Вісім суден з українським експортом чекають на відкриття Суецького каналу, який був заблокований у вівторок, 23 серпня, контейнеровозом Ever Given. На борту застряглих біля входу в Суец судів – понад 680 тис. тонн вантажів: зерна, руди та металу, призначених, в основному, для експорту в Китай.
Про це говорять дані портового агентства Stark Shipping, передає PR.UA з посиланням на Ukrainian Shipping Magazine.
Серед судів з українським експортом, які очікують на вході в Суецький канал, – чотири балкери з кукурудзою і пшеницею, три з залізною рудою та одне вантажне судно з металом. Шість з них слідують в Китай, який є головним імпортером українського зерна і руди.
7 суден чекають на рейді в Порт-Саїд, в черзі з десятків інших балкерів, контейнеровозів і танкерів, які зібралися за п'ять днів біля входу в Суецький канал. Балкер GREBE «застряг» в самому каналі, де знаходиться з 23 березня з 6 години ранку за місцевим часом.
Через Суецький канал проходять торговельні маршрути, що зв'язують Україну з Близьким Сходом, і зокрема, Китаєм. Тепер цей шлях повністю перекритий. Зараз від блокади Суецького каналу найбільше страждає торгівля України з Китаєм – шість з восьми українських судів направляються саме туди.
Прохід через Суец більш ніж удвічі скорочує українським судам шлях з одеського порту до північного Китаю – через Суецький канал він займає всього 22 дні.
Судна, чий маршрут пролягає через Суецький канал, виявилися перед вибором: або чекати розблокування каналу, або йти в обхід навколо Африці, проводячи в дорозі зайвих два тижні.
Для 8 суден, завантажених українськими експортерами, витрати, викликані простоєм, складають близько $ 265 000 на добу.
Для одного українського судна додаткові витрати, які можуть виникнути при спробі обійти Африку, складуть близько $ 1 000 000.
Судно EVER GIVEN сіло на мілину в південній частині Суецького каналу близько 8 години ранку 23 березня. Контейнеровоз довжиною 400 метрів розвернувся поперек каналу, чия ширина складає всього 350 метрів, і уперся в його стінки, перекривши судновий рух, а потім занурився носом у пісок. В результаті, по обидва боки від входу в канал скупчилися величезні черги.