Остання газета "Приазовський робочий" від 23 лютого 2022

05гру'25

п'ятниця

logo
  • Новини
  • Газета
  • Спецпроекти
  • Фоторепортажі
  • Інформацiя для акцiонерiв та стейкхолдерiв
    • Регулярна інформація
    • Особлива інформація
    • Інша інформація
    • Інформація для акціонерів до 01.01.2024р.
    • Офіційно
  1. Головна
  2. Газета
  3. PRO-творчість
  4. Ідентичність Маріуполя – у фарбах, колажах і склі
  • Суспільство
  • Актуально
  • Події дня
  • У прес-клубі
  • Подробиці
  • PRO-творчість
  • Iнтерв'ю
  • Здоров'я
  • Юридична консультація
  • Домашня енциклопедія
  • Світ захоплень
  • Спорт
  • Читач - Газета

Ідентичність Маріуполя – у фарбах, колажах і склі

Людмила Єрмішина
06сер'21 13:14

У Центрі сучасного мистецтва і культури імені Архипа Куїнджі відкрилася та експонується виставка, яка стала підсумком другого етапу проєкту Post Most, а саме арт-резиденції «Маріуполь. Місто з ідентичністю».

Цей проєкт реалізується за підтримки Українського культурного фонду в рамках проєкту «Діалог мовою мистецтва».

Художники з різних регіонів України приїжджають до Маріуполя, знайомляться з містом, його історією, культурою, спілкуються з маріупольськими колегами, щоб потім перетворити отримані враження і спостереження в картини, колажі або інсталяції.

Сучасні та креативні
З фотоапаратами та блокнотами для начерків художники полювали за сюжетами не тільки на центральних проспектах, а й на тихих вулицях історичної частини Маріуполя

Нагадаємо, перша резиденція була присвячена морю і принесла цілу серію мальовничих і графічних морських пейзажів. Проєкт Post Most цього року об'єднав діячів образотворчого мистецтва з усієї України – в основному це молоді автори, відкриті новому і готові на сміливі експерименти. На пошуки ідентичності Маріуполя приїхали художники зі Львова, Харкова, Полтави та інших міст.

Згідно із задумом організаторів, друга «збірна» повинна була заглибитися в дослідження теми багатонаціонального колориту міста. Зрозуміло, кожен автор міг інтерпретувати її по-своєму, вибір образотворчих засобів не обмежувався. Тому не варто дивуватися, яке відношення до Маріуполя має крокодил або чому в об'єктив потрапили цілком типові панельні забудови. Як не варто гадати, якої національності люди, зображені на триптиху. До речі, автор триптиха, Анастасія Бонішко зі Львова, брала участь у створенні унікального англо-польського фільму «З любов'ю, Вінсент» – першого у світі фільму, повністю створеного з картин. 125 авторів з 25 країн світу, в тому числі 13 українських художників, намалювали 65 тисяч картин-кадрів.

Ще одна львів'янка Евеліна Тріндолін, випускниця Національної академії мистецтв, займається скульптурою, декоративно-прикладним мистецтвом. В рамках маріупольської резиденції вона створила незвичайну інсталяцію зі скла.

А художниця з Бахмута Маша Вишедська, яка в Маріуполі вже не вперше, «покопалася» у фотографіях з сімейних архівів городян і намалювала графічні портрети «в стилі» ретрофотографій. Мабуть, тільки Маша так зосередилася не стільки на місті, скільки на його жителях. Як зазначила сама художниця, її й раніше «чіпляли» саме людські емоції, відносини, характери, які знаходять зображення в її портретах.

Де ця вулиця, де цей будинок?

Творчий підхід деяких арт-резидентів дозволив навіть за короткий час перебування в нашому місті сколихнути та заінтригувати маріупольців. Часом спостереження, зроблені свіжим поглядом, дуже незвичайні.

Так, Роксолана Дудка з Полтави в перший же день знайомства з Маріуполем знайшла тему для цілої серії фотоколажів – об'єднаних під назвою «неЦікаві будівлі». Під час прогулянки старими вулицями міста художниця помітила багато покинутих старих будинків. В оточенні бур'яну, зі слідами руйнувань, ці будівлі, за словами Роксолани, вразили її своєю «красою і наповненістю» та викликали бажання передати свої відчуття тотального контрасту глядачам. Для посилення цього ефекту в колажах вона «подарувала» будинкам, що руйнуються, розкішні кришталеві люстри: «Краса – умовне і дуже суб'єктивне поняття, для когось це антикварна люстра з кришталевими підвісками, а для інших – частково вціліла розетка XIX століття».

Реакція глядачів здивувала Роксолану.

«Городяни, які жили там роками та десятиліттями, цікавилися, на якій вулиці ці будинки та чи дійсно ця люстра там ще висить і її можна побачити? Тобто цей проєкт – не про мене як художницю і не про «людей політичної волі», а про нас з вами й про те, наскільки багато ми знаємо про свою культуру, історію, спадщину. Наскільки часто підіймаємо голову і чи не є такими ж, як і ті, на кого весь час скаржимося?» – ставила риторичні питання автор.

Заінтригувала маріупольців і ще одна робота Роксолани – невеликий стінопис, що прикрасив один з безлічі старих одноповерхових будинків, які збереглися в історичній частині міста. Фото нового арт-об'єкта негайно почало «гуляти» в соцмережах – місцеві жителі гадали, що за невідомий художник перетворив сумну будову в маленьку пам'ятку?

Світлина автора: Місто контрастів. Художниця Роксолана Дудка присвятила старим будинкам цілий проєкт «неЦікаві будівлі».


Топ статті
  • 26бер'21
    Природно та з комфортом
  • 26бер'21
    Парк та університет стануть сусідами
  • 26бер'21
    Ставка на позитив
  • 26бер'21
    Гаряча вода без перебоїв і зростання тарифів
  • 24бер'21
    Маріуполь стане студентською столицею
  • 24бер'21
    Маріуполь приєднався до ініціативи «Без бар'єрів
  • 24бер'21
    У Маріуполі з'явиться медичний центр ТОП-рівня
  • 24бер'21
    Метод добра і морквини
  • 19бер'21
    Авокадо замість булочок
  • 19бер'21
    Маріупольський район на марші децентралізації
  • 19бер'21
    Тижневий запас - без заміни балонів
  • 19бер'21
    Прогрес техніки - прорив в якості
Архив Газети
Сторінки
  • Головна
  • Новини
  • Газета
  • Спецпроекти
  • Архів Приазовський робочий
  • Фоторепортажі
  • Інформацiя для акцiонерiв та стейкхолдерiв
Powered By Blade.MSP ® from BrainTEC ™