Остання газета "Приазовський робочий" від 23 лютого 2022

03кві'25

четвер

На сцені - Великий Астор

Олег Рисьєв
26бер'21 17:28

Маріуполь відзначив сторіччя з дня народження видатного аргентинського композитора.

Великий Астор - так називають знаменитого аргентинського композитора, майстра нового танго і гри на бандонеоні Астора П'яццоллу на його батьківщині. Цього року відзначається сторіччя з дня його народження, на честь чого в Маріупольській камерній філармонії пройшов концерт «Король танго». Разом з камерним оркестром «Ренесанс» на сцені виступив баяніст Ігор Саєнко - заслужений артист України і визнаний майстер міжнародного рівня. А напередодні концерту він зустрівся з маріупольськими слухачами на невеликому квартирнику, щоб познайомитися з публікою і розповісти про себе і свою творчість.

Забутися в танго

Концертна програма «Король танго» вже була представлена ​​у Львові і Харкові, Маріуполь став третім містом у турне, яке завершиться в Києві. 24 березня в камерній філармонії пройшов концерт, на якому «Ренесанс» і Ігор Саєнко виконали найвідоміші твори Астора П'яццолли - «Аконкагуа», концерт для бандонеона з оркестром, який вважається вершиною творчості аргентинського композитора, Oblivion ( «Забуття») і Libertango - славнозвісні танго прославленого майстра, і кілька інших композицій П'яццолли.

Майстер бандонеона
Соліст Національної філармонії України Ігор Саєнко привіз до Маріуполя унікальні інструменти: крім баяна він виконав композиції Астора П'яццолли на акордіне і бандонеоні - для останнього аргентинський композитор написав знаменитий концерт «Аконкагуа» і безліч творів в стилі танго.

Невеликий музичний вечір, який передував концерту, - зустріч Ігоря Саєнка з маріупольської публікою пройшла в приміщенні театру «Концепція». За словами директорки департаменту культурно-громадського розвитку Діани Трими, завдяки камерному формату публіка могла поспілкуватися з музикантом неформально, на рівних, не тільки слухати, але й вести діалог. Крім того, на вечорі можна було почути і композиції, які не увійшли до програми концерту, наприклад «Присвячення Астору П'яццоллі» Володимира Зубицького. 

Проведення таких квартирників напередодні великих концертів в Маріуполі стане нормою, каже Діана Трима: «Торік ми почали співпрацювати з національним концертним агентством Ukr Artists, артистом якого і є Ігор Саєнко. Наша мета - щомісяця привозити виконавців світового рівня в Маріуполь, музикантів із сучасною подачею музики, європейським стилем виконання. Після відкриття камерної філармонії в місті з'явився відповідний майданчик. 10 квітня до нас завітає знаменитий скрипаль Марко Комонько з програмою «Пори року» Астора П'яццолли, і ми також організуємо зустріч з музикантом».

Майстер акордіни і бандонеона

Ігор Саєнко - яскравий представник молодого покоління українських музикантів, заслужений артист України, соліст Національної філармонії України, учасник Квартету баяністів імені Миколи Різоля і дуету баяністів Kyiv Classic Accordion. Крім баяна Саєнко грає і на незвичних для нашої публіки інструментах - сольні партії він виконав також на акордіні і бандонеоні.

«Акордіна - це губна гармоніка з баянної клавіатурою, компактний і цікавий інструмент зі своєю специфікою, - розповідає музикант. - Але родзинка нашої програми - бандонеон, вид ручної гармоніки, на якому грав П'яццолла і яким осучаснив танго. Що цікаво, придбав я його рік тому саме в Маріуполі, коли ми почали готувати програму концерту «Король танго». Взяв вчителя з Аргентини і за рік опанував бандонеон. П'єси П'яццолли часто виконують на акордеоні, але це не зовсім те - П'яццоллу потрібно виконувати на його «рідному» інструменті».
Диригент маріупольського камерного оркестру «Ренесанс» Василь Крячок зазначає: і акордіна, і бандонеон вперше зазвучали зі сцени Маріуполя. «У нас ерудована, вихована, гарна публіка - Астора П'яццоллу в Маріуполі знають і люблять, «Ренесанс» часто виконує його знамениті Libertango і Oblivion. І тим важливіше нам було познайомити публіку з суто пьяццолловським інструментом, до того ж у виконанні такого блискучого соліста, як Ігор Саєнко», - каже Василь Крячок.


Світлина автора: Бандонеон в співзвуччі з оркестром. Маріупольська публіка тепло прийняла музику П'яццолли у виконанні Ігоря Саєнка.

Цей сайт використовує cookies, як власні, так і від третіх осіб. Використовуючи цей сайт, ви даєте згоду на використання cookies

Я згоден (на)