Остання газета "Приазовський робочий" від 23 лютого 2022

02кві'25

середа

До порту в об'їзд центру Маріуполя побудують бетонну дорогу

Людмила Кудріна
28тра'21 10:40

Новий масштабний проєкт стане одним з ключових напрямків Стратегії розвитку Маріуполя–2030

На сесії міської ради 26 травня мер Вадим Бойченко відзначив актуальність вирішення проблеми дорожнього будівництва.

«Міські дороги в Стратегії розвитку Маріуполя–2030, яка зараз розробляється, розбиті на три категорії. Перша категорія – це 89 кілометрів. З цього обсягу 50% ми плануємо реалізувати за рахунок будівництва дороги, яка веде в порт. Сьогодні ми ведемо активну роботу з Офісом Президента України та отримали підтримку в тому, що будівництво бетонної дороги в Маріуполі буде включено в президентську програму "Велике будівництво"», – зазначив міський голова.

Для активізації капітального ремонту доріг другої категорії, за словами Вадима Бойченка, цього року опрацьовується можливість придбання для комунального комерційного підприємства «Маріупольавтодор» сучасного асфальтобетонного заводу.

«Що це нам дає? Це дає підвищення обсягів виробництва асфальтобетону. Ті два заводи, якими ми сьогодні володіємо, були безоплатно передані місту Маріупольським металургійним комбінатом імені Ілліча. Обсяг виробництва на них ми не можемо підняти вище 30 тисяч тонн. З новим заводом ми зможемо збільшити обсяг до 65 тисяч тонн і, відповідно, ремонтувати більш системно і масштабно дороги другої та, що дуже важливо, третьої категорії, про стан яких вже просто кричать жителі та пропонують заходити з ремонтами в селища. Це тим більш важливо, що Маріуполь став більше – до нас приєдналися ближні села», – підкреслив мер.

Вадим Бойченко поставив завдання: за десять років капітально відремонтувати всі дороги першої та другої категорії на сто відсотків. Дороги третьої категорії – на 60-70%, залежно від показників виробництва асфальтобетону, яких можна досягти.

«Слід також розуміти, що будівництво доріг безпосередньо залежить від фінансових можливостей міста. Необхідно ефективно управляти бюджетом, що ми і робимо для того, щоб ефективно будувати дороги», – акцентував міський голова.

Амбітний проєкт будівництва бетонної дороги в Маріупольський морський торговельний порт прокоментував для «Приазовського робочого» директор департаменту транспорту та зв'язку міськради Василь Клат. Досить часто в пресі цю дорогу називають «об'їзною», але це не цілком точне визначення. Йдеться про дорогу всередині Маріуполя, в об'їзд центру міста. У чому актуальність проєкту?

«Влітку ми маємо обмеження по температурному режиму, коли вище 28 градусів за Цельсієм асфальт не витримує і гальмується перевезення великовантажів. І це, у свою чергу, уповільнює темпи економічного розвитку міста. Для того щоб вирішити ці проблеми – не розбивати дороги та нарощувати економіку міста за рахунок збільшення виробництва і переробки металургійної та сільськогосподарської продукції, виникла ініціатива будівництва на території Маріуполя бетонної дороги в порт в об'їзд центру міста», – розповів Василь Клат.

Міський голова Вадим Бойченко представив цю ініціативу на рівні Офісу Президента України та уряду: місту необхідна дорога з якісного сучасного бетону, який мінімально схильний до руйнувань і не «пливе» під впливом високої температури. Така дорога, яка б витримувала навантаження від руху слябовозів, масловозів, зерновозів без обмежень.

Фахівцями, за словами Василя Клата, розроблена схема. Протяжність дороги становить 43 кілометри. Вона буде проходити, починаючи від металургійного комбінату «Азовсталь», по перегону з Лівобережного району в Кальміуський, далі по проспекту Нікопольський, вулицях Тополиній, Купріна, Флотській і по кільцю в порт. Тобто мова йде не про дорогу за межами міста. Вона знаходиться в межах міста і замість асфальту буде реконструйована в бетоні.

Зараз працює проєктна організація, яка запропонує механізм мінімізації незручностей для руху транспорту на час будівництва дороги. Точно так само, як це зараз відбувається при ремонті вулиці Набережної: одна сторона ремонтується, друга відкрита для проїзду.

Директор департаменту вважає: «Реалізація проєкту може зайняти два-три роки. У грошовому вираженні це досить значна сума – в мільярди гривень, яка стане відома більш точно після розробки проєкту. А далі – переговори міського голови Маріуполя безпосередньо з Офісом Президента України та урядом з приводу виділення коштів».

Ремонт буде проходити поетапно, приблизно в шість черг, за фінансової підтримки з боку держави.

Фото Альбіни Баркової. Бетон замість асфальту. Необхідність включення Маріупольської дороги в програму «Велике будівництво» для фінансування з державного бюджету підтримують в Офісі Президента України.


Цей сайт використовує cookies, як власні, так і від третіх осіб. Використовуючи цей сайт, ви даєте згоду на використання cookies

Я згоден (на)