Журналісти PR.UA розкажуть, де шукати можливості для самореалізації.
Почнемо з того, що в Маріуполі реалізується цільова Програма підтримки і розвитку мікро, малого і середнього бізнесу на 2019-2021 роки. Для цих цілей у вересні 2019-го було створено нову установу - Маріупольський міський центр підтримки і розвитку малого та середнього бізнесу. Заробив він у березні минулого року. Саме тут підприємців навчають, допомагають знайти грантодавців, а також популяризувати свій продукт на ринку. Послуги для мешканців Маріупольського району надають безкоштовно.
Отримати базові знання з ведення бізнесу можна в Маріупольській школі підприємців, яка працює на базі центру МСБ. Зараз проводиться вже четвертий набір, курс навчання - раз в квартал.
«За чотири тижні ми даємо слухачам багато нових знань з маркетингу, брендування, позиціонуванню, аналізу ринку. Розповідаємо, яку систему оподаткування вибрати, як написати бізнес-план, притягнути фінансування у свої проєкти», - розповідає менеджер з надання консультаційних послуг Маріупольського міського центру підтримки і розвитку малого та середнього бізнесу Дмитро Дресвянніков.
Записуються в школу як ті, хто тільки мріє відкрити свій бізнес, так і досвідчені підприємці.
«Наймолодшому учневі було 16 років, а найстаршому - 58, - ділиться менеджер. - Причому інтерес у підприємців великий - у нас черга на два курси вперед».
Те, яким саме бізнесом ви займаєтеся, не так важливо. Приймають на навчання всіх. Правда, упор роблять не на IT, а на класичні напрямки.
«У нас в місті вже є Центр розвитку стартапів 1991 року, Beetroot hub, тому ми вирішили зайняти іншу нішу, - пояснює Дмитро. - Але айтішники все одно можуть вчитися у нас - є моменти, які при веденні бізнесу необхідно знати всім».
Крім того, в центрі можна безкоштовно отримати індивідуальні консультації з ведення бізнесу. Експерти розглянуть ваш проєкт, дадуть відповідь на питання, що цікавлять і підкажуть, в якому напрямку рухатися. Якщо підприємцям потрібна профільна консультація, до роботи підключають юристів, фахівців міських департаментів. Звернутися за консультацією в центр МСБ можна по телефону 098 072 5098, або через соціальні мережі. Або - просто прийти за адресою Архітектора Нільсена, 35А.
Коли проєкт готовий, приходить час головного питання. Де взяти гроші? На це у нас теж є рішення. Допомогти початкуючому бізнесу готова міська рада. У Маріуполі працює Програма по відбору проєктів новостворених мікропідприємств, малих підприємств і фізичних осіб-підприємців для фінансування на безповоротній основі.
Брати участь в конкурсі можуть підприємці, які ведуть свою діяльність не більше року. Один учасник може подати один проєкт. Максимальна сума гранту - 250 000 грн. Підприємець повинен написати бізнес-план: 70% від загальної вартості проєкту може оплатити місто, а 30% - взяти на себе він сам.
Види діяльності в цьому випадку обмежені - з повним переліком можна ознайомитися на сайті міської ради. Серед інших тут машинобудування, виробництво електричного, електронного та оптичного приладобудування, переробка сільськогосподарської продукції, впровадження екологічних та енергозберігаючих технологій. Підтримати готові також бізнес, який передбачає розвиток туризму, спорту, виробництво продуктів харчування, будівельних матеріалів, швейних виробів, ловлю і переробку риби. Після оголошення конкурсу учасникам потрібно оформити свої проєкти і подати документи в Центри надання адміністративних послуг. Потім їх розглядає комісія, переможця визначають за допомогою бальної системи.
Директор департаменту з питань економіки Маріупольської міської ради Євген Бодягін розповідає: «У нас пройшло вже два конкурси, в першому участь брало п'ять проєктів, був один переможець, у другому бажаючих було сім, а виграло три проєкти».
Першим підприємцем, яка вже реалізувала свій проєкт в рамках програми, стала Олена Фоменко, власниця кондитерської «Марія Федорівна». Вона відкрила затишне кафе і запатентувала торт «Маріуполь». На черзі - реалізація наступних проєктів-переможців: дитячої кімнати розвитку, швейної майстерні, фотостудії.
Крім того, грантові програми часто оголошують міжнародні організації - Агентство США з міжнародного розвитку (USAID), Програма розвитку ООН, Датська рада у справах біженців.
«Тільки в програмах ПРООН брало участь сім наших випускників - сумарно вони отримали фінансування в 2,2 млн грн», - розповідає менеджер.
Часто так і буває - спочатку підприємці проходять в школі навчання, а потім наставники радять їм, в якому конкурсі краще взяти участь.
Ще одна ініціатива Центру підтримки та розвитку малого і середнього бізнесу - створення в Маріуполі продовольчого кластеру. У громадській організації об'єдналися десять міських підприємців, які готують продукти харчування. Тепер проблеми галузі вони планують вирішувати разом.
«У Маріуполі 80% представників малого і середнього бізнесу займаються торгівлею і тільки 20% виробництвом і наданням послуг. А саме виробництво найбільш вигідно для міста - воно дає нові робочі місця, надходження податків до бюджету. Тому місцевих виробників необхідно підтримувати», - пояснює глава управління Маріупольського міського центру підтримки і розвитку малого та середнього бізнесу Ольга Пікула.
Продовольчий кластер стане не тільки майданчиком для спілкування з експертами, органами місцевого самоврядування, грантодателями, але і місцем, де підприємцям надаватимуть допомогу по просуванню продукції.
«Люди розуміють технологію виробництва, але не знають, як популяризувати товари. Ми створимо маркетингову та дистриб'юторську компанії, які будуть надавати такі послуги, там будуть працювати маркетологи, рекламники, SMM-спеціалісти», - розповідає керівник кластеру Володимир Каракулов.
Кластер відкритий зовсім недавно, але на майбутнє у підприємців багато планів. Серед них - і створення власного інтернет-магазину локальних виробників, і навіть відкриття фабрики крафтових продуктів.
«Є ідея створити промисловий коворкінг, де поруч будуть працювати виробники різних продуктів харчування. Наприклад, для виробництва хлібобулочної продукції потрібна сироватка, а сировари роблять 400 000 тонн цього продукту кожен день! Добре, якщо вони будуть працювати разом. Крім того, фабрика зможе пройти повну сертифікацію, а це дорога у великі мережі і на експорт», - пояснює Володимир Каракулов.
Сьогодні багато городян досі не знають, які продукти та вироби можна купити у місцевих бізнесменів. Тому для того, щоб їх популяризувати, в центрі МСБ запустили проєкт «Купуй маріупольське». На сторінках в соціальних мережах і на новому сайті публікують інформацію про бренди і їх контакти. Ми на сторінках «Приазовського робочого» також неодноразово писали про маріупольський бізнес - постійні читачі пам'ятають героїв публікацій.
Попереду у Маріупольського міського центру підтримки і розвитку малого та середнього бізнесу великі плани. Співробітники планують переїзд в нове приміщення - тепер вони будуть сусідами Центральної міської бібліотеки ім. В. Г. Короленка та розташовуватися за адресою Грецька, 43. Бібліотека займає перший поверх, а центр МСБ розміститься на другому. Там будуть створені зони консультації, навчання, коворкінгу, зал для проведення конференцій.
Підприємцям, у яких є проблеми з орендою офісу, зможуть тимчасово надавати робочі місця з підключенням до інтернету і з оргтехнікою. Переїхати команда центру планує до літа - обладнання та меблі купують за рахунок гранту USAID.
Світлина надана Маріупольським міським центром підтримки і розвитку малого і середнього бізнесу (МСБ)
14 липня 2022
25 березня 2022
Цей сайт використовує cookies, як власні, так і від третіх осіб. Використовуючи цей сайт, ви даєте згоду на використання cookies
Я згоден (на)