Група Метінвест почала тестувати нову технологію пилоподавлення на поверхні шлакових відвалів у балці Грекуватій: поверхню відвалів закріплюють за допомогою спеціального реагенту, який захищатиме її від вітрової ерозії та надасть насипу вигляду зеленої гори.
Частина верхнього ярусу основного шлакового відвалу в балці Грекуватій вже змінила колір із сірого на зелений. Спеціальне полімерне покриття, яким обробляють поверхню відвалу, не тільки надасть йому естетичнішого вигляду, а й зменшить пилення. Підрядна організація ТОВ «Ен Ес Ті» наносить зелений реагент за допомогою гідромонітора.
Як розповів старший менеджер Групи Метінвест Олександр Філоненко, для обробки використовується реагент Enviro Binder австралійського виробництва:
«Це нетоксичний та екологічно безпечний продукт на основі полімеру. Для нас це нова природоохоронна технологія, але в низці промислово розвинених країн вона вже застосовується з подібною метою. З допомогою цього реагенту закріплюються поверхні, які потенційно пилять, що запобігає їхній вітровій і водній ерозії».
За словами Олександра Філоненка, у тестовому режимі в балці Грекуватій планується обробити реагентом близько 20 тисяч квадратних метрів відпрацьованого борту відвалу з боку селища Сартана та із західного боку відвалу. Якщо технологія добре себе зарекомендує, то поступово оброблятимуться й інші ділянки відвалу.
«Шлакові відвали у балці Грекуватій мають довгу 50-річну історію. Рішення, яке було знайдено Групою Метінвест щодо їх рекультивації, знизить ступінь запилення та надасть їм більш естетичного вигляду», – прокоментував голова Маріупольської районної ради Степан Махсма, у минулому – селищний голова Сартани.
За його словами, відвали розташовані далеко за межами селища та розміщені з урахуванням рози вітрів.
«Ми у постійному діалозі з Групою Метінвест, завдяки чому знайдено чудове вирішення проблеми, – зазначив Степан Махсма. – Застосування такої технології я бачив у Латвії, де в одному з міст шлакові відвали перетворили на зелену гору».
Маріупольські меткомбінати Групи Метінвест продовжують програму допомоги територіальним громадам з будівництва та ремонту доріг у населених пунктах із застосуванням металургійних шлаків. Використання шлаку при будівництві доріг значно дешевше за традиційні будматеріали, помітно зменшує вартість будівництва та ремонту доріг. До того ж металургійні підприємства не лише безкоштовно відпускають шлакову продукцію, а й беруть на себе витрати з її доставки.
«Місцеві громади та комунальні підприємства Маріуполя вже передали понад 800 тисяч тонн шлакової продукції», – зазначив Олександр Філоненко і додав, що багато доріг поблизу Маріуполя побудовано з використанням шлаку металургійних комбінатів.
Світлина Аліни Комарової: Укриття від пилу. Для відпрацьованих шлакових відвалів у балці Грекуватій знайшли екологічне рішення.
Цей сайт використовує cookies, як власні, так і від третіх осіб. Використовуючи цей сайт, ви даєте згоду на використання cookies
Я згоден (на)