - розповів підприємець.
На його думку, просування товарів через соціальні мережі не дуже допомагає невеликим виробникам.
"Для зростання охоплення аудиторії необхідно викладати сториз, писати тексти, брати участь у калобораціях, налаштовувати таргет. На це потрібно витрачати дуже багато часу. Можливо, у великих виробників для цього в штаті є співробітники. У мене ж вільного часу на просування товару в інтернеті немає потрібно займатися виробництвом, доставкою товарів за торговельними точками, домовленостями з торговельними мережами", - розповів він.
Не допомагає просування товару у соціальних мережах та власникам ювелірних майстерень.
За словами Ігоря Грецького, у ювелірній майстерні вищого класу "Ювелір", на 40% знизилися замовлення. Намагалися продавати ювелірні вироби через соціальні мережі, але реалізувати їх у такий спосіб дуже складно.
"Справа в тому, що 30% прибутку - це дохід від ремонтів "ювелірки". Звичайно, ніхто не ремонтуватиме вироби з дорогоцінних металів через інтернет. До того ж люди, які замовляють ювелірні вироби, хочуть спілкуватися з реальною людиною, а не онлайн Це специфіка нашого бізнесу. Дуже мало, тих, хто хоче замовити виготовлення кільця або сережок через інтернет. Онлайн у нас замовляють в основному маріупольчани, замовників з інших міст мало. До того ж, щоб займатися просуванням онлайн, потрібна окрема штатна одиниця – співробітник, який займатиметься лише цим, а у нас працює лише кілька людей», - розповів він.
Продовження історій маріупольських підприємців читайте на рr.ua.
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що у Маріуполі дотримання карантинних обмежень "червоної" зони щодня перевіряють на 1300 об'єктах