Остання газета "Приазовський робочий" від 23 лютого 2022

05гру'25

п'ятниця

logo
  • Новини
  • Газета
  • Спецпроекти
  • Фоторепортажі
  • Інформацiя для акцiонерiв та стейкхолдерiв
    • Регулярна інформація
    • Особлива інформація
    • Інша інформація
    • Інформація для акціонерів до 01.01.2024р.
    • Офіційно
  1. Головна
  2. Газета
  3. Суспільство
  4. Пора мінятися
  • Суспільство
  • Актуально
  • Події дня
  • У прес-клубі
  • Подробиці
  • PRO-творчість
  • Iнтерв'ю
  • Здоров'я
  • Юридична консультація
  • Домашня енциклопедія
  • Світ захоплень
  • Спорт
  • Читач - Газета

Пора мінятися

Людмила Єрмішина
03лют'21 09:05

Навіщо вчителям потрібен STEAM-CAMP і чому різні дисципліни можна і потрібно «змішувати» в одному уроці

Вчити так, щоб найскладніші предмети стали улюбленими? Це реально, вважають організатори інноваційного освітнього проекту STEAM-CAMP. Потрапити в число його учасників прагнуть більше ста маріупольських вчителів математики, фізики, хімії та інформатики. Серед тих, що подали заявки - початківці педагоги і ті, чий досвід роботи перевалив за 20 і навіть 30 років. Яких змін вони хочуть, для чого їм потрібні новітні методики?

Шанс перейти на новий рівень

Нагадаємо, проект STEAM-CAMP реалізується Фондом розвитку Маріуполя за підтримки Групи Метінвест і Української академії лідерства. Він спрямований на популяризацію точних наук, підвищення якості їх викладання в школах і розвиток лідерських якостей учнів.

Як розповіла генеральний директор Фонду розвитку Маріуполя Лілія Малицька, 31 січня завершився прийом заявок і мотиваційних есе, другим етапом відбору стане відеотестування. «В есе вчителя розповідали, чому для них важливо брати участь в нашому проекті. І ми побачили: багато педагогів вважають, що сформовані підходи в освіті не враховують змін, що відбуваються в сучасному світі, а тому - обмежують можливість дати учням те, що дійсно може стати в нагоді у житті, - зазначила Лілія Малицька. - Недостатній рівень знань в галузі точних наук звужує вибір абітурієнтів, частково тому ми спостерігаємо дефіцит фахівців технічних спеціальностей».

Виправити ситуацію може впровадження STEAM-освіти в школах. Деякі вчителі в Маріуполі за власною ініціативою вже пробують викладати точні науки по-новому: спонукають дітей самим приходити до висновків, мислити творчо, виходячи за рамки шаблонів. У таких педагогів на звичайному уроці математики або фізики учні можуть складати казки, малювати, виконувати командні завдання і навіть розмовляти іноземними мовами. Щоб їх стало більше, і задуманий STEAM-CAMP - «шанс вийти на новий рівень», як написала одна з учасниць в есе.

Змінювати не форму, а суть

Думки маріупольських вчителів, викладені в есе, ще раз підтверджують: щоб будь-яка усталена система запрацювала по-новому, потрібно міняти самі принципи, в даному випадку - методику викладання.

«Діджіталізація, або цифрова трансформація, сьогодні - головна тенденція розвитку освітніх систем. На перший погляд, Україна в загальному тренді: вводяться електронні підручники та журнали, дистанційні уроки, в класах - інтерактивні дошки та комп'ютери. Але практично не змінюються умови навчання, процес і сама його суть. Традиційна школа впроваджує використання цифрових інструментів в свою практику, але її суть принципово не змінюється», - пише одна з претенденток.

Не менш цікавими є спостереження і інших педагогів: «Я бачу, що для учнів головне - отримати хороші оцінки, скласти ЗНО і вступити в бажаний вуз. Але з часом з'ясовується, що установа, до якої вступив випускник, не виправдовує його очікувань. Тому що в шкільні роки не зміг розглянути свої особисті якості для обраної спеціальності, а школа не змогла у повній мірі розкрити його потенціал».

«Прийшов час рятувати природно-математичну освіту. Інтерес до вивчення математики падає, рівень знань знижується. Це підтверджували і результати міжнародного дослідження PISA-2018: 36% наших 15-річних учнів не досягають навіть базового рівня знання математики», - стурбована вчителька математики.

Ще один стимул для вчителів - зробити дистанційні уроки не менш ефективними, ніж традиційні. Ще недавно питання про це не стояло взагалі, але в період пандемії COVID-19 стало дуже важливим.

«У швидко мінливому світі, де майбутнє вже сьогодні, потрібно не пристосовуватися, а змінюватися самому. Кожному. І вчитель - в першому ешелоні».

«Хочу зробити свій предмет цікавим, за потрібне, не відірваним від життя, а самим життям».

Ці та інші цитати з есе кажуть, що маріупольські вчителі готові виходити на новий рівень і бути агентами змін.

Топ статті
  • 26бер'21
    Природно та з комфортом
  • 26бер'21
    Парк та університет стануть сусідами
  • 26бер'21
    Ставка на позитив
  • 26бер'21
    Гаряча вода без перебоїв і зростання тарифів
  • 24бер'21
    Маріуполь стане студентською столицею
  • 24бер'21
    Маріуполь приєднався до ініціативи «Без бар'єрів
  • 24бер'21
    У Маріуполі з'явиться медичний центр ТОП-рівня
  • 24бер'21
    Метод добра і морквини
  • 19бер'21
    Авокадо замість булочок
  • 19бер'21
    Маріупольський район на марші децентралізації
  • 19бер'21
    Тижневий запас - без заміни балонів
  • 19бер'21
    Прогрес техніки - прорив в якості
Архив Газети
Сторінки
  • Головна
  • Новини
  • Газета
  • Спецпроекти
  • Архів Приазовський робочий
  • Фоторепортажі
  • Інформацiя для акцiонерiв та стейкхолдерiв
Powered By Blade.MSP ® from BrainTEC ™