Класична музика в Маріуполі зміцнює позиції: з появою філармонії цінителів інструментальних жанрів стали все частіше дивувати новими проєктами. Цього разу нас чекає маріупольська версія шедевра «Пер Гюнт» Едварда Гріга – одного з найвідоміших музичних творів.
Творці постановки поділилися з «Приазовським робочим» подробицями майбутньої прем'єри, яка відбудеться вже 31 травня на сцені Маріупольської камерної філармонії.
«Ідея поставити музичний моноспектакль за мотивами драми Генріка Ібсена і сюїти Едварда Гріга «Пер Гюнт» народилася давно. Але потрібен був лаконічний і оригінальний сценарій, який би добре поєднувався з чудовою музикою, – прокоментувала директор департаменту культурно-громадського розвитку міськради Діана Трима. – Вирішити це завдання взялася Ірина Руденко, заслужений діяч естрадного мистецтва України, яка згодом і стала автором сценарію. Роль читця виконає молодий маріупольський актор Михайло Загреба. Музика Едварда Гріга – особлива і красива, історія Пера Гюнта – захоплююча і містична. У творі підіймаються глибоко філософські теми, він цікавий глядачам різного віку».
Сюїта зазвучить у виконанні зведеного оркестру філармонії. Подібний досвід уже був – під час проведення фестивалів Mariupol Classic в минулі роки.
«Тоді до нас приїжджали музиканти з Дніпра, Києва, Львова. Тепер ми збираємо малий симфонічний оркестр виключно з наших музикантів, з трьох оркестрів філармонії – «Ренесансу», оркестру духової та естрадної музики та оркестру народних інструментів», – зазначила Діана Трима.
Зведений симфонічний оркестр, як і раніше, виступить під керівництвом заслуженого діяча мистецтв України, засновника і незмінного диригента камерного оркестру «Ренесанс» Василя Крячка. За його словами, репетиції зараз йдуть в повну силу – колектив з інтересом сприйняв нову творчу задачу.
Едвард Гріг написав свою сюїту спеціально до однойменної театральної п'єси Генріка Ібсена, а прем'єра самої постановки відбулася 145 років тому. Майже за півтора століття сприйняття і музики, і сюжету не могло не змінитися. І щоб матеріал жив в сьогоднішньому дні, була необхідна адаптація першоджерела.
«Головна складність полягала в тому, що драма Ібсена дуже об'ємна, з п'яти актів: тільки на їх прочитання вголос потрібно три з половиною години, – прокоментувала автор сценарію і режисер Ірина Руденко, керівник творчого об'єднання «Арлекіно». – Ми повинні були «укласти» драматургічний матеріал на годину з невеликим, зберігши при цьому сюжет і найважливіші моменти.
Ще одна складність – вже для актора, який один буде озвучувати всі діалоги. Ми відмовилися від тексту автора, і Михайлу Загребі належить перевтілюватися в усіх персонажів драми, чиї репліки прозвучать зі сцени. Працювати над таким матеріалом складно, але дуже цікаво. Я сама, вчитуючись в рядки, замислювалася про долю Пера Гюнта, його вчинки, які можна виправдати, а можна – засудити. Головна ідея драми, на мій погляд, – це пошук відповіді на питання «Хто ти?», яке вічний і анітрохи не втрачає актуальності».
«Танець Анітри», «В печері гірського короля», «Пісня Сольвейг» – кожен з музичних фрагментів сюїти відомий навіть тим, хто не цікавився цілеспрямовано класичною музикою. Але у зв'язці з сюжетом драми сюїта знаходить цілісність, як і було задумано авторами спочатку. Вже скоро глядачі зможуть оцінити «Пер Гюнт» від маріупольської філармонії. Можливо, йому вдасться повторити успіх попередніх літературно-музичних композицій, які міцно закріпилися в діючому репертуарі оркестру «Ренесанс» і не сходять зі сцени вже не один сезон.
Фото Аліни Комарової. Свято класики. Оркестр «Ренесанс» вже понад 30 років дарує глядачам можливість насолоджуватися живою інструментальною музикою.
Цей сайт використовує cookies, як власні, так і від третіх осіб. Використовуючи цей сайт, ви даєте згоду на використання cookies
Я згоден (на)