Остання газета "Приазовський робочий" від 23 лютого 2022

02кві'25

середа

Маріупольський «Комунальник» щодня вивозить близько 423 тонн сміття й працює в будні та свята, без вихідних

Людмила Кудріна
15жов'21 11:58

Комунальне підприємство «Комунальник», яке відповідає за збір і вивезення твердих побутових відходів, за рівнем послуг, що надаються, визнано одним з кращих в Україні.

Ще зовсім недавно, якихось шість років тому, стихійні звалища, які періодично прибиралися, тут же виникали знову та були невід'ємною рисою маріупольського життя. На сьогодні їх немає. Призначений у березні цього року директор підприємства Олександр Царьок у прес-клубі «Приазовського робочого» розповів про нові виклики та відповів на питання журналістів.

Забезпечити послугами Маріупольську громаду в новому складі

- Олександре Володимировичу, в цьому році у зв'язку з адміністративною реформою до складу Маріупольської міської територіальної громади увійшли села колишніх Бердянської та Покровської сільських рад. Як буде проходити на їхній території вивезення твердих побутових відходів? У селі Бердянському, наприклад, комунальне підприємство вже отримало повідомлення про те, що воно закривається. А далі?

- А далі сільських жителів так само, як і міських, обслуговуватиме маріупольський «Комунальник». Адміністративно села колишньої Бердянської сільради - це місто Маріуполь. На одній з найближчих сесій міської ради буде розглянуто проєкт рішення про приєднання Бердянського комунального підприємства разом з його працівниками до КП «Комунальник». При цьому весь автопарк залишиться в Маріуполі, оскільки перед виходом на лінію машини повинні проходити технічний огляд, а екіпажі - інструктаж і медогляд. Все це робиться безпосередньо на підприємстві по вулиці Набережній, 18 у Маріуполі.

На сьогодні ми вже обслуговуємо жителів сіл колишньої Покровської сільради. Крім цього, як і раніше, селища Старий Крим, Сартана, Талаківка, села Виноградне, Піонерське, Сопине. Зараз нам необхідно в свої маршрути вписати ще п'ять сіл, які обслуговує Бердянське КП, а це близько 998 особових рахунків.

У цих нових умовах перед нашим підприємством стоїть завдання забезпечити Маріупольську громаду в цілому послугами зі збирання та вивезення твердих і рідких ТПВ на такому ж гідному рівні, як в Маріуполі.

- Ні для кого не секрет, що якість послуг багато в чому залежить від платежів населення. А на якому рівні вони зараз?

- На сьогодні збір платежів становить близько 96%. Підприємством проводиться велика робота, щоб бути ближче до споживачів послуг. Про необхідність своєчасної оплати ми постійно нагадуємо в своїх квитанціях, розсилаємо смс-повідомлення. На оновленому сайті підприємства можна увійти в «особистий кабінет», оплатити послуги, звірити рахунки. Укласти договори, оформити перереєстрацію зручно через центри надання адміністративних послуг. Крім цього, спеціально для жителів віддалених селищ і сіл наші фахівці проводять виїзні прийоми, в тому ж Покровському наприклад. Плюс 22 кур'єра, які розносять квитанції, завжди мають при собі бланки договорів, які жителі можуть оформити відразу ж, як то кажуть, не виходячи з дому.

«Новий вигляд Маріуполя висуває перед «Комунальником» нові вимоги: відповідати темпам розвитку міста, використовувати гнучкі графіки роботи, в тому числі і в нічний час, постійно оновлювати парк спецтехніки для надання найбільш якісних послуг мешканцям», -
Олександр Царьок, директор
КП «Комунальник»

Необхідно відзначити: «Комунальник» займає особливе місце в стратегії розвитку комунальних підприємств Маріуполя, ініційованій міським головою Вадимом Бойченко ще в 2015 році. Чому особливе? Тому що підприємство першим довело на практиці, що воно не є дотаційним, тобто не вимагає додаткових вливань з міського бюджету. А значить, місто не відволікає кошти від вирішення інших життєво важливих завдань - ремонту доріг, будинків, дворів, лікарень, шкіл, дитячих садів і так далі.

Все те, що «Комунальник» отримує від мешканців як оплату за послуги, підприємство направляє на свою операційну та інвестиційну діяльність, на утримання, в тому числі заробітну плату працівників, а також на розвиток.

Кардинальне оновлення спецтехніки триває

- Маріупольцям вже стала звичною нова спецтехніка, яка прийшла на зміну убогим сміттєзбиральним машинам минулих років. Але цей процес не завершений: на вересневій сесії міська рада дала дозвіл вашому підприємству на купівлю спецтехніки за умовами фінансового лізингу. З чим це пов'язано?

- На даний момент автопарк підприємства представлений в першу чергу 13 сучасними вантажними сміттєвозами FORD, шістьма IVECO, чотирма 20-тонними самоскидами і чотирма вакуумними «пилососами» на базі FORD, чотирма самоскидами-малюками Foton розміром у 6 тонн, якими ми прибираємо приватний сектор, а також екскаваторами-навантажувачами JCB і іншими спеціалізованими машинами. Всі вони забезпечені GPS-навігацією, так що диспетчерам завжди відомо, де, в який момент і яка машина перебуває.

Необхідність участі в програмі фінансового лізингу для закупівлі нової спецтехніки продиктована тим, що зараз на базі підприємства ще залишилося шість машин моделей «ГАЗ» і «МАЗ», які вже відпрацювали свій термін, їхнє утримання досить накладне та відбивається на собівартості наших послуг.

«Комунальник» цілком здатний за рахунок своєї інвестиційної складової виплачувати лізингові платежі протягом п'яти років. Тим паче на таких вигідних умовах, які пропонуються державною програмою: держава компенсує 20% вартості, яка буде спрямована як початковий внесок. Ми бачимо придбання машини тих же марок, які зараз працюють на підприємстві й добре себе зарекомендували. Новий пул спецтехніки розрахований на суму близько 25 мільйонів гривень, з яких п'яту частину профінансує держава.

Сподіваюся, що в першому кварталі майбутнього року ці машини вже будуть на базі нашого підприємства.

У порядку денному - сортування й роздільне збирання відходів

- У розумінні споживача послуг сортування сміття, яке в кінцевому підсумку може приносити прибуток, повинне починатися з роздільних контейнерів біля будинку. А коли вони з'являться в Маріуполі?

- Поставити чотири контейнери біля під'їзду - це найпростіше. Набагато складніше - змінити ментальність людей і підготувати відповідну законодавчу базу. У Данії, наприклад, на цей процес пішло близько сорока років і ще буде потрібно кілька років, щоб його завершити.

Маріуполь просувається в цьому напрямку: вже зараз є будинки ОСББ, які біля своїх під'їздів встановлюють такі контейнери. З'явився ряд магазинів, які свої відходи, пластик у тому числі, здають не «Комунальнику», а заробляють на них, продаючи іншим організаціям, що використовують у виробництві вторсировину.

На базі полігону в Маріуполі в даний час розробляється проєкт будівництва сортувального заводу. Зараз так живе будь-яка цивілізована країна, коли сміття не просто вивозиться і складується, займаючи величезні площі, а в значних обсягах переробляється та приносить прибуток.

Онлайн-карта по слідах вандалізму

- Наскільки сьогодні для нашого міста, яке гарнішає з кожним днем, характерні факти вандалізму?

- На превеликий жаль, вони є. З початку цього року зазнали вандалізму 53 контейнера, в двох випадках винні були затримані поліцією, матеріали передані до суду, але скільки ушкоджень завдано, зараз буде досить важко встановити.

Контейнер не підпалити сірником або за допомогою кинутого недопалка. Коли затримали одного з паліїв, поруч з ним стояли дві каністри з бензином, тобто це був навмисний підпал.

Не тільки контейнери, а й біотуалети, а наше підприємство відповідає за зміст 87 одиниць, неадекватні громадяни б'ють, ламають, намагаються підпалити. Нещодавно така спроба була зупинена на бульварі Меотиди в самому центрі Лівобережного району. А всього в цьому році було зафіксовано чотири випадки пошкодження біотуалетів.

До відома: один біотуалет вартує більше 11 тисяч гривень, один контейнер - близько 9 тисяч гривень. Нехай це не такі великі кошти, але це гроші з гаманця споживачів послуг «Комунальника». Тобто вандали, завдаючи шкоди підприємству, залазять у кишеню кожного маріупольця, який платить за послуги вивезення ТПВ.

Ми зараз створюємо онлайн-карту розташування наших контейнерів з включенням статистики, в яких конкретно локаціях фіксуються пошкодження та підпали. Будемо направляти ці дані в поліцію для прийняття відповідних заходів, у тому числі для встановлення додаткових відеокамер і організації патрулювання.

Але одними лише поліцейськими заходами вандалізм навряд чи можна викорінити. Правду кажучи, я не вірю в те, що, коли трощать біотуалет або підпалюють контейнер біля під'їзду, ніхто з городян нічого не бачить і не чує. Вкрай важливо, на моє переконання, не залишатись байдужим. Важливо повідомляти поліції про спроби вандалізму, щоб вчасно їх зупинити.

До роботи взимку готові

- Який обсяг роботи з розчищення доріг від снігу належить «Комунальнику» в зимовий період?

- У цьому напрямку ми працюємо спільно з комунальними підприємствами «Маріупольавтодор» в Кальміуському та Лівобережному районах і «Зеленбуд» у Приморському та Центральному районах міста. За «Комунальником» - всі основні магістралі загальною довжиною близько 400 кілометрів. Ми чистимо всі найбільш завантажені транспортом дороги, а всі під'їзні шляхи - наші напарники.

Зимове утримання доріг забезпечують вісім машин FORD з навісними лопатами для прибирання снігу, а також два екскаватора JCB. Всі вони до роботи взимку готові. З 15 листопада ми переходимо на цілодобовий графік чергувань, який триватиме до 15 березня.

На сьогодні запас солі на підприємстві становить близько однієї тисячі тонн. Використання солі для посипання доріг, як показала практика минулого року, коли відмовилися від піщано-соляної суміші, виправдало себе. Наші колеги з «Маріупольавтодора» стали менше вичищати цю суміш з лівнівок. Ми стали менше збирати її навесні. Траплялося, що навесні пісочно-соляну суміш ми просто не могли зібрати «пилососами», тому що був дуже великий шар, і дороги доводилося очищати вручну.

- В Україні Маріуполь позиціонується як місто, де надаються одні з кращих послуг з вивезення ТПВ та діють одні з найнижчих тарифів. Чи планується збільшення їхньої вартості?

- Діючі тарифи були затверджені рішенням виконкому міськради та введені з 1 липня 2021 року. Вони складають 19,18 гривні для багатоквартирних будинків і 22,08 гривні для приватного сектора на одну людину в місяць.

На такому ж рівні тарифи збережуться до кінця цього року - точно. А далі все буде залежати від державних і ринкових складових: обов'язкового рівня мінімальної заробітної плати, вартості дизельного палива, електроенергії і так далі.

Щоранку маріупольців повинно зустрічати чисте місто

- Чим мотивується робота персоналу підприємства, яку самі маріупольці в соціологічних опитуваннях оцінюють як хорошу?

- Підприємство впевнено стоїть на ногах. Тут працюють 303 людини; провідні професії - це водії та вантажники, які працюють за 12-годинним графіком. О шостій ранку вони вже на лінії, щоб вчасно прибути на віддалені ділянки міста. Вивезення сміття здійснюється щодня за 32 маршрутами; до послуг абонентів - близько 8,5 тисячі контейнерів.

Середня зарплата на підприємстві становить близько 14 тисяч гривень. У водіїв FORD - майже 21 тисяча гривень. Штат водіїв укомплектований повністю.

Під час міських свят наші співробітники працюють до 22:00. За День міста, наприклад, який відзначався з п'ятниці до неділю, «Комунальник» вивіз з чотирьох основних локацій 231 тонну сміття.

Зараз ми проводимо тестування нічного прибирання вулиць. Чому? Тому що вночі не перешкоджає прибиранню велика кількість автомобілів, особливо там, де розташована офісна частина. Ми узгодили з поліцією маршрути руху «пилососів», попросили відкрити для них «зелену вулицю», без обмежуючих світлофорів, і побачили результат. Проспект Будівельників, наприклад, одна машина зазвичай чистить два дні, але за одну ніч, не зустрічаючи на шляху ніяких перешкод, проходить його повністю.

Зовнішність Маріуполя стрімко змінюється на краще. З'являється все більше оновлених об'єктів інфраструктури, а разом з ними і нових упорядкованих доріг і майданчиків навколо шкіл, дитячих садів, парків, скверів і площ. Новий вигляд Маріуполя висуває перед «Комунальником» нові вимоги: відповідати темпам розвитку міста, використовувати гнучкі графіки роботи, в тому числі і в нічний час, постійно оновлювати парк спецтехніки для надання найбільш якісних послуг мешканцям.

Головне завдання - щоранку маріупольців повинно зустрічати чисте місто.


Світлина Аліни Комарової: «Комунальник» впевнено працює. Директор підприємства Олександр Царьок і головна редакторка «Приазовського робочого» Олена Калайтан - під час зустрічі в прес-клубі газети.


Цей сайт використовує cookies, як власні, так і від третіх осіб. Використовуючи цей сайт, ви даєте згоду на використання cookies

Я згоден (на)