У вихідні в Маріуполі пройшов найсмачніший і колоритний фестиваль Приазов'я - Local Farmer Fest. На проспекті перед драматичним театром встановили дерев'яні будиночки - у них більше 60 фермерів з Донецької, Луганської та Запорізької областей представляли свою продукцію. Маріупольці дегустували страви, вчилися готувати у шеф-кухарів, насолоджувалися музикою та відпочивали. Фестиваль відбувся в рамках проєкту USAID «Економічна підтримка східної України».
Local Farmer Fest проходить у Маріуполі вже вдруге. Фестиваль відкрився в суботу о 12:00. Ще до офіційного старту перехожі знайомилися з фермерами, займали кращі місця на фудкорти та робили яскраві фотографії. Фотозон було декілька: діти і дорослі позували на тлі стогів сіна, з соняшниками та ромашками в руках.
У цьому році різноманітність делікатесів була величезною. М'ясоїди могли спробувати варені та копчені ковбаси, балик, курячі та свинячі рулети. У козацькому дворику смажили апетитний шашлик - запах розносився по всьому центру міста. Гурмани могли поласувати равликами й устрицями, купити келих вина або пива. Поруч продавали рум'яний хліб, крафтового сир, натуральний мед прямо з пасік. Ті, хто дотримується здорового способу життя, оцінили смачні та корисні солодощі: фруктові фріпси, пастилу, чаї.
Світлина Аліни Комарової: У дусі традицій. У козацькому дворику маріупольців пригощали шашликом і м'ясними делікатесами.
Подивитися можна було не тільки їжу - на фестивалі продавали глиняний посуд, маріупольські сувеніри, предмети декору і навіть косметику. Головна відмінність такого ярмарку від будь-якої іншого - майже всі товари крафтового, тобто виготовлені маленькими партіями за індивідуальними рецептами, часто - руками майстра. Можна поговорити з кухарем і особисто переконатися, що в ковбасі - м'ясо, а не його замінники, а в мило дійсно додавали ефірні масла, а не хімічні ароматизатори.
Багато городян вперше відкривали для себе маріупольські майстерні та фабрики і з подивом помічали: виявляється, в нашому місті є і натуральні м'ясні продукти, і якісні сири, і цікаві подарунки на будь-який смак.
Ціни на фестивалі різнилися: соус можна було знайти від 30 грн, мед від 60 грн, ковбасу - за 150-200 грн кілограм.
Тетяна і Максим Пузанов приїхали до нашого міста із Запоріжжя. Вони представляють торгову марку Zapalnichka і займаються виробництвом соусів на основі гострого перцю. Максим показує асортимент: є три види аджики, український варіант песто, інші пекучі соуси. У кожну баночку додають тільки корисні компоненти: трави, прянощі, масла, горіхи.
«У магазинах в основному продають соуси на основі крохмалю, а ми виробляємо натуральні, - пояснює підприємець. - Бізнес почався з того, що ми робили соуси для себе, потім стали роздавати друзям. Потім задумалися про продаж».
100 мл соусу продавали за 60 грн, 42 мл - за 30 грн. У Маріуполі сім'я Пузанов вже не вперше, але з радістю помічає зміни. Максим ділиться:
«Раніше, коли я приїжджав сюди в 2014 році, місто навіювало депресію. Тепер тут все змінилося, стало дуже красиво. А організація фестивалю найкраща у всій центральній Україні».
Світлина Аліни Комарової: Соуси, закатки, ковбаси. На фестивалі у покупців розбігалися очі від розмаїття продукції.
Надія Гусинська в нашому місті буває часто - вони з сім'єю приїжджають сюди на прогулянки з Бердянська. Цього разу вона знайомить маріупольців зі своєю авторською продукцією. Назва Sweet Box об'єднала понад 50 видів пастили, фруктові фріпси, авторські види чаїв. Окрім солодощів є овочева пастила, в'ялені томати та сливи.
«Наші товари для тих, хто любить смачно поїсти, але при цьому піклується про своє здоров'я. Вся продукція - з ягід, фруктів і овочів без додавання консервантів, загусників, цукру», - розповідає Надія.
Ідея бізнесу з'явилася п'ять років тому, коли жінка почала своїми руками готувати солодощі для маленьких дітей.
«У супермаркетах я не знайшла аналогів, - ділиться підприємниця. - Для нашої продукції ми розробляємо авторську рецептуру».
Бренд «Солодке золото», напевно, вже знайомий багатьом городянам. Про подружжя Марії Король і Владислава Демківа ми розповідали на сторінках газети. Пара продовжує справу батьків і працює на пасіці. Загальний «медовий» стаж сім'ї - більше сорока років. На ярмарку вони пропонували маріупольцям мед, горіхи в меду і незвичайний продукт крем-мед (десерт зі збитого меду і ягід).
«Такі фестивалі допомагають нам розвиватися, знаходити нових клієнтів, бачити продукцію конкурентів, - каже Марія. - Ми беремо участь вдруге».
Від смачних делікатесів було складно відволіктися. Але все-таки жителі купували не тільки їстівні сувеніри. Популярністю користувалася і хендмейд-продукція майстрів. Яскраві глиняні тарілочки, запашне мило, чашки, магніти, блокноти... Вибір був немаленький. Катерина Ромашкан розповіла нам про власну студію лазерного різання. Нове хобі, а потім і бізнес вона відкрила для себе в декретній відпустці.
Світлина Аліни Комарової: Погончаримо? Олена Бутікова не тільки продавала посуд, створений у майстерні «Глінка», а й навчала азам ліплення.
«Вирішили замість машини купити верстат, - розповідає дівчина. - Тепер виготовляю дитячі іграшки, предмети декору, подарункові коробки. Все роблю я сама: макет, різання, шліфування, складання, займаюся пошуком клієнтів, продажами».
Гості фесту змогли не тільки скуштувати страви, купити товари і відпочити за столиками. Для них приготували цікаві майстер-класи. Антон Пшеничний показав, як правильно викачувати мед, Олег Кушнерук - запропонував продегустувати ковбаси. У дитячій зоні малеча грала в рухливі ігри, малювала на асфальті, майструвала вироби з солоного тіста та картини з крупи. Шестирічна Вероніка Сулейман розповіла:
«Я зробила з солоного тіста соняшник. Всередині - справжне насіння. Мені дуже сподобалося, хочу брати участь і в наступному майстер-класі».
Мама дівчинки Марина каже, що вражень отримали на рік вперед:
«Поїли шашлик, прогулялися красивою зоною фесту, розважили дітей. Все чудово».
Але найбільше людей зібралося на майстер-класі з сироваріння від підприємця Олександра Шкатули. Він вчив готувати гостей справжній індійський панір, причому з простих продуктів і за нескладним рецептом. Не встигли його записати? Не біда - журналісти «Приазовського робочого» дізналися всі секрети.
«Нам потрібно два базові компоненти - молоко й оцет, яблучний або бальзамічний, головне, щоб концентрація була не більша 8-9%. На 10 літрів молока піде 600-700 грамів оцту», - розповідає Олександр.
Молоко потрібно постійно перемішувати шумівкою, аби воно рівномірно підігрівалося. Цей продукт найважливіший. Купуйте тільки незбиране, непастеризоване, «не магазинне» молоко. Найкраще купити його у знайомого фермера.
«Якщо молоко ранкове, воно повинно відстоятися 4-5 годин, з вечірнього сир можна починати варити відразу, - радить бізнесмен. - Молоко потрібно довести до 95 градусів. Те, що воно дійшло до потрібної температури, можна зрозуміти за тим, як молоко починає ворушитися та скипати».
Головне - не довести його до кипіння, інакше замість потрібного продукту вийде м’який сир. Якщо недодержати - вийде подоба моцарели.
Коли молоко «заворушилося», акуратно виливайте третину потрібного обсягу оцту. Спочатку одну порцію. Повинна з'явитися жовта сироватка. Потім виливайте другу частину. У каструлі з'являться пластівці, схожі на сир, акуратно перемішайте їх. Вимикайте суміш і введіть ще трохи оцту. Сир перекладіть у форми і посоліть зверху. Головки потрібно спресувати - для цього протягом 15-20 хвилин ставте одну форму на іншу. Сир готовий! Його можна використовувати для бутербродів, додавати в салати, смажити на сковороді.
«Виходить дуже смачно, - каже сировар. - У моєму магазині це один з найпопулярніших видів. А якщо ви приготуєте його самі, зможете заощадити».
Учасники майстер-класу спробували свіжий панір, оцінили інші смачні види сиру.
О 19:00 маріупольці дивилися кіно під відкритим небом, а о 20:30 слухали пісні у виконанні рок-групи «Кінець липня». На наступний день фестиваль продовжився - незважаючи на дощ, гості веселилися та відпочивали. Маріупольці побували на дегустації шоколаду, пробували ковбаси та корисні солодощі.
Головна мета досягнута - підприємці й клієнти знайшли один одного. Маріупольці продовжать купувати товари місцевих виробників і підтримувати малий бізнес.
Цей сайт використовує cookies, як власні, так і від третіх осіб. Використовуючи цей сайт, ви даєте згоду на використання cookies
Я згоден (на)