Класична музика в Маріуполі зміцнює позиції: з появою філармонії цінителів інструментальних жанрів стали все частіше дивувати новими проєктами. Цього разу нас чекає маріупольська версія шедевра «Пер Гюнт» Едварда Гріга – одного з найвідоміших музичних творів.
Творці постановки поділилися з «Приазовським робочим» подробицями майбутньої прем'єри, яка відбудеться вже 31 травня на сцені Маріупольської камерної філармонії.
«Ідея поставити музичний моноспектакль за мотивами драми Генріка Ібсена і сюїти Едварда Гріга «Пер Гюнт» народилася давно. Але потрібен був лаконічний і оригінальний сценарій, який би добре поєднувався з чудовою музикою, – прокоментувала директор департаменту культурно-громадського розвитку міськради Діана Трима. – Вирішити це завдання взялася Ірина Руденко, заслужений діяч естрадного мистецтва України, яка згодом і стала автором сценарію. Роль читця виконає молодий маріупольський актор Михайло Загреба. Музика Едварда Гріга – особлива і красива, історія Пера Гюнта – захоплююча і містична. У творі підіймаються глибоко філософські теми, він цікавий глядачам різного віку».
Сюїта зазвучить у виконанні зведеного оркестру філармонії. Подібний досвід уже був – під час проведення фестивалів Mariupol Classic в минулі роки.
«Тоді до нас приїжджали музиканти з Дніпра, Києва, Львова. Тепер ми збираємо малий симфонічний оркестр виключно з наших музикантів, з трьох оркестрів філармонії – «Ренесансу», оркестру духової та естрадної музики та оркестру народних інструментів», – зазначила Діана Трима.
Зведений симфонічний оркестр, як і раніше, виступить під керівництвом заслуженого діяча мистецтв України, засновника і незмінного диригента камерного оркестру «Ренесанс» Василя Крячка. За його словами, репетиції зараз йдуть в повну силу – колектив з інтересом сприйняв нову творчу задачу.
Едвард Гріг написав свою сюїту спеціально до однойменної театральної п'єси Генріка Ібсена, а прем'єра самої постановки відбулася 145 років тому. Майже за півтора століття сприйняття і музики, і сюжету не могло не змінитися. І щоб матеріал жив в сьогоднішньому дні, була необхідна адаптація першоджерела.
«Головна складність полягала в тому, що драма Ібсена дуже об'ємна, з п'яти актів: тільки на їх прочитання вголос потрібно три з половиною години, – прокоментувала автор сценарію і режисер Ірина Руденко, керівник творчого об'єднання «Арлекіно». – Ми повинні були «укласти» драматургічний матеріал на годину з невеликим, зберігши при цьому сюжет і найважливіші моменти.
Ще одна складність – вже для актора, який один буде озвучувати всі діалоги. Ми відмовилися від тексту автора, і Михайлу Загребі належить перевтілюватися в усіх персонажів драми, чиї репліки прозвучать зі сцени. Працювати над таким матеріалом складно, але дуже цікаво. Я сама, вчитуючись в рядки, замислювалася про долю Пера Гюнта, його вчинки, які можна виправдати, а можна – засудити. Головна ідея драми, на мій погляд, – це пошук відповіді на питання «Хто ти?», яке вічний і анітрохи не втрачає актуальності».
«Танець Анітри», «В печері гірського короля», «Пісня Сольвейг» – кожен з музичних фрагментів сюїти відомий навіть тим, хто не цікавився цілеспрямовано класичною музикою. Але у зв'язці з сюжетом драми сюїта знаходить цілісність, як і було задумано авторами спочатку. Вже скоро глядачі зможуть оцінити «Пер Гюнт» від маріупольської філармонії. Можливо, йому вдасться повторити успіх попередніх літературно-музичних композицій, які міцно закріпилися в діючому репертуарі оркестру «Ренесанс» і не сходять зі сцени вже не один сезон.

Фото Аліни Комарової. Свято класики. Оркестр «Ренесанс» вже понад 30 років дарує глядачам можливість насолоджуватися живою інструментальною музикою.